Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την έναρξη των μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου στις 11 Μαΐου, ενώ για τις άλλες τάξεις του Λυκείου και για το Γυμνάσιο ανακοινώθηκε έναρξη μαθημάτων στις 18 Μαΐου. Ανακοινώθηκε επίσης ότι σε όλους τους κλειστούς χώρους είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας, καθώς και η αναλογία τ.μ. και ατόμων, όπως και οι αποστάσεις μεταξύ τους σε χώρους εργασίας. Από την άλλη, κατά την έναρξη λειτουργίας των δικαστηρίων ορίσθηκε υποχρεωτική χρήση μάσκας και θερμομέτρηση κατά την είσοδο σε αυτά.
Να θυμίσουμε ότι τα σχολεία έκλεισαν στις 13 Μαρτίου με την παραδοχή ότι υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για διασπορά του covid19 σε εκείνο το κομμάτι του πληθυσμού που θεωρείται ως ασυμπτωματικός φορέας και κατ’ επέκταση μπορεί να μεταφέρει τον ιό στον υπόλοιπο πληθυσμό. Επίσης, τα σχολεία αποτελούν χώρο μαζικής συνεύρεσης πληθυσμού, άρα, οι κίνδυνοι μετάδοσης του ιού είναι πολύ μεγάλοι.
Αν, λοιπόν, οι παραπάνω λόγοι έκριναν αναγκαίο το κλείσιμο των σχολείων, τίθεται ισχυρός προβληματισμός αν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με αυτούς. Η κυβέρνηση, τους δυο αυτούς μήνες επέλεξε το μοντέλο της κοινωνικής αποστασιοποίησης και την ανάδειξη της ατομικής ευθύνης για να σωθούμε από τον ιό. Δεν πήρε σχεδόν κανένα μέτρο για τη θωράκιση του «τραυματισμένου» και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δημόσιου συστήματος υγείας, εκτός από ελάχιστες προσλήψεις, άνοιγμα λίγων ΜΕΘ και αρνήθηκε στα δημόσια πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα να παράγουν μαζικά τεστ και μάλιστα σχεδόν δωρεάν, επιλέγοντας να πριμοδοτήσει τις ιδιωτικές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα. Πολύ περισσότερο δεν πήρε κανένα μέτρο για την ενίσχυση και επέκταση της πρωτοβάθμιας υγείας, των κέντρων υγείας και των περιφερειακών κέντρων με στελέχωση προσωπικού και του αναγκαίου υλικοτεχνολογικού εξοπλισμού, ενώ άφησε ακάλυπτους τους υγειονομικούς με σοβαρές συνέπειες στην υγεία τους.
Από ό,τι φαίνεται, στην επόμενη φάση οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους θα αποτελέσουν την διευρυμένη ομάδα για να μετατραπούν σε πειραματόζωα, με όλες τις παράπλευρες απώλειες, για την εφαρμογή τμηματικά ανοσίας αγέλης, μιας και τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δεν πείθουν για την ασφαλή παραμονή στο χώρο του σχολείου.
Την ώρα που η επιστημονική κοινότητα διερευνά το βαθμό νοσηρότητας των παιδιών και το ρόλο τους στη διασπορά του ιού διατυπώνοντας αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις, ο εκπρόσωπος του υπουργείου υγείας προσπάθησε να καθησυχάσει γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ την ίδια ώρα ομολογούσε την αβεβαιότητα που υπάρχει σε σχέση με τα μέχρι τώρα συμπεράσματα των επιστημόνων. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τονίζει ότι δεν είναι γνωστός ο βαθμός μετάδοσης του ιού από τα παιδιά, ανησυχεί για το άνοιγμα των σχολείων στην Ευρώπη, ενώ στην Γερμανία επανεξετάζεται το άνοιγμα των σχολείων. Η χρήση μάσκας ορίζεται στα σχολεία προαιρετική, την ίδια ώρα που επιβάλλεται σε όλους τους κλειστούς χώρους με πρόστιμο 150 Ευρώ. Όταν στα μαγαζιά σε 20 τ.μ. μπορούν να βρίσκονται 4 άτομα, πόσων τετραγωνικών μέτρων πρέπει να είναι η αίθουσα για να χωρέσει 15 μαθητές και έναν εκπαιδευτικό;
Προκύπτουν αβίαστα και τα εξής ερωτήματα : Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους είναι αναλώσιμοι και δε χρειάζεται να εφαρμοστούν για αυτούς τα αυστηρά μέτρα ατομικής προστασίας που ισχύουν σε όλες τις άλλες περιπτώσεις; Γνωρίζουν στο υπουργείο ότι είναι ανέφικτη η αποτροπή του συγχρωτισμού των παιδιών, ιδιαίτερα κατά τα διαλείμματα; Ότι υπάρχουν μαθητές που μετακινούνται με αστικά ή λεωφορεία του ΚΤΕΛ, το ίδιο και πολλοί εκπαιδευτικοί; Ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί είναι μεγάλης ηλικίας ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, και μάλιστα οι άνω των 60 κινδυνεύουν τέσσερις φορές περισσότερο από τα παιδιά να κολλήσουν τον ιό, κατά τον εκπρόσωπο του υπουργείου υγείας; Τι μάθημα θα είναι αυτό στο οποίο οι μαθητές θα διαχωρίζονται ανάλογα με το αν έχουν στο σπίτι τους άτομα ευπαθών ομάδων; Γνωρίζουν ότι όχι μόνο δεν επαρκούν οι καθαρίστριες για τις αυξημένες ανάγκες καθαρισμού και απολύμανσης των σχολείων αυτή την περίοδο, αλλά ούτε σε ομαλές συνθήκες; Ότι σε πολλά σχολεία οι υποδομές υγιεινής (τουαλέτες, βρύσες) είναι ανεπαρκείς σε σχέση με τον αριθμό των παιδιών; Θα διενεργηθούν μαζικά τεστ για τη διάγνωση του ιού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς μιας και δεν υπάρχει η πραγματική εικόνα για τους ασυμπτωματικούς φορείς; Με ποιο τρόπο θα μετακινηθούν μαζικά εκπαιδευτικοί, χιλιάδες αναπληρωτές με διασφάλιση και της δικής τους υγείας και των άλλων και πού θα διαμείνουν; Αλήθεια, θα παρακολουθούν το μάθημα με ζωντανή αναμετάδοση από την τάξη, όπως δήλωσε η υπουργός παιδείας; Η τηλεκπαίδευση ήταν το προοίμιο για την είσοδο «του μεγάλου αδελφού» στα σχολεία. Ευθύνες για αυτή την εξέλιξη μήπως έχουν και οι πολιτικές και συνδικαλιστικές συλλογικότητες οι οποίες ανοιχτά στήριξαν την τηλεκπαίδευση του υπουργείου;
Η κυβέρνηση διακηρύττει σε όλους τους τόνους ότι προτεραιότητά της είναι η διενέργεια των πανελλαδικών εξετάσεων. Για άλλη μια φορά, η κυβέρνηση εμπαίζει γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όχι μόνο γιατί κρύβει το γεγονός ότι από δική της ευθύνη υπάρχουν Λύκεια στα οποία δεν έχει καλυφθεί ούτε αυτή η ύλη που έχει ανακοινωθεί, αλλά και γιατί προτιμά να «θυσιάσει» ανθρώπινες ζωές για να μη θίξει το ιερό δισκοπότηρο των εξετάσεων. Την ίδια στιγμή με τις ανακοινώσεις της αυξάνει στο κατακόρυφο το άγχος και την αγωνία χιλιάδων υποψηφίων και των οικογενειών τους.
Είναι φανερό ότι στη φάση αυτή επιλέγεται το μοντέλο της ανοσίας της αγέλης παράλληλα με την ατομική ευθύνη, όταν αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποφασίσουν οι ίδιοι οι γονείς για το αν θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο και έτσι να αναλάβουν την ευθύνη για τα αποτελέσματα της απόφασής τους που αφορά την ζωή και τον θάνατο μέσω της διασποράς του ιού. Γονείς που με φόβο πηγαίνουν στη δουλειά τους γιατί κι εκεί δεν υπάρχει καμία μέριμνα και έλεγχος για τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, όπως αποκαλύφθηκε και από τον τραγικό απολογισμό της πανδημίας. Όλα όσα ακούστηκαν, υποκριτικά από ό,τι φαίνεται, στην προηγούμενη φάση για την αξία της υγείας και της ανθρώπινης ζωής, υποχωρούν μπροστά στην προτεραιότητα επαναφοράς των εργαζομένων στο χώρο εργασίας για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των επιχειρήσεων, μεταξύ αυτών και των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων. Η απάνθρωπη ρήση του Σόιμπλε και οι ανήθικες πολιτικές του Τράμπ, ο νόμος της φυσικής επιλογής και της εξόντωσης των ευπαθών και των αδυνάτων, που είναι τροχοπέδη για την κερδοφορία των επιχειρήσεων, γίνονται κοινός τόπος και στην Ελλάδα. Πολιτικές σκοπιμότητες επιβάλλουν τη δημιουργία εικόνας επιστροφής στην κανονικότητα μπροστά στη μεγάλη ύφεση της οικονομίας που αναμένεται, τα νέα μνημόνια και τα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα για τα οποία ήδη έχουν θέσει τις βάσεις με την καταβαράθρωση των εργασιακών δικαιωμάτων το τελευταίο δίμηνο. Οι σκοπιμότητες αυτές καθόρισαν το άνοιγμα των σχολείων, στο τέλος μάλιστα της σχολικής χρονιάς, και όχι οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών τις οποίες δεν μπορεί να καλύψει η εκ περιτροπής λειτουργία των τμημάτων που στην καλύτερη περίπτωση θα φτάσει στις εννέα μέρες μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Η κυβέρνηση, αντί να πάρει ουσιαστικά μέτρα για ασφαλή λειτουργία των σχολείων την περίοδο του κορονοϊού, προωθεί για ψήφιση αντιεκπαιδευτικά μέτρα!
Για μας η αξία της ανθρώπινης ζωής δεν μπορεί να υποκατασταθεί από καμία άλλη προτεραιότητα, οικονομική ή πολιτική, ούτε από την «ιερότητα» των πανελλαδικών εξετάσεων. Τα ερωτήματα που εύλογα έχουν διατυπωθεί από γονείς, εκπαιδευτικούς και την κοινωνία, όχι μόνο δεν απαντήθηκαν, αλλά με τα μέτρα που ανακοινώθηκαν, πολλαπλασιάστηκαν. Η στάση της κυβέρνησης και του υπουργείου παιδείας έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η αναλγησία την οποία επέδειξε η κυβέρνηση απέναντι στον κλάδο των υγειονομικών στερώντας τους στοιχειώδη μέτρα προστασίας της ζωής τους, πρόκειται να επαναληφθεί. Με «πειραματόζωα», ίσως και θύματα, αυτή τη φορά μαθητές, εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους. Είναι χαρακτηριστική η αδιαφορία τους για τη ζωή των εκπαιδευτικών, καθώς η υπουργός, η υφυπουργός παιδείας και ο εκπρόσωπος του υπουργείου υγείας δεν βρήκαν να πουν ούτε μία κουβέντα για τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε να κινδυνεύσει η υγεία και η ζωή κανενός από μας, και αν δε διασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, τα σχολεία δεν μπορεί να λειτουργήσουν.
Η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να ικανοποιήσει ΤΩΡΑ όλα τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας (δωρεάν μαζική παροχή μασκών, διαγνωστικών τεστ, θερμομετρήσεις, προσλήψεις καθαριστριών, τήρηση των αποστάσεων που καθορίστηκαν για όλους τους κλειστούς χώρους, κ.ά.) και των υγειονομικών (καθοριστική ενίσχυση του ΕΣΥ, μαζικούς μόνιμους διορισμούς υγειονομικού προσωπικού, ΜΕΘ, κ.ά). Αυτό δεν αποτελεί προϋπόθεση μόνο για το άνοιγμα των σχολείων άμεσα, αλλά και για τη λειτουργία των σχολείων το Σεπτέμβρη με μέτρα που πρέπει να παρθούν τώρα (μαζικούς μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών τώρα, λιγότερους μαθητές στα τμήματα, εξασφάλιση αιθουσών, κ.ά.) και είναι ο μόνος τρόπος να εξασφαλιστεί η υγεία του λαού.
Οι ΕΛΜΕ να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Να οργανώσουν την απάντηση του κλάδου ενιαία κατά του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου και απαιτώντας να παρθούν μέτρα προστασίας και διασφάλισης της υγείας μας. Να προχωρήσουμε με νέες πανεκπαιδευτικές συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις (με τήρηση όλων των μέτρων ασφαλείας) την Τετάρτη 6/5, ημέρα που τελειώνει η ψευδεπίγραφη διαβούλευση. Να οργανώσουμε τώρα Γενικές Συνελεύσεις στα προαύλια των σχολείων για να απαντήσουμε ως κλάδος όλοι μαζί. Την ίδια κατεύθυνση καλούμε να υπηρετήσει με τη στάση της και η ΟΛΜΕ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη