Αλκίνοος Ιωαννίδης για Βασίλη Δημάκη: Το κράτος τιμωρεί κάποιον που αγωνίστηκε για το δικαίωμά του στην Παιδεία
Κάθε νόμιμη διευκόλυνση ώστε να συνεχίσει τις σπουδές του ο Βασίλης Δημάκης ζητά με μια ανάρτησή του ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στη σελίδα «Αλληλεγγύη στον κρατούμενο φοιτητή Βασίλη Δημάκη»

Αναλυτικά, η ανάρτηση του καλλιτέχνη:

«Ζητώ να παρασχεθεί στον Βασίλη Δημάκη κάθε νόμιμη διευκόλυνση ώστε να συνεχίσει τις σπουδές του. Εύχομαι αυτή η υπόθεση να λήξει άμεσα, χωρίς συνέπειες στην υγεία του. Συντάσσομαι στο πλευρό του σε όλη αυτή την προσπάθεια και του εύχομαι επιτυχία στον αγώνα που κάνει ώστε να κερδίσει πίσω τη ζωή του.

Ζούμε δύσκολες μέρες. Μέσα σε αυτή την κατάσταση της απομόνωσης και της ανησυχίας για το μέλλον, είναι εύκολο να βουλιάξει κανείς στα δικά του προβλήματα ξεχνώντας ότι ανήκει σε ένα κοινωνικό σύνολο.

Μαθαίνω για την απεργία πείνας και δίψας που κάνει ο κρατούμενος Βασίλης Δημάκης. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που, μέσα στη φυλακή, αποφάσισε να πάρει τη ζωή στα χέρια του νικώντας τους δαίμονές του μέσα από την Παιδεία. Έχω επισκεφθεί αρκετές φυλακές στη ζωή μου, εδώ και στο εξωτερικό. Ξέρω πως μέσα στην καθημερινότητα του εγκλεισμού δύσκολα σκέφτεται κανείς τη μόρφωσή του. Και ακόμα πιο δύσκολα κάνει τη σκέψη απόφαση και την απόφαση πράξη.

Και όμως, ο Βασίλης Δημάκης τελείωσε με άριστα το νυχτερινό λύκειο μέσα από τη φυλακή, περνώντας μάλιστα δεύτερος από τους απόφοιτους νυχτερινού λυκείου στο Πολιτικό της Νομικής. Αυτό, από μόνο του, αποτελεί άθλο! Δεν έμεινε όμως σε αυτό. Το 2018, διεκδίκησε με απεργία πείνας και δίψας και κέρδισε τη φοίτησή του με «βραχιολάκι» στη Σχολή, που αποτελεί δικαίωμα των κρατουμένων φοιτητών. Παρά τις αντίξοες συνθήκες ζωής και φοίτησης, οι επιδόσεις του στα μαθήματα ήταν τέτοιες που τον κατέστησαν υπότροφο του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Διαβάζω τις ασυνήθιστα τιμητικές αναφορές των καθηγητών του, ακαδημαϊκών που ανήκουν σε διαφορετικούς πολιτικούς και ιδεολογικούς χώρους, καθώς και την αγωνία τους για τις πρόσφατες εξελίξεις στην υπόθεσή του.

Πρόσφατα, στις 14 του μηνός, ο Βασίλης Δημάκης διεκδίκησε ειρηνικά μαζί με τους συγκρατούμενούς του στον Κορυδαλλό, συνθήκες υγιεινής, ασφάλειας και αποσυμφόρησης λόγω πανδημίας. Ο ίδιος μπήκε μπροστά στον αγώνα αυτό, ίσως ως πιο «διαβασμένος», διεκδικώντας εκ μέρους όλων τα όσα υποστηρίζουν ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, ο Συνήγορος του Πολίτη, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, ακόμα και το Συμβούλιο της Ευρώπης.

Δύο μέρες μετά, στις 16/4, σύρθηκε αιφνιδιαστικά και εξευτελιστικά από το κελί του «με μια παντόφλα στο ένα πόδι κι ένα παπούτσι στο άλλο» για να μεταφερθεί στις φυλακές Γρεβενών, από όπου δεν θα μπορεί να έχει αυτοπρόσωπη παρουσία στις παραδόσεις των μαθημάτων, γεγονός που του στερεί και την υποτροφία του ΙΚΥ. Ο ίδιος δήλωσε «Δεν θα σας επιτρέψω να με ξανακάνετε αυτό που ήμουν»! Και ξεκίνησε για άλλη μια φορά απεργία πείνας και δίψας, διεκδικώντας την εκ νέου μεταγωγή του στην Αθήνα και τη συνέχεια των σπουδών του.

Ο πρόσφατος θάνατος στην Τουρκία της ακτιβίστριας μουσικού Helin Bölek, που πέθανε από απεργία πείνας στις 3/4 διεκδικώντας το δικαίωμα όλων μας να ζούμε και να τραγουδάμε ελεύθεροι, όπως και ο δεύτερος θάνατος απεργού πείνας μέσα σε ένα μήνα, του Mustafa Koçak, που διεκδικούσε την κατάργηση των τουρκικών ειδικών δικαστηρίων, την τιμωρία των βασανιστών αστυνομικών και μια δίκαιη δίκη, δεν μπορεί να βρουν εδώ το αντίστοιχό τους στην περίπτωση ενός ανθρώπου που διακινδυνεύει τη ζωή του για το δικαίωμα στη μόρφωση!

Δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη φορά που, αντί το κράτος να ωθεί και να στηρίζει με κάθε δυνατό τρόπο τους κρατούμενους στις προσπάθειές τους, συμπεριφέρεται εκδικητικά, τιμωρώντας παραδειγματικά κάποιον που αγωνίστηκε για το δικαίωμά του στην παιδεία και για τη θεμελίωση ενός νέου, χρήσιμου τρόπου ύπαρξης και λειτουργίας μέσα στην κοινωνία.

Ζητώ να παρασχεθεί στον Βασίλη Δημάκη κάθε νόμιμη διευκόλυνση ώστε να συνεχίσει τις σπουδές του. Εύχομαι αυτή η υπόθεση να λήξει άμεσα, χωρίς συνέπειες στην υγεία του. Συντάσσομαι στο πλευρό του σε όλη αυτή την προσπάθεια και του εύχομαι επιτυχία στον αγώνα που κάνει ώστε να κερδίσει πίσω τη ζωή του».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

oplosxoleio
Ασύλληπτο! Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν οπλισμό στο σχολείο, σύμφωνα με νόμο που ψήφισε η Βουλή
Ο νόμος προβλέπει προϋποθέσεις: Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να φέρουν οπλισμό πρέπει, μεταξύ άλλων, να περάσουν πρώτα 40 ώρες «βασικής εκπαίδευσης...
Ασύλληπτο! Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν οπλισμό στο σχολείο, σύμφωνα με νόμο που ψήφισε η Βουλή
ΔΑΣΚΑΛΑ
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα...
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
10 γυμνασιο παπαγου
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
Λήγει το σχολικό έτος κι ακόμα να καλύψουν τα κενά -και μάλιστα στην Αθήνα, στου Παπάγου! Στα «κάγκελα» οι γονείς...
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
w29-81121enisxytikhdidaskalia.jpg
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
Το πρεκαριάτο, από το λατινικό precarious (που σημαίνει αβέβαιος, ανασφαλής), είναι όρος που εμφανίζεται από τη δεκαετία του '80 για τα σύγχρονα...
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...