Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς
Γράφει ο Αριστείδης (Άρης) Παπαδόπουλος, Διευθυντής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς

Είναι πλέον πάνω από τρεις μήνες που ο τρόπος  ζωής όλων των ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη έχει  αλλάξει ριζικά. Η αβεβαιότητα, ο φόβος και πολλές φορές  ο πανικός έχουν εισβάλλει βίαια και αναπάντεχα στην καθημερινότητα μας. Βεβαιότητες και δεδομένα έχουν υποχωρήσει , αγωνία και ανασφάλεια έχουν έρθει, προσδοκίες και ελπίδες προσπαθούν να ξαναγεννηθούν. Ανήμποροι να αντιδράσουμε, παρακολουθούμε να εκτυλίσσονται δράματα και τραγωδίες ακόμη και σε χώρες που θεωρούνται τεχνολογικά και  πολιτισμικά οι πιο προηγμένες του πλανήτη μας. Η μάχη που δίνεται από τους ανθρώπους της πρώτης γραμμής, για να σώσουν ανθρώπινες ζωές, είναι μεγαλειώδης αλλά πολλές φορές άνιση. Οι προκλήσεις της εποχής αναδεικνύουν περίτρανα το πολύτιμο αγαθό της προστασίας της  Δημόσιας Υγείας. Είναι η εποχή που οι δομές υγείας, οι υπηρεσίες καθαριότητας, τα κοινωφελή προγράμματα (όπως Βοήθεια στο σπίτι) και οι εργαζόμενοι τους είναι καταφύγιο του κάθε ανθρώπου. Το μέγεθος της  χρησιμότητας τους είναι πασίδηλο και στους πλέον δύσπιστους. Το ερώτημα όμως που τίθεται άμεσα είναι: θα αποτελέσει αυτή η υγειονομική και η οικονομική κρίση που ακολουθεί την αφορμή να ενδυναμώσουμε τα δημόσια συστήματα υγείας; 

Αυτό που ζούμε σήμερα είναι απόρροια του χτες και η παρακαταθήκη του αύριο. Μαζί με τα χειροκροτήματα και τους επαίνους για το τιτάνιο έργο που με αυτοθυσία επιτελούν όλο αυτό το διάστημα γιατροί, νοσηλευτές και εργαζόμενοι στις δομές υγείας της χώρας μας  πρέπει να δούμε και τα όπλα που τους δώσαμε σε αυτόν τον αγώνα. Η επόμενη ημέρα δε θα χαριστεί σε κανένα αν δεν αλλάξουμε ρότα. Τα δημόσια συστήματα υγείας και παιδείας πρέπει να περάσουν στην υπηρεσία του ανθρώπου με την  υποστήριξη αφενός του κράτους αλλά και των εργαζομένων σε αυτά. Η γενναία κρατική υποστήριξη, σε συνδυασμό με την ευσυνείδητη υπηρεσία του εργαζομένου θα αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες και θα ανακουφίσει  την κοινωνία συνολικά.

Στην εκπαίδευση το σοκ είναι μεγάλο. Το κλείσιμο των σχολείων απαιτεί γρήγορη αναπροσαρμογή και νέο  προγραμματισμό της μαθησιακής διαδικασίας. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήρθε να αντικαταστήσει την ζωντανή διδασκαλία. Οι επίσημες πλατφόρμες του ΥΠΑΙΘ και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός των δημόσιων σχολείων απαιτούν αναβάθμιση. Η  προσαρμογή και η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών , μαθητών και γονέων θέλει χρόνο για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας πρωτοφανούς συγκυρίας. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα στις νέες τεχνολογίες την τελευταία δεκαετία είναι μηδενική. Πολλοί μαθητές και γονείς  αδυνατούν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες λόγω έλλειψης τεχνολογικού εξοπλισμού είτε λόγω έλλειψης τεχνογνωσίας στα νέα δίκτυα .Οι ανάγκες πολλών οικογενειών είναι μεγάλες αφού δυο ή και περισσότερα παιδιά έχουν ανάγκη ταυτόχρονα τον ίδιο εξοπλισμό και το χρόνο για τη σύνδεση τους στις εκπαιδευτικές πλατφόρμες.  Ένα οικογενειακό κλίμα που φορτίζεται ακόμη περισσότερο από το ψυχολογικό άγχος που δημιουργεί η επιδημία, η εργασιακή ανασφάλεια και τα οικονομικά προβλήματα. Ο αγώνας Διευθυντών σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών να δημιουργήσουν παιδαγωγικό κλίμα σε αυτές τις συνθήκες είναι τεράστιος. Με εξαιρετικά βίαιο τρόπο οι ψηφιακές τεχνολογίες μπήκαν στη σχολική ζωή και η εκπαιδευτική κοινότητα παλεύει στην κυριολεξία όλο το εικοσιτετράωρο να τις αξιοποιήσει ώστε να προσφέρει το καλύτερο μαθησιακό αποτέλεσμα.

Με τις προϋποθέσεις που αναλύθηκαν παραπάνω μέχρι τις 3 Απριλίου 483 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού μας έχουν δημιουργήσει 835 Ψηφιακές τάξεις για 3297 μαθητές μέσω της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Επίσης 45 εκπαιδευτικοί  βρίσκονται σε σύγχρονη επικοινωνία με 432 μαθητές έχοντας δημιουργήσει 34 ηλεκτρονικές τάξεις. Κάθε ημέρα που περνάει προστίθενται περισσότεροι μαθητές στα συστήματα της σύγχρονης και ασύγχρονης  τηλεκπαίδευσης. Στην προσπάθεια αυτή εντάσσονται και οι πρόσφυγες και οι μαθητές με ιδιαίτερες  μαθησιακές δυσκολίες.

Στο απροσδόκητο εκπαιδευτικό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στόχοι μας είναι:

α) να στηρίξουμε την ισότιμη εκπαίδευση των μαθητών αποκλείοντας την περαιτέρω διεύρυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και

β) να καταπολεμήσουμε κάθε απόπειρα απαξίωσης εκπαιδευτικών που αντιμετωπίζουν προβλήματα προσαρμογής στις νέες συνθήκες, όπως έχει παρατηρηθεί από κάποιους δημοσιογράφους ή άλλους «επαΐοντες» που ενισχύουν με τις γενικεύσεις τους τον κοινωνικό αυτοματισμό.

Τελειώνοντας θέλω να συγχαρώ όλους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειες τους στον καθημερινό αγώνα τους. Με αισιοδοξία και πίστη στις δυνάμεις μας να ανταμώσουμε σύντομα στα σχολεία. Έως τότε:

ΕπιΜένουμε σπίτι και παραμένουμε ενεργοί .

     

 

σχετικά άρθρα

Πέτσας κατά ΣΥΡΙΖΑ: Προσπάθεια κατασκευής fake news τα υποτιθέμενα 32 εκατ. ευρώ
Πέτσας κατά ΣΥΡΙΖΑ: Προσπάθεια κατασκευής fake news τα υποτιθέμενα 32 εκατ. ευρώ
«Αξιωματική αντιπολίτευση, ή fake αντιπολίτευση; Ο ΣΥΡΙΖΑ επιλέγει το δεύτερο», δήλωσε ο Στέλιος Πέτσας δίνοντας απάντηση στην Κουμουνδούρου για την...
Πέτσας κατά ΣΥΡΙΖΑ: Προσπάθεια κατασκευής fake news τα υποτιθέμενα 32 εκατ. ευρώ
Κλειστή η λεωφόρος Ποσειδώνος - Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Κλειστή η λεωφόρος Ποσειδώνος - Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Κλειστή θα παραμείνει μέχρι το βράδυ η λεωφόρος Ποσειδώνος, λόγω εργασιών για την αποπεράτωση της πεζογέφυρας στη συμβολή των λεωφόρων Ποσειδώνος και...
Κλειστή η λεωφόρος Ποσειδώνος - Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Πειραιάς: Νεκρός από ηλεκτροπληξία εργαζόμενος στο πλοίο «NODUS»
Πειραιάς: Νεκρός από ηλεκτροπληξία εργαζόμενος στο πλοίο «NODUS»
Τραγικό θάνατο από ηλεκτροπληξία βρήκε 35χρονος εργαζόμενος ιδιωτικού συνεργείου κατά την διάρκεια εργασιών επισκευής στο λέβητα του φορτηγού πλοίου...
Πειραιάς: Νεκρός από ηλεκτροπληξία εργαζόμενος στο πλοίο «NODUS»
«Άδειασμα» στην Κεραμέως από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής
«Άδειασμα» στην Κεραμέως από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής
Τι αναφέρει η υπηρεσία για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την αναγραφή της διαγωγής των μαθητών στα απολυτήρια
«Άδειασμα» στην Κεραμέως από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής