Τα σκυλιά και το σύστημα
Του Νίκου Μάστορα

Η τεχνική είναι γνωστή:

Όταν ξέρεις ότι δεν είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις μια κρίση, προκειμένου στο τέλος να μη σου καταλογίσουν τις ευθύνες που σου αναλογούν, μεταθέτεις εξ αρχής την ευθύνη για την πιθανή αποτυχία σε άλλον.

Αυτή ακριβώς την τεχνική εφαρμόζει η κυβέρνηση στην υπόθεση της εκπαίδευσης την εποχή του κορονοϊού. Είναι ανέτοιμη να οργανώσει σωστά μαθήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τόσο για τεχνικούς λόγους, επειδή ποτέ δεν έδωσε σημασία στο ΠΣΔ και τα δίκτυα γενικότερα ώστε να είναι έτοιμο να σηκώσει το βάρος, δεν επιμόρφωσε σωστά τους εκπαιδευτικούς και γενικά δεν ακολούθησε τις σύγχρονες εξελίξεις, ενώ φυσικά -αν εξαιρέσει κανείς μια σπασμωδική και ατελή προσπάθεια πριν από μια δεκαετία  που διανεμήθηκαν λαπτοπς σε μαθητές Γυμνασίου με χρήματα από κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα- ποτέ δε φρόντισε να εφοδιαστούν όλες οι οικογένειες με υπολογιστές και να ενταχθούν οργανικά στην δια ζώσης διδασκαλία.

Τι κάνει λοιπόν; Βάζει τα σκυλιά του συστήματος να γαβγίσουν. Επειδή η ίδια δε μπορεί να κουνήσει το δάχτυλο στους εκπαιδευτικούς αφού πλέον και οι γονείς έχουν καταλάβει τι συμβαίνει, το ζουν καθημερινα εξάλλου, υπουργός και υφυπουργός Παιδείας, στάζουν μέλι: Δημοσίως, δίνουν συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς.

Πίσω από τη σκηνή όμως, αναλαμβάνουν τα σκυλιά. Απο μόνα τους -γιατί τα σκυλιά είναι...κυνικότερα του ανθρώπου; Με οδηγία; Δεν ξέρω ομολογώ, αν και υποψιάζομαι. Ξέρω όμως ότι θα γαβγίσουν γιατί σε κάποια έχουν υποσχεθεί ότι μετά θα τα ταίσουν, και κάποια απλά ακολουθούν τα άλλα, γιατί τα σκυλιά αυτό κάνουν, ακολουθούν τον αρχηγό έστω κι αν μετά δεν τρώνε όλα. Αρνούμαι συνειδητά να πω τα πράγματα με το πραγματικό όνομά τους, γιατί δεν ενδιαφέρουν εδώ τα ονόματα. Τα ξέρετε όλοι πια εξάλλου. 

Βεβαίως, δε θα πρέπει να θεωρηθούν αυτά μια συλλογική  αγιογραφία του εκπαιδευτικού. Απέχουμε πολύ απο το να κυκλοφορούν οι δάσκαλοί μας με ηλεκτρονικά φωτοστέφανα. Πολλοί πράγματι έχουν μια εσωτερική αρχικά κι εξωτερικευμένη στη συνέχεια, άρνηση να υιοθετήσουν τις εξελίξεις. Αυτούς πρέπει κανείς να τους πλησιάσει με διάθεση διαλόγου, γιατί αν δεν είναι νεολουδίτες -και οι περισσότεροι δεν είναι- απλά ανησυχούν μπροστά σε κάτι που δε γνωρίζουν σε βάθος. Υπάρχουν και πολλοί αδιάφοροι, ακατάλληλοι για την κανονική ταξη, πόσω μάλλον για την ηλεκτρονική. Πάντα υπήρχαν και καλό είναι αυτά να μην καλύπτονται.

Ομως οι τελευταίες εβδομάδες δεν έδειξαν να επικρατεί αυτή η τάση. Το αντίθετο έδειξαν, επιτέλους είδαμε κατά δεκάδες χιλιάδες τους εκπαιδευτικούς να νοιάζονται πραγματικά πως θα επικοινωνήσουν με τους μαθητές τους και να το κάνουν με κάθε τρόπο που έβρισκαν, με μέιλ, με σκάιπ, αφήνοντας εργασίες σε μπακάλικα, με τηλέφωνα. Κι αυτό το λες ελπιδοφόρο.

Ας επιστρέψουμε τώρα στα σκυλιά. Γαβγίζουν, αυτό κάνουν. Αλλά, συνήθως, δε δαγκώνουν.

Αυτοί που χαμογελούν και μοιράζουν συγχαρητήρια αλλά αφήνουν τα σκυλιά ατάϊστα πάλι, δεν ξέρω.

σχετικά άρθρα

Βραζιλία: Κατηγορίες κατά της κυβέρνησης για απόκρυψη θανάτων από κορονοϊό
Βραζιλία: Κατηγορίες κατά της κυβέρνησης για απόκρυψη θανάτων από κορονοϊό
Το υπουργείο Υγείας σταμάτησε να ανακοινώνει τον αριθμό κρουσμάτων και νεκρών, ενώ ένα από τα βασικά του στελέχη δεν έχει εμπειρία σε θέματα υγείας...
Βραζιλία: Κατηγορίες κατά της κυβέρνησης για απόκρυψη θανάτων από κορονοϊό
«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»
«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»
«Ούτε ένα ειδικό επιστήμονα δεν μας φέρατε να ισχυριστεί ότι χρειάζεται η εκμάθηση ξένης γλώσσας στα 4χρονα, στις ελληνικές συνθήκες», σημείωσε στην...
«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»