Οι εκπαιδευτικοί Πιερίας για την εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση
Ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Πιερίας

Όλοι μας ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις από τις διαστάσεις πανδημίας που πήρε ο ιός COVID-19, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο . Θα μπορούσε να είναι ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλλά δυστυχώς είναι μια  πραγματικότητα με πολλαπλές συνέπειες, που θα βάλει τη σφραγίδα της στον κόσμο που ζούμε.

             Σε ένα τέτοιο περιβάλλον η  κυβέρνηση κλείνει τα σχολεία. Αμέσως  μετά την αναγκαστική απόφαση για το κλείσιμο όλων των σχολείων το Υπουργείο Παιδείας  ανακοινώνει την έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Το Υπουργείο  σε μία προσπάθεια να πείσει τους γονείς και τους μαθητές ότι με κλειστά τα  σχολεία μπορεί να υπάρξει μια (σχετική) κανονικότητα, στέλνει οδηγίες στα σχολεία και στους γονείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Παρουσιάζει στα ΜΜΕ μια ιδανική κατάσταση, λέγοντας ότι οι μαθητές θα μπορούν να σηκώνουν το χέρι, οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να επιβάλλουν ησυχία με την λειτουργία της σίγασης(!) κι ότι υπάρχει άφθονο υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς.

Εμείς τονίζουμε ότι τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση, τη ζωντανή επαφή των μαθητών  με τον δάσκαλό τους, με τους συνομηλίκους τους, με τους φίλους τους, καθώς αυτό που συμβαίνει μέσα στην τάξη είναι μοναδικό και αναντικατάστατο. Δεν είναι μια μονοδιάστατη μετάδοση πληροφοριών και γνώσεων, αλλά μια πολυδιάστατη διαδικασία αλληλεπίδρασης και κοινωνικής σχέσης. Η χρήση του διαδικτύου και των υπολογιστών δεν είναι εκπαίδευση και δεν μπορεί  σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει  την εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι ένα βοηθητικό, υποστηρικτικό εργαλείο στη δια ζώσης εκπαίδευση και  τίποτε άλλο.

Το Υπουργείο Παιδείας εξαπολύει μια επικοινωνιακή επιχείρηση που στόχο έχει να μετατεθούν οι ευθύνες της κυβέρνησης στους εκπαιδευτικούς. Όμως το Υπουργείο φαίνεται να αγνοεί ότι η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης απαιτεί και άλλες σημαντικές προϋποθέσεις εκτός από επικοινωνιακού χαρακτήρα εξαγγελίες.

Δεν είναι δεδομένο ότι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες διαθέτουν στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ή πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλεκπαίδευσης. Δεν μπορεί να  θεωρείται δεδομένο ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές γνωρίζουν τη χρήση αυτών των εργαλείων και ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση  μπορεί να αποφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα σε όλες τις ηλικίες, καθώς είναι παιδαγωγικά απρόσφορη για τους ανήλικους μαθητές, οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη διαπροσωπικής επαφής και ζωντανής αλληλεπίδρασης.

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν  ότι η τηλεκπαίδευση, εάν εφαρμοστεί με αυτούς τους όρους, θα οδηγήσει σε μια άνευ προηγουμένου άνιση μεταχείριση των μαθητών, με την έγκριση μάλιστα του Υπουργείου. Εμείς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το σχολείο είναι δημόσιο, κοινωνικό και καθολικό. Δεν μπορεί να είναι άδικο και επιλεκτικό!

Κάτω από τις σημερινές συνθήκες οι παραπάνω δυσκολίες σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να οδηγήσουν στο συμπέρασμα ότι πρέπει να σηκώσουμε τα χέρια ψηλά. Συνεχίζουμε να στήνουμε δίκτυα αλληλεγγύης και επικοινωνίας τόσο με τους μαθητές μας όσο και με τις οικογένειές τους όπως κάναμε και πριν την κρίση αυτής της πανδημίας. Είναι προφανές ότι μπορούμε και πρέπει να οργανώσουμε τη δουλειά μας με τον τρόπο που εμείς θεωρούμε καταλληλότερο και πιο αποτελεσματικό( ιστοσελίδες των σχολείων, ιστοσελίδες των τάξεων, διάφορες δωρεάν εφαρμογές τηλεπικοινωνίας, επικοινωνία με e-mail, επικοινωνία μέσω skype, πλατφόρμες που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας... e me, eclass), καθώς εμείς γνωρίζουμε καλύτερα τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών μας.

       Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, άμεσα να οργανώσει πρόγραμμα προβολής μορφωτικών εκπαιδευτικών εκπομπών στη δημόσια τηλεόραση με εκπαιδευτικό υλικό ανά τάξη και μάθημα, να διασφαλίσει τη δωρεάν παροχή σύνδεσης στο διαδίκτυο για όλους τους μαθητές, να μειώσει τη διδακτέα ύλη( η οποία ούτως ή άλλως  ήταν αναγκαία και παρά τις νέες συνθήκες) για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ανάλογα με τον χαμένο διδακτικό χρόνο, να επιλύσει με άμεση χρηματοδότηση τις ελλείψεις σε υποδομές και υλικό και να καλύψει όλες οι ανάγκες της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικό προσωπικό αποκλειστικά με μαζικούς διορισμούς.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

            Ακόμα και στις σημερινές δύσκολες συνθήκες, υπό το βάρος των απαραίτητων περιορισμών που επιβάλλει η πανδημία, βρίσκουμε τα μέσα και τους τρόπους για να σπάσουμε την ατομικότητα και την απομόνωση, να εκφράσουμε έμπρακτα την κοινωνική αλληλεγγύη, την επικοινωνία, τις κοινωνικές σχέσεις, τη συλλογικότητα. Βρίσκουμε τα μέσα και τους τρόπους να σταθούμε στο πλευρό των μαθητών μας και των οικογενειών τους.

            Αυτές τις μέρες «εκπαιδευόμαστε» πώς να αποφεύγουμε ο ένας τον άλλον. Να μην γίνει κανονικότητα!

            Ας πλύνουμε τα χέρια μας, αλλά ας τα υψώσουμε την ίδια στιγμή με αλληλεγγύη, συλλογικότητα και διεκδίκηση!

            Διεκδικούμε δημόσια δωρεάν εκπαίδευση αντάξια των ονείρων και των αναγκών των μαθητών μας!

 

Στεκόμαστε όρθιοι και αλληλέγγυοι, ώστε να επιστρέψουμε σύντομα στις τάξεις μας και στις εργασίες μας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα