Η Υγειονομική κρίση, ευκαιρία για αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης
Του Βασίλη Παληγιάννη, αιρετού ΚΥΣΠΕ

Η πανδημία του ιού covid-19 απειλεί τη ζωή και την υγεία όλων των πολιτών του κόσμου. Η χώρα μας βιώνει μια πρωτόγνωρη πραγματικότητα. Η κυβέρνηση με πίστη ότι οι ζωές των ανθρώπων έχουν μεγαλύτερη αξία  από τις συνέπειες για την οικονομία,  πήρε έγκαιρα  τα κατάλληλα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης  του ιού.

Μεταξύ αυτών των μέτρων συμπεριέλαβε την αναστολή λειτουργίας των σχολείων μας. Οι εκπαιδευτικοί στις δύσκολες και ιδιαίτερες αυτές συνθήκες προσπάθησαν από την πρώτη στιγμή να κάνουν αυτό που τους υπαγορεύει το επαγγελματικό τους καθήκον.

Η πλειοψηφία τους πέρα από ιδεοληψίες και με γνώμονα το συμφέρον των παιδιών και της εκπαίδευσης προσπάθησε από την πρώτη στιγμή να έχει άμεση επικοινωνία με τους μαθητές,  ανταποκρινόμενοι στην ανάγκη της ψυχολογικής στήριξής τους. Ταυτόχρονα προσπαθούν να υλοποιούν με φιλότιμες προσπάθειες και με βάση τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών, παρά τις αδυναμίες και τις ελλείψεις του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, που αναμφισβήτητα δεν μπορεί να ανταποκριθεί στον τεράστιο φόρτο που δέχεται καθημερινά.

Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί για την δυσλειτουργία και τα προβλήματα αυτής της μορφής εκπαίδευσης, αλλά η έλλειψη υποδομών και η πίεση να ανταποκριθούν κάτω από τέτοιες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες.

Ελπίζω και πιστεύω πως η πολιτική ηγεσία  έχει κατανοήσει τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών και κατά συνέπεια την άδικη κριτική μικρής μερίδας του δημοσιογραφικού κόσμου.

Η αλήθεια είναι πως στο εκπαιδευτικό μας σύστημα οι Νέες Τεχνολογίες δεν αποτελούν ουσιαστικά εργαλεία μάθησης. Όπως αλήθεια είναι πως η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες και τη χρήση τους  στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι ελλιπής έως ανύπαρκτη.

Αλήθεια είναι επίσης ότι καμία μορφή τηλεεκπαίδευσης δε μπορεί να αντικαταστήσει το μάθημα σε μία τάξη με φυσική παρουσία.

Η υγειονομική κρίση  έδωσε σε όλους την ευκαιρία να κατανοήσουμε την αδήριτη ανάγκη της ενίσχυσης και της αναβάθμισης  του συστήματος υγείας αλλά και ταυτόχρονα την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουμε την ανάγκη της ουσιαστικής αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η πολιτική ηγεσία, με τη στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας, οφείλει να ενισχύσει και να ενδυναμώσει τις πρωτοβουλίες  της ώστε:

  • Να συμπεριλάβει στους σχεδιασμούς της τη γενικευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όχι μόνο σε παιδαγωγικά και διδακτικά θέματα αλλά και στη σωστή χρήση των νέων τεχνολογιών.
  • Να αναζητήσει πόρους  για  να εξοπλιστούν όχι μόνο τα σχολεία μας αλλά και οι εκπαιδευτικοί με Η/Υ καθώς και με άλλα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα.
  • Να ενισχύσει τους οικονομικά αδύναμους μαθητές με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, ώστε  σύντομα να περάσουμε στη νέα ψηφιακή εποχή.

Ευχή όλων μας είναι να ξεπεράσουμε την υγειονομική κρίση όσων των δυνατόν γρηγορότερα και ανώδυνα, για να επανέλθει η εκπαίδευση στον φυσικό της χώρο και στις αυτονόητες μαθησιακές και παιδαγωγικές συνθήκες.

 

Πάντα στη διάθεσή σας

Παληγιάννης Βασίλης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εγκέφαλος
Σχιζοφρένεια: Δεν είναι μία αλλά πολλές – Τι δείχνει νέα διεθνής μελέτη για τις διαφορές στη δομή του εγκεφάλου
Διεθνής έρευνα σε πάνω από 6.000 ασθενείς αποκαλύπτει ότι η σχιζοφρένεια δεν είναι μία, αλλά πολλές διαταραχές με ξεχωριστό νευροβιολογικό αποτύπωμα,...
Σχιζοφρένεια: Δεν είναι μία αλλά πολλές – Τι δείχνει νέα διεθνής μελέτη για τις διαφορές στη δομή του εγκεφάλου
kaldis
Καταγγελίες-φωτιά στο ΠΑΔΑ: «Ο Πρύτανης υπονομεύει τη λειτουργία του Ιδρύματος»«Ο Πρύτανης υπονομεύει τη λειτουργία του Ιδρύματος»
Σοβαρή κρίση εμπιστοσύνης στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής – Σε εξέλιξη θεσμική εμπλοκή με τον Πρύτανη Παναγιώτη Καλδή - Επιστολή "καμπανάκι" στην...
Καταγγελίες-φωτιά στο ΠΑΔΑ: «Ο Πρύτανης υπονομεύει τη λειτουργία του Ιδρύματος»«Ο Πρύτανης υπονομεύει τη λειτουργία του Ιδρύματος»
panelladikes_03
Πανελλήνιες ΕΠΑΛ 2025: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στις Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ
Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις για το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ (ΜΕΚ ΙΙ).
Πανελλήνιες ΕΠΑΛ 2025: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στις Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ
EKPAIDEYTIKOS
Πώς ζουν σήμερα οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα;
Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί ουσιαστικά είναι κάτι σαν «χορηγοί» της εκπαίδευσης, αφού τα χρήματα που παίρνουν πάνε όλα σε εισιτήρια και έξοδα...
Πώς ζουν σήμερα οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα;