Αλληλεγγύη, Οργάνωση κι Αγώνας για τη Ζωή
ΣΕΠΕ Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής

 

Οι επικοινωνιακές φούσκες κυβέρνησης και κράτους για την τηλεκπαίδευση και την εξ αποστάσεως διδασκαλία!

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σαν να ήταν έτοιμη από καιρό, διακηρύσσει την άμεση λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και καλεί, σε πρώτη φάση, σε εθελοντική συμμετοχή τους εκπαιδευτικούς για τηλεμαθήματα της Γ΄ Λυκείου και σταδιακά για τις υπόλοιπες τάξεις. Δηλώνουν ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν Ε-Books, το Φωτόδεντρο και τα Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια για τηλεμαθήματα, ενώ τρεις ψηφιακές πλατφόρμες από τις εταιρείες CISCO, Google και Microsoft-τις οποίες η υπουργός ευχαριστεί ιδιαίτερα-μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τα εξ αποστάσεως.

Στο μεταξύ η περιφέρεια Αττικής, βρήκε την ευκαιρία να υλοποιήσει πολιτικές στην κατεύθυνση της αποκέντρωσης και της εμπλοκής δήμων και περιφερειών στην εκπαίδευση. Ανακοίνωσε πρόγραμμα παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τα παιδιά του δημοτικού και του γυμνασίου και κάλεσε ιδιωτικές εταιρείες να προσφέρουν κατ’ οίκον και εξ αποστάσεως υπηρεσίες και τις οικογένειες και τους μαθητές να κάνουν δηλώσεις συμμετοχής.

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει καμία εκπαίδευση ή εμπειρία για τα εξ΄ αποστάσεως μαθήματα για τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και των μαθητών, άρα μιλάμε για πειραματισμούς. Πολλοί μαθητές δε διαθέτουν Η/Υ ή σύνδεση στο διαδίκτυο, άρα εκ των προτέρων έχουμε αποκλεισμούς και καταπάτηση των ίσων ευκαιριών μάθησης. Η αδιαφορία και ο πανικός θα κυριαρχήσουν στην ήδη επιβαρυμένη ψυχολογία των παιδιών.

Σε καμία περίπτωση η «τηλεκπαίδευση» δεν μπορεί να λειτουργήσει επαρκώς με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσει τη ζωντανή διαδικασία της τάξης. Ειδικά σε συνθήκες έκτακτων μέτρων, μόνο γνωστικό άγχος θα επιφέρει σε μαθητές και εργασιακό σε εκπαιδευτικούς, αλλά και προβλήματα σε όλους. Η τηλεκπαίδευση ίσως σε άλλες συνθήκες να είναι ένα εργαλείο που μπορεί να λειτουργήσει επικουρικά με το μάθημα της ζωντανής τάξης, αλλά σε καμία περίπτωση αυτόνομα.

Το υπουργείο έχει εξαιρετικά επικίνδυνες πολιτικές σκοπιμότητες και όχι πραγματικό ενδιαφέρον. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί θέση του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και εκφρασμένη πρόθεση του ΥΠΑΙΘ πρόσφατα (χρησιμοποιήθηκε για την κάλυψη κενών σε Νίσυρο, Κάσο κλπ). Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι αυτή είναι μια πρόβα για τη μελλοντική χρησιμοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για την κάλυψη κενών, ειδικά στα απομακρυσμένα σχολεία. Η ακύρωση της εξασφάλισης της δια ζώσης διδασκαλίας με οποιαδήποτε δικαιολογία θα είναι καταστροφική.

Γι΄ αυτό λέμε καθαρά γι’ αυτήν την περίοδο:

Σε καμία περίπτωση παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Κανένας δεν μπορεί να “υποχρεώνεται” είτε να συμμετέχει ως εθελοντής τηλεμαθήματος είτε να παραστεί, με όποια ιδιότητα στα σχολεία, που είναι ουσιαστικά κλειστά.

Καμία εμπλοκή άλλων φορέων (πχ δήμων και περιφερειών) ή ιδιωτών στο ζήτημα της παροχής «ασύγχρονης» εκπαίδευσης μέσω διαδικτύου για τους μαθητές. Να απαγορευθούν με παρέμβαση του ΥΠΑΙΘ τέτοιου είδους ενέργειες και πρωτοβουλίες.

Όχι στην αξιολόγηση και στο πανοπτικό σύστημα στην εκπαίδευση που επιδιώκει την πλήρη πειθάρχηση δια μέσου της απομόνωσης, της επιτήρησης, του φόβου, της υποτέλειας και της εξατομίκευσης

Πρέπει όμως να μοιραστούμε με γονείς, μαθητές και συναδέλφους ορισμένα πολύ κρίσιμα θέματα που οφείλουν να γνωρίζουν:

-Πολλές οικογένειες δεν έχουν internet στο σπίτι παρά μόνο σε κάποιο κινητό, καθώς επίσης δεν έχουν και υποδομές όπως κάμερα, μικρόφωνα κ.λπ. Το ίδιο αντιμετωπίζουν και αρκετοί εκπαιδευτικοί, κάτι που δημιουργεί τεράστια προβλήματα για εξειδικευμένες μορφές επικοινωνίας. Ειδικά σε περιοχές όπως η δική μας, που μαστίζεται από υψηλή ανεργία αλλά ταυτόχρονα αναφέρεται σε μεγάλο αριθμό μαθητών Ρομά. Η κυβέρνηση (και όλες οι προηγούμενες) ευθύνονται για την αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος να παράγει και να παρέχει οργανωμένα υψηλού επιπέδου λογισμικά, χρήσιμα και απαραίτητα αυτή τη στιγμή. Ό,τι κάνουμε, λοιπόν, θα το κάνουμε με προσοχή, με τα μάτια στραμμένα στην πληττόμενη πλειοψηφία των μαθητών μας και των λαϊκών οικογενειών τους χωρίς να εντείνουμε τους ταξικούς φραγμούς που ήδη υπάρχουν. Το υπουργείο αδιαφορεί για τα παραπάνω και μιλά για τηλεκπαίδευση και για εξ’ αποστάσεως, χωρίς να παίρνει κανένα μέτρο για να έχουν πρόσβαση τα πιο φτωχά στρώματα, αδιαφορώντας επιδεικτικά σε μια εποχή μάλιστα που οι απολύσεις πολλαπλασιάζονται.

- Ο εκπαιδευτικός με τη διδασκαλία έχει στόχο την ανάπτυξη ανθρώπων με ισόρροπη σωματική, γνωστική, ηθική και καλλιτεχνική ανάπτυξη, με κριτική σκέψη ώστε οι μαθητές να κατανοούν τους νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας για να μπορούν να την αλλάζουν, στην κατάκτηση από τους μαθητές του ακαδημαϊκών και γενικών γνώσεων που προσφέρουν ευρεία και ουσιαστική ανθρωπιστική μόρφωση, καθώς και επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις και ικανότητες, με ισόρροπη σωματική, γνωστική, ηθική και καλλιτεχνική ανάπτυξη· ανθρώπων που καλλιεργούν τη σωματική τους ευεξία. Ανθρώπων που προσπαθούν συστηματικά να προσεγγίσουν ιδανικά όπως η αλληλεγγύη, η συντροφικότητα, η αυτοθυσία για το δημόσιο συμφέρον και η γενναιότητα της υπέρβασης του ατομικισμού. Κι όλα αυτά με μεθόδους που σέβονται τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και δεν τα καταστρέφουν κάτω από την εντατικοποίηση, τις συνεχείς εξετάσεις, τον ανταγωνισμό και την απόρριψη. Όλα τα παραπάνω δεν μπορούν να αντικατασταθούν σε καμία περίπτωση και με κανέναν τρόπο αυτή την περίοδο. Γι’ αυτό θα είμαστε δίπλα τους ως αλληλέγγυοι εκπαιδευτικοί στη δύσκολη αυτή περίοδο, όσο περισσότερο μπορούμε και με όποιον τρόπο αυτό γίνει δυνατό, αλλά όχι για να προχωρήσουμε την ύλη, όχι για να αντικαταστήσουμε τη δια ζώσης εκπαίδευση, όχι ασκώντας το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Αυτό δεν μπορούμε να το ασκήσουμε πραγματικά σε τέτοιες συνθήκες και με τέτοια μέσα.

Απαιτούμε:

  • Αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση εδώ και τώρα. Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και όλου του βοηθητικού προσωπικού (σχολιάτρων, ψυχολόγων, καθαρισμού, φύλαξης κλπ) που είναι απαραίτητο για τη λειτουργία των σχολείων μετά το τέλος της κρίσης. Μονιμοποίηση των συμβασιούχων καθαριστριών.

  • Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας στο πλαίσιο του ΕΣΥ που θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για την παρακολούθηση της σωστής ανάπτυξης και της υγείας όλων των μαθητών, την πρόληψη, τη δωρεάν ιατροφαρμακευτική και νοσηλευτική περίθαλψη.

  • Καμία προσωρινή απαγόρευση και αναστολή μετακίνησης των εκπαιδευτικών σε άλλες από την εργασία τους γεωγραφικές περιοχές

  • Να κλείσουν άμεσα τα ΚΕΣΥ, τα ΠΕΚΕΣ, τα ΚΠΕ. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να λειτουργήσουν με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό.

  • Άμεση απόσυρση της «κατά βούληση» ερμηνείας από ΠΔΕ, ΔΠΕ και ΔΔΕ των ειδικών ρυθμίσεων και αποφάσεων σχετιζόμενων με την ΚΥΑ αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, που επιβάλει διοικητικά καψόνια σε απλούς εκπαιδευτικούς, διευθυντές/υποδιευθυντές/προϊσταμένες. Το διοικητικό έργο για όσο διάστημα παραμένουν κλειστά τα σχολεία, είναι σαφές ότι μπορεί να υποστηριχθεί με πολλούς τρόπους χωρίς το άνοιγμα των σχολείων, που δημιουργεί άλλα προβλήματα

  • Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις και της εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές εξετάσεις, κατάργηση προαγωγικών εξετάσεων. Σε κάθε περίπτωση, παλεύουμε και διεκδικούμε ελεύθερη πρόσβαση όλων των παιδιών στην Γ/βάθμια εκπαίδευση. Σήμερα όμως, σε μια περίοδο που το στρες και η αγωνία χιλιάδων παιδιών και γονιών για τη διεξαγωγή των «Πανελλαδικών» έρχεται να προστεθεί στην αβεβαιότητα και τον φόβο που προκαλεί ο ιός, δεν χωρούν επικοινωνιακές φούσκες. Πρέπει με ξεκάθαρο τρόπο να ακυρωθούν για φέτος οι εξετάσεις και οι υποψήφιο/ες να εισαχθούν στη σχολή της επιλογής τους.

  • Ειδικά προγράμματα στη Δημόσια Τηλεόραση, λειτουργία εκπαιδευτικής τηλεόρασης με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες ανά τάξη και ανά ηλικιακή ομάδα, εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ κ.ά.

  • Να σταματήσει κάθε άλλο νομοθετικό έργο της κυβέρνησης (νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, απαγόρευση διαδηλώσεων κ.ά.) εκτός από αυτό της πρόληψης και της πλήρους αντιμετώπισης της επιδημίας.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, η πανδημία είναι υπαρκτή μαζί με τους κινδύνους που εγκυμονεί και ιδιαίτερα για τις ευπαθείς ομάδες. Προσέχουμε, προστατευόμαστε, δείχνουμε αλληλεγγύη, αγωνιζόμαστε. Διεκδικούμε να μην περάσει το βάρος της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης για άλλη μια φορά στις πλάτες των εργαζόμενων είτε με χιλιάδες εργαζόμενους να μολύνονται στο χώρο δουλειάς μέσα από ανασφαλείς συνθήκες είτε να απολύονται καθώς χιλιάδες επιχειρήσεις οδηγούνται σε αναστολή των δραστηριοτήτων τους ή σε κλείσιμο.

Η αλληλεγγύη και ο αγώνας είναι όπλο των εργαζόμενων για την επιβίωσή μας!

Τώρα πρέπει να αγωνιστούμε για την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, που αποδεικνύεται η μοναδική ασπίδα για την υγεία του λαού και το οποίο οι μνημονιακές πολιτικές της αγοράς και του κέρδους, κατέστρεψαν εντελώς. Τώρα πρέπει να αγωνιστούμε για να μην διαλυθούν και τα τελευταία δικαιώματα και ελευθερίες στη δουλειά και στη ζωή!

Απαιτούμε από την κυβέρνηση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της ασθένειας και τη μείωση της διασποράς του ιού:

  • Αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα υγείας υψηλών προδιαγραφών. Ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση (χωρίς την απαίτηση ΑΜΚΑ) σε ντόπιους, πρόσφυγες και μετανάστες. Κανένας ιός δεν κάνει διάκριση με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία.

  • Να γίνουν άμεσα οι αναγκαίες προσλήψεις ιατρονοσηλευτικού προσωπικού για να λειτουργήσουν τα πάνω από 100 κλειστά κρεβάτια ΜΕΘ. Διορισμούς σε μόνιμες θέσεις όλων των υπηρετούντων σήμερα επικουρικών γιατρών. Άμεσα προσλήψεις όλου του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού (ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού) για την επαρκή στελέχωση των Κ.Υ. και των νοσοκομείων. Να μονιμοποιηθεί τώρα όλο το υγειονομικό προσωπικό που εργάζεται με ελαστικές σχέσεις εργασίας, επικουρικοί, ορισμένου χρόνου κλπ, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

  • Άμεση απαλλοτρίωση των κλινών και των ΜΕΘ του ιδιωτικού τομέα, κατάσχεση φαρμακευτικού υλικού, εθνικοποίηση φαρμακαποθηκών, φαρμακοβιομηχανιών και άμεση έναρξη λειτουργίας Eθνικής Bιομηχανίας Φαρμάκου.

  • Να εξασφαλιστεί ο κατάλληλος εξοπλισμός των ΜΕΘ ώστε να πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές και να μπορούν να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες νοσηλείας των ασθενών με κορονοϊό (αναπνευστήρες για μηχανικό αερισμό αυξημένων, κλπ.).

  • Να εξασφαλιστεί επάρκεια σε ατομικό προστατευτικό εξοπλισμό του υγειονομικού προσωπικού (μάσκες, πλαστικά γυαλιά χειρουργείου μιας χρήσης, αδιάβροχες φόρμες μιας χρήσης κλπ.).

  • Άμεση στελέχωση με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό των νοσοκομείων, με προτεραιότητα τα Τ.Ε.Π και τις Μ.Ε.Θ αλλά και των δομών Π.Φ.Υ ώστε να εξασφαλιστεί η 24ωρη λειτουργία τους και να αποσυμφορηθούν τα νοσοκομεία.

  • Διάθεση δωρεάν στον πληθυσμό αντισηπτικών, μασκών και των άλλων μέσων ατομικής προστασίας για να αντιμετωπιστεί η αισχροκέρδεια.

  • Ελεύθερη πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα υγείας σε όλους χωρίς την απαίτηση ΑΜΚΑ, ειδική μέριμνα για τις ευπαθείς ομάδες και τους κοινωνικά πιο ευάλωτους (φτωχούς, άστεγους, άνεργους, πρόσφυγες, μετανάστες).

  • Να εξασφαλιστεί η ιατρική παρακολούθηση, η επαρκής υγιεινή και σίτιση σε προνοιακά ιδρύματα, στις στρατιωτικές μονάδες, στις προσφυγικές δομές.

  • Να ενισχύσουν οι δήμοι τις κοινωνικές δομές, με προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού, ενισχύοντας και τα κοινωνικά προγράμματα, εξασφαλίζοντας την ιατρική παρακολούθηση, την επαρκή υγιεινή και διατροφή στις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού (τοξικο-εξαρτημμένοι-ρομά-εκδιδόμενες/οι, άστεγοι, πρόσφυγες, μετανάστες κ.ά.)

  • Υπεράσπιση και διαφύλαξη των κοινωνικών, πολιτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.

  • Απαγόρευση των απολύσεων.

  • καμία «μη ανανέωση σύμβασης», καμία δυσμενής μεταβολή στους όρους και τις συνθήκες εργασίας, καμία περικοπή μισθού. Να πληρώσει το κεφάλαιο που τα τελευταία χρόνια συσσωρεύει κέρδη.

  • Παύση πληρωμών στο τοκογλυφικό χρέος! Διαγραφή του ΤΩΡΑ!

  • Σε περίπτωση που κλείσει η επιχείρηση ή τμήμα επιχείρησης και για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί, οι εργαζόμενοι να πληρώνονται κανονικά, χωρίς να αφαιρείται μέρος της κανονικής άδειας.

  • Καμία περικοπή μισθού για τους συμβασιούχους εργαζόμενους προγραμμάτων ελαστικής εργασίας. Καμία περικοπή μισθού για αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου, ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς

  • Άδειες σε όλους τους γονείς και εργαζόμενους που χρειάζεται να επιμεληθούν των παιδιών τους, ηλικιωμένους ή ασθενείς τις μέρες της επιδημικής κρίσης, χωρίς παρακράτηση μισθών και ενσήμων. Πλήρεις αποδοχές (και όχι αναρρωτικής άδειας) και εκτός της κανονικής άδειας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα