Κοινωνιολογία Γ΄ Λυκείου: Μιντ - συμβολική αλληλεπίδραση - γενικευμένο άλλο
"Μικρά" μαθήματα διδασκαλίας στην Κοινωνιολογία Γ΄ λυκείου, ανθρωπιστικών επιστημών, του Θεοδόση Γκελτή

Η αντικατάσταση των λατινικών από την κοινωνιολογία στο corpus των εξεταζόμενων μαθημάτων σε πανελλήνιο επίπεδο τροφοδότησε μια μεγάλη συζήτηση, η οποία, εν πολλοίς, διεξήχθη με μανιχαϊστικούς όρους: κλασικές σπουδές εναντίον κοινωνικών και το αντίθετο. Οποιαδήποτε τέτοια απλοποίηση είναι προβληματική.

Οι θεωρητικές επιστήμες δεν είναι ανταγωνιστικές, αλλά συμπληρωματικές. Η κοινωνιολογία οπωσδήποτε διαδραματίζει έναν κομβικό ρόλο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μπορεί, εντούτοις, κάλλιστα να συνυπάρξει με τα άλλα μαθήματα της κατεύθυνσης στην οποία εντάσσεται και να τα εμπλουτίσει. Οι επιστήμες μας είναι καταστατικά διεπιστημονικές. Το σημερινό σύντομο βίντεο είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα.

Ο Μιντ, φιλόσοφος και κοινωνιολόγος, συνομιλεί επί παραδείγματι με τη γλωσσολογία. Αναδεικνύει τη γλώσσα ως το πρωταρχικής σημασίας μέσο στο συμβολικό σύμπαν του οποίου εμβαπτιζόμαστε. Λαμβάνει υπόψη τη διαφοροποίηση και την ποικιλότητα στην ανθρώπινη επικοινωνία, όπως κάνει η επιστήμη της γλωσσολογίας.

Αυτό που θέλω να πω με το παράδειγμα αυτό είναι πως σε ένα σύγχρονο λύκειο καλούμαστε να χτίζουμε γέφυρες, να διασυνδέουμε, να φωτίζουμε ολόπλευρα τις έννοιες. Από αυτή τη συνεργασία ωφελούνται τόσο οι φιλόλογοι όσο και οι κοινωνιολόγοι. Κυρίως, όμως, ωφελείται το μαθητικό σώμα που μαθαίνει να βλέπει ολιστικά και κριτικά τον κόσμο που τον περιβάλλει.

Οι κοινωνικές επιστήμες συνυπάρχουν, συνδιαλέγονται, συνεργάζονται με τις ανθρωπιστικές. Ο νέος σχεδιασμός του Λυκείου πρέπει να λάβει υπόψη ισοβαρώς και τους δύο αυτούς πυλώνες. Τόσο οι κοινωνικές όσο και οι κλασικές επιστήμες είναι κρίσιμοι άξονες μιας ποιοτικής εκπαίδευσης.

Δείτε επίσης: 

Κοινωνιολογία Γ΄ Λυκείου: Κοινωνιολογική φαντασία - Διαφορές κοινωνικής θεωρίας και καθημερινής θεωρητικής σκέψης

Κοινωνιολογία Γ΄ Λυκείου: Συνέπειες των πολέμων (βίντεο)

Κοινωνιολογία Γ΄ Λυκείου: Βιομηχανική επανάσταση (βίντεο)

Οι έμφυλες ταυτότητες στην εκπαίδευση και η κατάργηση της θεματικής εβδομάδας

Εδώ θα βρείτε περισσότερο υλικό του Θεοδόση Γκελτή, υποψήφιος διδάκτορας κοινωνικής ανθρωπολογίας και ιστορίας, εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

viasmos
Πάτρα: Συνελήφθη 16χρονος μαθητής που κατηγορείται για βιασμό 12χρονης
Υπενθυμίζεται ότι η ιατροδικαστική εξέταση επιβεβαίωσε πλήρως την καταγγελία της ανήλικης και των γονέων της στην Αστυνομία
Πάτρα: Συνελήφθη 16χρονος μαθητής που κατηγορείται για βιασμό 12χρονης
ΥΠΑΙΘΑ
Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας: Τα εξεταστικά κέντρα και το πρόγραμμα εξετάσεων
Το υπουργείο Παιδείας υπενθυμίζει στους ενδιαφερόμενους τα εξεταστικά κέντρα και το πρόγραμμα εξετάσεων Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας Β'...
Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας: Τα εξεταστικά κέντρα και το πρόγραμμα εξετάσεων
κινρη
Συγκέντρωση αλληλεγγύης στο Ηράκλειο για την Κατερίνα Πανδή που διώκεται πειθαρχικά (Βίντεο)
Η κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, όπου οι συμμετέχοντες απαίτησαν να μπει τέλος σε...
Συγκέντρωση αλληλεγγύης στο Ηράκλειο για την Κατερίνα Πανδή που διώκεται πειθαρχικά (Βίντεο)
elegho_moysikon_akoystikon_ikanotiton_2762019.jpg
Τα χρήματα αποδόθηκαν στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης μετά τις παρεμβάσεις της ΕΛΜΕ
Άμεση κινητοποίηση εκπαιδευτικών και γονέων οδήγησε στη διευθέτηση του προβλήματος και στην καταβολή της παγίας από τον Δήμο Πυλαίας–Χορτιάτη
Τα χρήματα αποδόθηκαν στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης μετά τις παρεμβάσεις της ΕΛΜΕ