Στο εδώλιο ξανά εκπαιδευτικός για σεξουαλικά υπονοούμενα και ρατσιστικά σχόλια σε μαθητές
Ο εκπαιδευτικός που έχει καταδικαστεί σε τρία χρόνια φυλάκισης επειδή κακοποιούσε ψυχολογικά μαθητές Λυκείου, χρησιμοποιώντας επανειλημμένα εκφράσεις και χειρονομίες με σαφή σεξουαλικά υπονοούμενα - Κίνδυνος παραγραφής σε περίπτωση νέας αναβολής της δίκης του

Δικάζεται ξανά αύριο στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Σάμου ο μαθηματικός που έχει καταδικαστεί για κατάχρηση ανηλίκων σε ασέλγεια και έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα από το 2013.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών, η υπόθεση έχει ήδη αναβληθεί αρκετές φορές και υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να παραγραφεί, πόσο μάλλον σε περίπτωση νέας αναβολής. Τον ερχόμενο Οκτώβριο συμπληρώνονται οκτώ χρόνια από όταν ο εκπαιδευτικός αποσπάστηκε στο Λύκειο Μαραθόκαμπου Σάμου, εκεί όπου κατηγορείται ότι τραυμάτισε ψυχολογικά μαθητές με την επανειλημμένα ανάρμοστη συμπεριφορά του, εκφράσεις και χειρονομίες με σαφή σεξουαλικά υπονοούμενα.

Ο κατηγορούμενος τοποθετήθηκε στο Λύκειο Μαραθόκαμπου τον Οκτώβριο του 2012 και, σύμφωνα με τις καταγγελίες και τις μαρτυρίες, έδειξε από την αρχή τις ορέξεις του στους μαθητές και στις μαθήτριες κυρίως της Α’ Λυκείου, στην οποία είχε μάθημα τις περισσότερες ώρες.

Δεν δίσταζε να μεταφέρει στην τάξη τις ακροδεξιές, ρατσιστικές απόψεις του: «Προσέξτε, παιδιά, μην τρώτε μεγάλα ψάρια γιατί έχουν φάει τους μετανάστες, Αλβανούς και Πακιστανούς του Αιγαίου, και είναι μολυσμένα» είναι ένα από τα ακραία σχόλιά του, ενώ συνήθιζε να απευθύνεται σε Αλβανό μαθητή όχι με το όνομά του, αλλά με την εθνική του καταγωγή. «Αλβανέ, εσύ τις έφερες τις ασκήσεις; Μη με κάνεις να έρθω να το ψάξω...» είναι ένα σχόλιο που έχει μείνει στη μνήμη των μαθητών.

Τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς συμμετείχε σε επίσημη εκδήλωση της Χρυσής Αυγής στη Σάμο. Λίγους μήνες αργότερα, μετά την είσοδο της ναζιστικής οργάνωσης στη Βουλή, έλεγε, όπως κατέθεσαν οι μαθητές του, ότι «τα φασιστικά καθεστώτα είναι πιο καλά από τα δημοκρατικά», ενώ τέντωνε το χέρι του και έκανε τον ναζιστικό χαιρετισμό την ώρα που δήθεν έδειχνε την κλίση της ευθείας.

Ομως ιδιαίτερη αδυναμία είχε στις όμορφες μαθήτριες, τις οποίες σχεδόν καθημερινά υπέβαλλε σε τέτοια ψυχολογική πίεση που μία από αυτές μέσα σε δύο μήνες απευθύνθηκε σε ψυχολόγο αδυνατώντας να διαχειριστεί την κατάσταση. Χαρακτηριστικές είναι οι καταθέσεις τόσο των μαθητών στη δίκη που έγινε σε πρώτο βαθμό όσο και του διευθυντή του σχολείου, που ήταν ο πρώτος δέκτης των παραπόνων από μαθητές και τους γονείς τους.

Μητέρα μαθήτριας κατέθεσε ότι ο κατηγορούμενος τη ρώτησε γιατί είναι τόσο λεπτή και όταν εκείνη απάντησε ότι δεν γυμνάζεται τη ρώτησε αν κάνει άλλες καύσεις... Τη ρώτησε επίσης αν της αρέσουν τα φρούτα και όταν συμμαθητής της είπε «εμένα μου αρέσουν οι μπανάνες», σχολίασε «οι στραβές ή οι ίσιες;». Ρώτησε άλλη μαθήτρια «γιατί δεν έρχεσαι στο τουρνουά πινγκ πονγκ αφού ξέρεις να παίζεις τα μπαλάκια...», όπως αποκαλύπτει η ίδια. Αποκαλούσε «Στρίγκα» μαθήτρια, κάνοντας λογοπαίγνιο με το επώνυμό της. Σε μαθήτρια που τον ρώτησε αν μπορεί να τη συνοδεύσει στην εκδρομή ο πατέρας της, απάντησε: «Εγώ δεν σου κάνω για συνοδός; Θα περάσουμε πολύ ωραία μαζί...».

Μέρα με τη μέρα η συμπεριφορά του μαθηματικού ξέφευγε. Οι μαθητές τον θυμούνται να μπαίνει στην τάξη κάνοντας κάθε φορά προκλητικές κινήσεις με αργό ρυθμό για να γίνει αντιληπτός από όλους την ώρα που τέντωνε τα οπίσθιά του και καθόταν στην καρέκλα έχοντας επιδεικτικά ανοιχτά τα πόδια του. Εφτασε στο σημείο να χρησιμοποιεί τη λέξη «πέος» αντί της αντωνυμίας «ποιος» σε κάθε ερώτηση προς τους ανήλικους μαθητές, όπως «Πέος θα κάνει την άσκηση;».

Το «Πέος θα σηκωθεί στον πίνακα;» το είχε μετατρέψει σε καθημερινό παιχνίδι. Ρωτούσε κάποιους μαθητές, με τους οποίους φαίνεται ότι είχε φροντίσει να αναπτύξει σχέσεις συνενοχής χρησιμοποιώντας τους σαν πρωτοπαλίκαρά του, ποια μαθήτρια θα ήθελαν να σηκωθεί στον πίνακα. Οταν εκείνη ήταν με γυρισμένη την πλάτη, είτε έκανε χειρονομίες με σεξουαλικό υπονοούμενο, σχηματίζοντας το σχήμα της κλεψύδρας είτε όταν έγραφε το γράμμα «ο», της έλεγε να γράψει το «ω» υπονοώντας τα οπίσθιά της.

Μια από τις μαθήτριες την ώρα που βρισκόταν στον πίνακα ένιωσε τόση δυσφορία που πίεζε με τα νύχια της το χέρι της μέχρι που μάτωσε. Στο διάλειμμα ενημέρωσε τον διευθυντή, που ανήσυχος παρακολουθούσε τη μια διαμαρτυρία να διαδέχεται την άλλη και ήταν από την πρώτη στιγμή δίπλα στα παιδιά.

Το πρόγραμμα «Ξεστραβώσου»

Εκτός από τα άμεσα αντανακλαστικά του διευθυντή, ήταν σημαντική η συνδρομή του προγράμματος της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς «Ξεστραβώσου. Μάθε τα δικαιώματά σου», γεγονός που αποδεικνύει πόσο σημαντική είναι η ενημέρωση των μαθητών για τα δικαιώματά τους και για το πώς μπορούν να κινηθούν σε περίπτωση παραβίασής τους.

Μαθητές της Σάμου πήγαν στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα. Επέστρεψαν αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν άλλο στον καθηγητή να παίζει μαζί τους. Τότε έγινε η πρώτη ανώνυμη καταγγελία στον Βοηθό Συνήγορο του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού και άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι της υπόθεσης.

Δεκαοκτώ μαθητές και μαθήτριες -περισσότεροι από τους μισούς της Α’ Λυκείου- υπέγραψαν καταγγελία εναντίον του. Στο σχολείο η κατάσταση άρχισε να γίνεται έκρυθμη, με τους μαθητές που είχαν την εύνοια του καθηγητή να κατηγορούν τους συμμαθητές τους και τον ίδιο τον καθηγητή να απειλεί ευθέως: «Οποιος με κατηγορήσει θα τον κυνηγάω μέχρι τον τάφο του».

Τον Μάρτιο του 2013 οι καταγγελίες έφτασαν στον εισαγγελέα Σάμου και διατάχθηκε Ενορκη Διοικητική Εξέταση για τη συμπεριφορά του μαθηματικού, ο οποίος αρχικά αποσπάστηκε σε άλλο σχολείο. Ο πειθαρχικός έλεγχος ολοκληρώθηκε το επόμενο εκπαιδευτικό έτος και ο καθηγητής έκτοτε τέθηκε σε διαθεσιμότητα, ενώ παράλληλα ξεκίνησε η ποινική δίωξή του. Σε πρώτο βαθμό καταδικάστηκε με ποινή φυλάκισης τριών ετών.

Πηγή: Εφσυν

σχετικά άρθρα

Πανελλαδικές 2020: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Φυσική Προσανατολισμού (νέο σύστημα)
Πανελλαδικές 2020: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Φυσική Προσανατολισμού (νέο σύστημα)
Προτεινόμενα θέματα για τις Πανελλαδικές 2020 από το Φροντιστήριο Ορόσημο Πειραιά
Πανελλαδικές 2020: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Φυσική Προσανατολισμού (νέο σύστημα)
Δήμος Οινουσσών: Εφ άπαξ επίδομα 300 ευρώ για κάθε αναπληρωτή
Δήμος Οινουσσών: Εφ άπαξ επίδομα 300 ευρώ για κάθε αναπληρωτή
Ο δήμος αποφάσισε να στηρίξει με εφ άπαξ επίδομα 300 ευρώ κάθε αναπληρωτή εκπαιδευτικό στη σχολική χρονιά 2019-2020 αναγνωρίζοντας τις αντιξοότητες...
Δήμος Οινουσσών: Εφ άπαξ επίδομα 300 ευρώ για κάθε αναπληρωτή