Β. Διγαλάκης: Διπλό σύστημα διοίκησης στα πανεπιστήμια
«Η ενίσχυση του αυτοδιοίκητου με την ολοκλήρωση πρόσθετων διαδικασιών μέσα στα πανεπιστήμια μπορεί να γίνει με μία διττή δομή Συμβουλίου-Συγκλήτου», σημειώνει ο υφυπουργός Παιδείας σε συνέντευξή του

Συνέντευξη στο Βήμα της Κυριακής ο υφυπουργός Παιδείας, Βασίλης Διγαλάκης. 

Αναφερόμενος στον έλεγχο των ΑΕΙ από το κράτος, αλλά και την αυτονομία τους, ο κος Διγαλάκης είπε:

«Η εκχώρηση περισσότερων αρμοδιοτήτων και η ενίσχυση το αυτοδιοίκητου στα ΑΕΙ είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να συνοδεύεται και από θεσμικά αντίβαρα και διαδικασίες ελέγχου, ώστε να διαφυλαχτεί η διαφάνεια. Η ενίσχυση του αυτοδιοίκητου με την ολοκλήρωση πρόσθετων διαδικασιών μέσα στα πανεπιστήμια μπορεί να γίνει με μία διττή δομή Συμβουλίου-Συγκλήτου. 

Ταυτόχρονα, οι αλλαγές στη διοίκηση των ΑΕΙ θα πρέπει να τύχουν αποδοχής και συναίνεσης από τα ίδια τα ΑΕΙ, τα οποία θα κληθούν να εφαρμόσουν το νέο διοικητικό σχήμα. 

Το ελληνικό πανεπιστήμιο παραδοσιακά έχει κυβερνηθεί από ενιαία διοικητική δομή, με τη Σύγκλητο ως το ανώτατο όργανο διοίκησης του πανεπιστημίου και αυτό το καθιστά διστακτικό να υιοθετήσει εναλλακτικές δομές. 

Οι δύο αυτές απαιτήσεις, θεσμικά αντίβαρα αλλά και αποδοχή και συναίνεση από τα ίδια τα ΑΕΙ, φαίνονται αυτή τη στιγμή αντικρουόμενες. 

Τα πανεπιστήμιά μας πρέπει να αποφασίσουν αν θέλουν να αποδεσμευτούν από το σφιχτό εναγκαλισμό με το κράτος και να τρέξουν με ταχύτητα και εξωστρέφεια μπροστά.

Υπάρχουν ιδρύματα που θέλουν να το κάνουν, άλλα που είναι επιφυλακτικά. Δεν βλέπω γιατί αυτή η απόφαση πρέπει να είναι οριζόντια για όλα τα πανεπιστήμια».

σχετικά άρθρα

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Στη βιβλιοθήκη έργα των Νεοελλήνων φιλοσόφων από τον 15ο αιώνα έως και σήμερα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Στη βιβλιοθήκη έργα των Νεοελλήνων φιλοσόφων από τον 15ο αιώνα έως και σήμερα
Στη Βιβλιοθήκη του Εργαστηρίου Ερευνών Νεοελληνικής Φιλοσοφίας βρίσκονται τα έργα όλων, σχεδόν, των Νεοελλήνων φιλοσόφων
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Στη βιβλιοθήκη έργα των Νεοελλήνων φιλοσόφων από τον 15ο αιώνα έως και σήμερα
Σοβαρό κενό στην εκπαίδευση: Ζητείται σχολικός… προσανατολισμός
Σοβαρό κενό στην εκπαίδευση: Ζητείται σχολικός… προσανατολισμός
Ζητούν θεσμοθέτηση συστήματος πιστοποίησης επάρκειας προσόντων για Συμβούλους Σταδιοδρομίας / Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Σοβαρό κενό στην εκπαίδευση: Ζητείται σχολικός… προσανατολισμός