Υπ. Παιδείας για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών από κολέγια: «Σεβόμαστε το ενωσιακό δίκαιο για την επαγγελματική ισοδυναμία»
Απάντηση του υπουργείου στις κατηγορίες ότι διευκόλυνε τη δυνατότητα πρόσληψης αποφοίτων Κολεγίων στη δημόσια εκπαίδευση: Διαφορετικά, θα μας παρέπεμπαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

Σχετικά με τους ισχυρισμούς περί «δυνατότητας αποφοίτων Κολλεγίων να προσληφθούν στο Δημόσιο ως εκπαιδευτικοί» που περιλαμβάνεται στη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας και σε απάντηση δημοσιευμάτων διευκρινίζονται τα εξής:

Η νομοθετική ρύθμιση αποδεικνύει το σεβασμό της χώρας στο δίκαιο της Ε.Ε. ως προς την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας του προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο υποβάλλει το σχέδιο νόμου για να αποτραπεί το ενδεχόμενο παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο 4589/2019 είχε προχωρήσει στην κατάργηση της δυνατότητας συμμετοχής υποψηφίων, κατόχων αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων (Οδηγία 2005/36/ΕΚ) και της επαγγελματικής ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών (Τροποποίηση ΠΔ), πλαισίου που ίσχυε έως και το 2019, για τον διορισμό ή πρόσληψη ως εκπαιδευτικών μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ.

Τα ως άνω προκάλεσαν την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία και επικαλείται τη Συνθήκη Λειτουργίας της Ε.Ε. και είχαν ως αποτέλεσμα την διατύπωση αιτιολογημένης γνώμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Επισημαίνεται ότι δικαίωμα συμμετοχής, για πρόσληψη ή διορισμό ως εκπαιδευτικοί, έχουν κάτοχοι τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναγνωρισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού ανεξάρτητα από τον τόπο φοίτησης.


Γενικά, η είσοδος στον εκπαιδευτικό κλάδο, μετά και την προτεινόμενη τροποποίηση, θα προβλέπεται για:
1. Αποφοίτους ΑΕΙ της ημεδαπής
2. Αποφοίτους εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
3. Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ
4. Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού.

Η χώρα μας οφείλει να σέβεται και σέβεται ως κράτος-μέλος της Ε.Ε. το Ενωσιακό Δίκαιο και την κείμενη νομοθεσία όπως αυτή ορίζεται στην σχετική Οδηγία που διασφαλίζει για όλους ευκαιρίες για εργασία χωρίς αποκλεισμούς.

σχετικά άρθρα

Αγροτικά μπλόκα και κινητοποιήσεις στη Θεσσαλία τη Δευτέρα
Αγροτικά μπλόκα και κινητοποιήσεις στη Θεσσαλία τη Δευτέρα
Μπλόκα σε εθνικές οδούς και συλλαλητήρια για το κόστος παραγωγής, τις τιμές των αγροτικών προϊόντων, τα φάρμακα, τα λιπάσματα και ΕΛΓΑ
Αγροτικά μπλόκα και κινητοποιήσεις στη Θεσσαλία τη Δευτέρα
Ελλάδα: Μηδενική επίδοση στην απασχόληση αποφοίτων Τριτοβάθμιας και ανώτερης Δευτεροβάθμιας
Ελλάδα: Μηδενική επίδοση στην απασχόληση αποφοίτων Τριτοβάθμιας και ανώτερης Δευτεροβάθμιας
Σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΒ, το ποσοστό απασχόλησης του εργατικού δυναμικού ηλικίας 20-34είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με τις άλλες χώρες της ΕΕ
Ελλάδα: Μηδενική επίδοση στην απασχόληση αποφοίτων Τριτοβάθμιας και ανώτερης Δευτεροβάθμιας