Υπ. Παιδείας για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών από κολέγια: «Σεβόμαστε το ενωσιακό δίκαιο για την επαγγελματική ισοδυναμία»
Απάντηση του υπουργείου στις κατηγορίες ότι διευκόλυνε τη δυνατότητα πρόσληψης αποφοίτων Κολεγίων στη δημόσια εκπαίδευση: Διαφορετικά, θα μας παρέπεμπαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

Σχετικά με τους ισχυρισμούς περί «δυνατότητας αποφοίτων Κολλεγίων να προσληφθούν στο Δημόσιο ως εκπαιδευτικοί» που περιλαμβάνεται στη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας και σε απάντηση δημοσιευμάτων διευκρινίζονται τα εξής:

Η νομοθετική ρύθμιση αποδεικνύει το σεβασμό της χώρας στο δίκαιο της Ε.Ε. ως προς την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας του προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο υποβάλλει το σχέδιο νόμου για να αποτραπεί το ενδεχόμενο παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο 4589/2019 είχε προχωρήσει στην κατάργηση της δυνατότητας συμμετοχής υποψηφίων, κατόχων αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων (Οδηγία 2005/36/ΕΚ) και της επαγγελματικής ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών (Τροποποίηση ΠΔ), πλαισίου που ίσχυε έως και το 2019, για τον διορισμό ή πρόσληψη ως εκπαιδευτικών μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ.

Τα ως άνω προκάλεσαν την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία και επικαλείται τη Συνθήκη Λειτουργίας της Ε.Ε. και είχαν ως αποτέλεσμα την διατύπωση αιτιολογημένης γνώμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Επισημαίνεται ότι δικαίωμα συμμετοχής, για πρόσληψη ή διορισμό ως εκπαιδευτικοί, έχουν κάτοχοι τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναγνωρισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού ανεξάρτητα από τον τόπο φοίτησης.


Γενικά, η είσοδος στον εκπαιδευτικό κλάδο, μετά και την προτεινόμενη τροποποίηση, θα προβλέπεται για:
1. Αποφοίτους ΑΕΙ της ημεδαπής
2. Αποφοίτους εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
3. Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ
4. Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού.

Η χώρα μας οφείλει να σέβεται και σέβεται ως κράτος-μέλος της Ε.Ε. το Ενωσιακό Δίκαιο και την κείμενη νομοθεσία όπως αυτή ορίζεται στην σχετική Οδηγία που διασφαλίζει για όλους ευκαιρίες για εργασία χωρίς αποκλεισμούς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γραπτό μαθητή στις Πανελλαδικές
Πανελλαδικές 2025 - Eισαγωγή στα ΑΕΙ: Υποβολή δικαιολογητικών για μαθητές περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Έως 23 Σεπτεμβρίου η προθεσμία για την υποβολή δικαιολογητικών από τους υποψηφίους που προέρχονται από περιοχές οι...
Πανελλαδικές 2025 - Eισαγωγή στα ΑΕΙ: Υποβολή δικαιολογητικών για μαθητές περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές
paideias
Υπουργείο Παιδείας: Πλήρωση θέσεων νηπιαγωγού και δασκάλων στο ΣΕΠ Ηρακλείου – Μέχρι πότε είναι ανοικτές οι αιτήσεις
Συγκεκριμένα, προκηρύσσεται μία (1) θέση νηπιαγωγού και δύο (2) θέσεις δασκάλων πλήρους ωραρίου
Υπουργείο Παιδείας: Πλήρωση θέσεων νηπιαγωγού και δασκάλων στο ΣΕΠ Ηρακλείου – Μέχρι πότε είναι ανοικτές οι αιτήσεις
Ανδρέας Λοβέρδος
Ανδρέας Λοβέρδος για αιχμές ΠΑΣΟΚ: «Δεν απαντώ ούτε ανοίγω βεντέτα - Μου απευθύνονται με ταραχή»
«Έτσι συμφωνήσαμε με τον Μητσοτάκη» – Αποκαλύψεις Λοβέρδου για το «deal» και την ένταξή του στη ΝΔ
Ανδρέας Λοβέρδος για αιχμές ΠΑΣΟΚ: «Δεν απαντώ ούτε ανοίγω βεντέτα - Μου απευθύνονται με ταραχή»