2ο ΓΕΛ Αλιβερίου
Οι μαθητές που εντυπωσιάστηκαν από το φυσικό τοπίο και την οργάνωση των Γερμανών, απόλαυσαν τη φιλοξενία και 15-21 Μαρτίου 2020 καλούνται να την ανταποδώσουν στο Αλιβέρι και να  ξεναγήσουν τους εταίρους τους στην περιοχή τους

Δεκατρείς μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Αλιβερίου, που συμμετέχουν σε πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος αδελφοποίησης σχολείων (eTwinning) “Cities of black coal - Looking for a New Light” (Οι πόλεις με ορυχεία αναζητούν νέο προσανατολισμό), ταξίδεψαν 03-09 Νοεμβρίου 2019 στην πόλη Ibbenbüren, στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, στη Γερμανία και φιλοξενήθηκαν από γερμανικές οικογένειες. Κοινά στοιχεία είναι ότι οι πόλεις που βρίσκονται τα δύο σχολεία είναι βιομηχανικές και στο παρελθόν υπήρχαν ανθρακωρυχεία, που έχουν κλείσει, ενώ σήμερα λειτουργούν αντίστοιχα σύγχρονες Μονάδες Φυσικού Αερίου. Οι μαθητές συμμετείχαν σε κοινές δραστηριότητες με τους εταίρους τους στο σχολείο Berufskolleg, Tecklenburger Land ενώ εκτός σχολείου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν αξιοθέατα της περιοχής σχετικά με το πρόγραμμα.

2ο ΓΕΛ Αλιβερίου

Αρχίζοντας από το Έσσεν μια ομάδα ξεναγήθηκε στο Βιομηχανικό συγκρότημα Ανθρακωρυχείων του Τσόλφεραϊν (Zeche Zollverein), το οποίο στις 14 Δεκεμβρίου 2001 συμπεριλήφθηκε στον Κατάλογο της UNESCO με Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Το Ανθρακωρυχείο του Τσόλφεραϊν και το Εργοστάσιο Παραγωγής Οπτάνθρακα (κωκ) (ανεγέρθηκε το 1957-1961, έκλεισε στις 30 Ιουνίου 1993), κατατάσσονταν ανάμεσα στα μεγαλύτερα του είδους τους στην Ευρώπη. Το Φρεάτιο 12, χτισμένο με τεχνοτροπία Νέας Αντικειμενικότητας, άνοιξε το 1932 και θεωρείται ως ένα αρχιτεκτονικό και τεχνικό αριστούργημα, ίσως και το «πιο όμορφο ανθρακωρυχείο στον κόσμο». Μια άλλη ομάδα ξεναγήθηκε στο Μουσείο του Ρουρ (Ruhr Museum), που στεγάζεται στην παλαιά μονάδα εκκαθάρισης άνθρακα του Τσόλφεραϊν, στη μόνιμη έκθεση του που διαθέτει πάνω από 6.000 εκθέματα και παρουσιάζει τη συναρπαστική ιστορία μιας από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές περιοχές του κόσμου, από το σχηματισμό του άνθρακα 300 εκατομμύρια χρόνια πριν έως τις τρέχουσες διαρθρωτικές αλλαγές προς τη Μητρόπολη του Ρουρ.

Ξεναγήθηκαν επίσης στο χώρο της σχολής μαθητείας της Γερμανικής Εταιρείας Ενέργειας (RAG) στο Ibbenbüren, όπου τους παρουσιάστηκε και το φιλόδοξο σχέδιο για την αστική ανάπτυξη της περιοχής άνθρακα Ibbenbüren σε συνεργασία με τη RAG Anthrazit Ibbenbüren GmbH, μετά το τελικό κλείσιμο της βιομηχανίας άνθρακα στα τέλη του 2018. Κλιμάκιο που αποτελείται από πολιτικούς, διοικητικούς υπαλλήλους και επιχειρηματικούς εμπειρογνώμονες, σε συνεργασία με τους πολίτες, αναζητά νέους τρόπους ανάπτυξης της περιοχής με διαφάνεια και εντατικό διάλογο μεταξύ των κατοίκων, ώστε όσοι έχασαν τη δουλειά τους, να παραμείνουν στην περιοχή και να δραστηριοποιηθούν εκεί. 

Συγκινητική ήταν η επίσκεψη στο Augustaschacht, στη γειτονική πόλη Osnabrück, το οποίο αρχικά ήταν ένα ορυχείο για την παραγωγή μεταλλευμάτων και στις αρχές του 1944, η Γκεστάπο του Όσναμπρουκ δημιούργησε εκεί ένα στρατόπεδο εκπαίδευσης εργασίας, το οποίο χρησίμευε κυρίως για την τιμωρία των «ξένων αναγκαστικών εργατών» που είχαν καταστεί «εμφανείς» (μια και ο εγκλεισμός τους εκεί, που ήταν αποτέλεσμα απαγωγής από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής, περιβαλλόταν από απόλυτη μυστικότητα). Ήταν ένα από τα συνολικά περίπου 100 στρατόπεδα της κατηγορίας AEL ή AZL, τα οποία λειτουργούσε η Γκεστάπο μεταξύ 1940 και 1945. Ο ανακαινισμένος χώρος, που εγκαινιάστηκε στις 27 Ιανουαρίου 1998, φιλοξενεί μια μόνιμη έκθεση σχετικά με την καταναγκαστική εργασία στην περιοχή Osnabrück, για τους κρατούμενους πολέμου στο Piesberg και για το τέλος του πολέμου το 1945 στην περιοχή.

2ο ΓΕΛ Αλιβερίου

Οι μαθητές που εντυπωσιάστηκαν από το φυσικό τοπίο και την οργάνωση των Γερμανών, απόλαυσαν τη φιλοξενία και 15-21 Μαρτίου 2020 καλούνται να την ανταποδώσουν στο Αλιβέρι και να  ξεναγήσουν τους εταίρους τους στην περιοχή τους.

Το σχέδιο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Διεθνή σχέδια για τη νεολαία» EUROPEANS FOR PEACE με την υποστήριξη του Ιδρύματος Erinnerung Verantwortung Zukunft (EVZ) και είναι ένα από τα τέσσερα σχολικά σχέδια που εγκρίθηκαν από το ίδρυμα EVZ σε όλη τη Γερμανία. Για την προετοιμασία και το σχεδιασμό του έργου οι ιδρυτές Sandra Frommeyer, υποδιευθύντρια του Γερμανικού σχολείου με 2400 μαθητές, και Λίτσα Γλάρου είχαν προσκληθεί από το Ίδρυμα σε σεμινάριο στη Βαϊμάρη 17-20 Μαΐου 2019. 

Τους μαθητές Κέλλη Ζαχαρούλα, Κουκουβάο Σάββα, Λαθουρά Καλλιόπη, Λατίποβα Ρουζαλίνα, Λισαβώνη Βασίλειο, Μοιρώτσου Θεοδώρα, Μοιρώτσο Δημήτριο, Μπάνου Ελένη, Μπάνου Μαργαρίτα, Ντρέου Αλεξάνδρα, Πάττα Μαριαλένα, Τζελάι Χριστίνα και Χότζα Αγγελική συνόδεψαν οι εκπαιδευτικοί Λίτσα Γλάρου, υπεύθυνη του προγράμματος, και Γιάννης Μαλούκος, μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...