Σ. Ζαχαράκη: Προχωράμε στην πλήρη κάλυψη των κενών στα σχολεία
Η υφυπουργός Παιδείας, σε συνέντευξή της προαναγγέλλει την επανασύσταση συντονιστικής επιτροπής για την καταπολέµηση του bullying στα σχολεία - «Η προχειρότητα και τα λάθη της προηγουµένης κυβέρνησης εκτόξευσαν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό»

«Με πολλή δουλειά και µεγάλη προσπάθεια τα κενά αυτήν τη στιγµή στη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση είναι ήδη λιγότερα από πέρυσι και στην Πρωτοβάθµια παρεµφερή, δεδοµένων των αυξηµένων αναγκών, ενώ δροµολογείται η πλήρης κάλυψή τους», τονίζει η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, στο «Έθνος της Κυριακής», αναφερόµενη στις προσλήψεις εκπαιδευτικών και στα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία της χώρας.

Επίσης επισηµαίνει ότι εξετάζεται µε προσοχή το φαινόµενο του σχολικού εκφοβισµού και της βίας, και θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες που θα βοηθήσουν στην αντιµετώπισή του από τις σχολικές κοινότητες.

Πώς γίνεται να έχουν προσληφθεί, όπως λέτε, χιλιάδες αναπληρωτές και να υπάρχουν ακόµα κενά στα σχολεία;

Οπως γνωρίζετε, αναλάβαµε το υπουργείο σε µια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, στις 9 Ιουλίου, και το πρώτο πράγµα που είχαµε να αντιµετωπίσουµε ήταν οι λανθασµένες επιλογές της προηγουµένης κυβέρνησης, επιλογές προχειρότητας και ελλιπούς προγραµµατισµού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, που εκτόξευσαν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Ενα ενδεικτικό παράδειγµα είναι αυτό της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης λόγω της προσθήκης 4ης οµάδας προσανατολισµού και του 7ώρου στα µαθήµατα κατεύθυνσης.

Η προηγουµένη ηγεσία του υπουργείου είχε επίσης καταργήσει τη διπλή µοριοδότηση για τους υπηρετούντες σε αποµακρυσµένες σχολικές µονάδες, που είναι το κίνητρο µετακίνησης εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές. Αποτέλεσµα να παραιτούνται πολλοί αναπληρωτές από τις θέσεις που τοποθετήθηκαν σε αποµακρυσµένες περιοχές. Παρ’ όλες τις αντιξοότητες και µε µεγάλη προσπάθεια το υπουργείο ανταποκρίθηκε τάχιστα και αποτελεσµατικά στην κάλυψη των αναγκών, προχωρώντας στη µεγαλύτερη α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών -πάνω από 20.000 εκπαιδευτικοί- στις 5/9/2019. Συνεχίσαµε µε επανακαταµέτρηση των κενών και προχωρήσαµε στη β’ φάση αναπληρωτών στις 27/9 και πλέον έπειτα από την έγκριση από τη Βουλή 1.800 νέων πιστώσεων, προχωρούµε το αµέσως επόµενο διάστηµα και στη γ’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών.

Ακόµη και υπό τις δύσκολες αυτές συνθήκες, µε πολλή δουλειά και µεγάλη προσπάθεια τα κενά αυτήν τη στιγµή στη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση είναι ήδη λιγότερα από πέρυσι και στην Πρωτοβάθµια παρεµφερή, δεδοµένων των αυξηµένων αναγκών, ενώ δροµολογείται η πλήρης κάλυψή τους.

Εχουν γίνει πλέον καθηµερινό φαινόµενο οι ειδήσεις για συµβάντα σχολικού εκφοβισµού που φτάνουν στη χρήση βίας στα σχολεία όλης της χώρας. Πώς έχετε σκοπό να τα αντιµετωπίσετε;

Παρακολουθούµε µε µεγάλη προσοχή το θέµα της σχολικής βίας και ενηµερωνόµαστε άµεσα από τα στελέχη της Εκπαίδευσης για όποια κρούσµατα εκφοβισµού προκύπτουν στα σχολεία µας. Πρέπει να σας πω ότι πρόκειται για ιδιαίτερα ευαίσθητα θέµατα που αφορούν νέα παιδιά και στόχος µας δεν είναι να σχολιάζουµε κάθε φορά το κάθε περιστατικό -θα ήταν και ανεύθυνο-, αλλά να εξετάσουµε µε προσοχή το φαινόµενο και να προβούµε στις απαραίτητες ενέργειες που θα βοηθήσουν στην αντιµετώπισή του από τις σχολικές κοινότητες.

Εχουµε ήδη προχωρήσει, έπειτα από συναντήσεις µε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στις απαραίτητες ενέργειες για την ανανέωση του υλικού που µοιράζεται στα σχολεία από αυτό το υπουργείο και θα επανασυστήσουµε σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας µια συντονιστική οµάδα που θα ασχοληθεί µε την αντιµετώπιση του φαινοµένου, και σε συνεχή συνεργασία µε τα συναρµόδια υπουργεία, µε τις Περιφερειακές ∆ιευθύνσεις και τους διευθυντές Εκπαίδευσης θα υπάρξει δραστική αντιµετώπιση και των όποιων περιστατικών αλλά και δράσεις ενηµέρωσης και εκπαίδευσης για την πρόληψη αυτών. Με τη βοήθεια των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για τη στήριξη της σχολικής κοινότητας. Επιπρόσθετα είναι πρόθεσή µας στο πλαίσιο νέων εκπαιδευτικών θεµατικών που επεξεργαζόµαστε, όπως προανέφερα, να εισαγάγουµε την ενότητα του σεβασµού στον άλλον στα σχολεία µας. Θέλουµε οι µαθητές µας να λαµβάνουν µια πολύπλευρη και σφαιρική µόρφωση για τη διαµόρφωση ολοκληρωµένων προσωπικοτήτων σε µια πραγµατικότητα που αλλάζει µε µεγάλες ταχύτητες. 

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

σχετικά άρθρα

Άδειες, μετατάξεις, μεταθέσεις: Αλλαγές στον ευρύτερο δημόσιο τομέα
Άδειες, μετατάξεις, μεταθέσεις: Αλλαγές στον ευρύτερο δημόσιο τομέα
Μεταβολές στο σύστημα κινητικότητας στο Δημόσιο και αλλαγές στις άδειες δημοσίων υπαλλήλων φέρνουν διατάξεις του υπουργείου Εσωτερικών που τέθηκαν σε...
Άδειες, μετατάξεις, μεταθέσεις: Αλλαγές στον ευρύτερο δημόσιο τομέα