Σύγκλητος ΑΠΘ: «Όχι» στην κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους ιδιωτικών Κολλεγίων
Όχι στην κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους ιδιωτικών Κολλεγίων τονίζει σε ψήφισμά της η Σύγκλητος του ΑΠΘ. Το ψήφισμα εκδόθηκε μετά την ανοιχτή συνεδρίαση- συζήτηση με φοιτητές για τα θέματα που απασχολούν την πανεπιστημιακή κοινότητα του ΑΠΘ.

«Μετά την “ανωτατοποίηση” των ΤΕΙ, η αναγνώριση ισότιμων με τα ΑΕΙ επαγγελματικών δικαιωμάτων στα ιδιωτικά Κολλέγια, θα αποτελέσει ένα ακόμη πλήγμα στο αξιοκρατικό σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αυτό δομήθηκε από το Σύνταγμα», επισημαίνει μεταξύ άλλων η Σύγκλητος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), εκφράζοντας αντίθεση στη σχετική διάταξη του υπουργείου Παιδείας, που περιλαμβάνεται στο υπό επεξεργασία -στις κοινοβουλευτικές επιτροπές- νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, «Επενδύω στην Ελλάδα».

Αναλυτικά, το κείμενο του ψηφίσματος:

«Στις 15 Οκτωβρίου 2019, οι Πρυτανικές Αρχές και τα Μέλη της Συγκλήτου του ΑΠΘ συνεδρίασαν σε άτυπη ανοικτή συνεδρίαση, με τη συμμετοχή φοιτητών και διοικητικών υπαλλήλων, για να συζητήσουν για τρέχοντα φοιτητικά ζητήματα που απασχολούν τη φοιτητική κοινότητα στη χώρα μας σήμερα.

Φλέγον ζήτημα συζήτησης αποτέλεσε η αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων στα ιδιωτικά Κολλέγια της χώρας. Έντονη είναι -ως ακαδημαϊκοί δάσκαλοι- η εναντίωσή μας στην κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους Κολλεγίων, και μάλιστα ισοδύναμων με τα δικαιώματα που αναγνωρίζονται στους αποφοίτους των ΑΕΙ, για τον λόγο ότι τα Κολλέγια δε λειτουργούν με ακαδημαϊκές εγγυήσεις παροχής διδακτικού και ερευνητικού έργου αντίστοιχου αυτών που παρέχεται στα ΑΕΙ της χώρας. Μετά την “ανωτατοποίηση” των ΤΕΙ και, εσχάτως, την “πανεπιστημιοποίησή” τους, η αναγνώριση ισότιμων με τα ΑΕΙ επαγγελματικών δικαιωμάτων στα Κολλέγια θ’ αποτελέσει ένα ακόμη πλήγμα στο αξιοκρατικό σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αυτό δομήθηκε από το Σύνταγμα. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να ανεχθούμε άλλες εκπτώσεις στις αρχές της αξιοκρατίας και της ισότητας στην ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας. Αποτελεί προσβολή στην προσπάθεια των παιδιών μας που εισάγονται μετά πολλών κόπων στα ΑΕΙ, να βλέπουν συναδέλφους τους, είτε των ΤΕΙ, είτε των Κολλεγίων να τους ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις στην αγορά εργασίας εξ αιτίας μιας άδικης, κρατικής ρύθμισης.

Την ανοικτή συνεδρίαση απασχόλησε και το ζήτημα της χρονικής διάρκειας των σπουδών, του ν+2. Ομόφωνα εκφράστηκε η αντίθεση ως προς τη θέσπιση του εν λόγω ορίου φοίτησης. Παράλληλα, εξελίχθηκε μια συζήτηση για το αν τιθέμενα χρονικά όρια αποτελούν δόκιμο τρόπο αντιμετώπισης του ζητήματος της μεγάλης καθυστέρησης αποφοίτησης. Είναι βέβαιο πως κανένα Πανεπιστήμιο άξιο τού ονόματός του σε όλον τον κόσμο, δε λειτουργεί με φοιτητικό δυναμικό που δεν αποφοιτά ποτέ. Σε κάθε περίπτωση, οριζόντιες λύσεις δεν ενδείκνυνται, ενώ μεταβατικές διατάξεις θα πρέπει να ρυθμίζουν με επιείκεια την περίπτωση των ήδη εγγεγραμμένων φοιτητών, λαμβάνοντας υπόψη τον μέσο χρόνο αποφοίτησης στα Τμήματα όπου φοιτούν και τις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα σήμερα».

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

«Οι "άριστοι" του Μπακογιάννη δεν βρήκαν ούτε ένα ευρώ για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή»
«Οι "άριστοι" του Μπακογιάννη δεν βρήκαν ούτε ένα ευρώ για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή»
«Η δημαρχία Μπακογιάννη που έδωσε μέσα σε μια συνεδρίαση 2.000.000 ευρώ για την πιλοτική εφαρμογή του "μεγάλου περίπατου", δε βρήκε να δώσει ούτε ένα...
«Οι "άριστοι" του Μπακογιάννη δεν βρήκαν ούτε ένα ευρώ για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή»
Δέκα μαθητές μιλούν για την αφαίρεση των καλλιτεχνικών και των κοινωνικών επιστημών από τα σχολεία
Δέκα μαθητές μιλούν για την αφαίρεση των καλλιτεχνικών και των κοινωνικών επιστημών από τα σχολεία
Το alfavita.gr δημοσιεύει την άποψη δέκα μαθητών για τα νέα ωρολόγια προγράμματα της Δευτεροβάθμιας
Δέκα μαθητές μιλούν για την αφαίρεση των καλλιτεχνικών και των κοινωνικών επιστημών από τα σχολεία