Λεκτικά «παιχνίδια» για τη δυσκολία στην ανάγνωση
Ενδεικτικές και πολύ αποτελεσματικές δραστηριότητες για τα παιδιά που δυσκολεύονται να διαβάσουν.

Πολλά παιδιά παρουσιάζουν δυσαναγνωσία, ενώ είναι πολύ σημαντικό να μάθει ένα παιδί να διαβάζει καλά. Μέσα στις τάξεις οι δάσκαλοι ζητούν από τα παιδιά να διαβάσουν, πράγμα που απογοητεύει, αγχώνει και στεναχωρεί τα παιδιά που δυσκολεύονται, με αποτέλεσμα ακόμα και σε χαμηλή αυτοεκτίμηση και άγχος.

Για αυτό σε κάθε πρόγραμμα παρέμβασης ειδικής αγωγής, μπαίνει πάντα ως πρώτη προτεραιότητα η ανάγνωση. 

Οι ασκήσεις δεν είναι οι μόνες που μπορούμε να κάνουμε με παιδιά που έχουν δυσκολία στην ανάγνωση, αλλά κάποιες ενδεικτικές και πολύ αποτελεσματικές δραστηριότητες:  

  • Βρες λέξεις που αρχίζουν από κάποιο γράμμα ή συλλαβή. π.χ. από το Β Το παιδί πρέπει να πει ή να γράψει λέξεις από αυτό το γράμμα (βαρέλι, βόλτα κ.λ.π.)
  • Βρες λέξεις που έχουν μέσα κάποιο γράμμα ή συλλαβή. π.χ. τη συλλαβή λα (καλάμι, καλάθι, πολλά)
  • Ανάγνωση καρτελών με συλλαβές (βα βε βο βω βι βη βυ, γα γε γο γω γι γη γυ κ.λ.π)- Το παιδί διαβάζει κάθετα και οριζόντια, κάθε φορά και πιο γρήγορα.
  • Ανάγνωση καρτελών με λέξεις ανά γράμμα ( γάτα, γάλα, γόμα, γούνα κ.λ.π) Μπορούν να συνοδεύονται και από κάποια σχετική εικόνα.
  • Δίνουμε λέξεις με κάποιες συλλαβές να λείπουν ώστε το παιδί να βρει τη λέξη. π.χ. _ταλούδα, κου_λι, _τάμι
  • Ανάγνωση καρτελών με απλές προτάσεις. Αρχικά μπορείτε να γράφετε την κάθε λέξη με διαφορετικό χρώμα και μετά με το ίδιο χρώμα. π.χ. Πάω βόλτα στον κήπο, πίνω νερό. Η δυσκολία των προτάσεων αυξάνεται όσο υπάρχει πρόοδος και ανάλογα με την τάξη αλλά και τη δυσκολία του παιδιού.
  • Ανάγνωση καρτελών με λέξεις που διαφέρουν στην πρώτη συλλαβή. π.χ. βόδι- πόδι, ζάρι- ψάρι, ψέμα- δέμα, ρέμα – θέμα, σήμα – ρήμα, θύμα – κύμα, λάδι- χάδι, λάβα- κάβα, κ.λ.π.
  • Ανάγνωση καρτελών με λέξεις που διαφέρουν μόνο στον τόνο. π.χ. άλλα – αλλά, γέρος- γερός, νόμος- νομός, μόνος-μονός, πόδια – ποδιά, παίρνω-περνώ, σχολείο-σχόλιο, μάτια-ματιά, πορτοκάλι – πορτοκαλί, θέα – θεά, μάτια – ματιά.
  • Διαβάστε ένα κείμενο μαζί. Μια πρόταση εσείς και μια πρόταση το παιδί.
  • Διαβάστε μικρά κείμενα με αστείους διαλόγους. π.χ. κόμικ, καραγκιόζη κ.λ.π.

σχετικά άρθρα

Φορείς ζητούν συνάντηση με Κεραμέως για την αναστολή λειτουργίας Τμήματος στην Καρδίτσα
Φορείς ζητούν συνάντηση με Κεραμέως για την αναστολή λειτουργίας Τμήματος στην Καρδίτσα
Στο Δήμο Καρδίτσας συζητήθηκε η απόφαση του υπουργείου Παιδείας, για την αναστολή λειτουργίας του τμήματος Αγωγής και φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική...
Φορείς ζητούν συνάντηση με Κεραμέως για την αναστολή λειτουργίας Τμήματος στην Καρδίτσα
Παράταση για την Ετήσια Κατάρτιση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Παράταση για την Ετήσια Κατάρτιση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Μετά την Ειδική Αγωγή οι εκπαιδευτικοί πραγματοποιούν την ετήσια κατάρτιση στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση του Παν.Αιγαίου
Παράταση για την Ετήσια Κατάρτιση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση