22 χρόνια εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων απο το ΕΚΠΑ
Το πρόγραμμα που δημιούργησε συνθήκες διαλόγου και ισότιμης επικοινωνίας μεταξύ της μειονότητας και της πλειονότητας, συμβάλλοντας μαζί με άλλες παρεμβάσεις, στην αλλαγή του τοπίου της Θράκης.

Το πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Ένταξη Μουσουλμανοπαίδων», ξεκίνησε το Μάιο
του 1997, με την υποβολή από το υπουργείο Παιδείας προς το Ευρωπαϊκό
Κοινωνικό Ταμείο πρότασης χρηματοδότησής του που έγινε δεκτή. Το έργο έκτοτε
επαναπροκηρύχθηκε από όλους/ες τους/τις υπουργούς Παιδείας (όλων των
κυβερνήσεων) έως σήμερα 5 φορές, για να εφαρμόσει την εκπαιδευτική πολιτική
ελληνομάθειας και κοινωνικής ένταξης των παιδιών της μειονότητας.
Φορέας υλοποίησης και τα 22 χρόνια ήταν το Εθνικό και Καποδιστριακό
Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνεργαζόμενοι φορείς στις διάφορες φάσεις του έργου:
το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο
Θράκης. Επιστημονικές υπεύθυνες του προγράμματος είναι η Άννα Φραγκουδάκη
και η Θάλεια Δραγώνα, καθηγήτριες στο ΕΚΠΑ και μέλη της επιστημονικής
επιτροπής η Αλεξάνδρα Ανδρούσου και Νέλλη Ασκούνη, αναπληρώτριες
καθηγήτριες του ΕΚΠΑ.

Το πρόγραμμα σε όλες τις φάσεις του αξιολογήθηκε εσωτερικά από τους
υπευθύνους για την εφαρμογή του και είχε θετική εισήγηση σε δύο εξωτερικές
αξιολογήσεις φορέων επιλογής του υπ. Παιδείας. Επιπλέον, έχει περιληφθεί στις
recommendations εκθέσεων που υποβλήθηκαν τον Ιανουάριο 2009 από
απεσταλμένους για την κατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ελλάδα,
από το Συμβούλιο της Ευρώπης και από τον ΟΗΕ. Και στις δύο αυτές εκθέσεις το
πρόγραμμα και ειδικότερα τα Κέντρα του, τα ΚΕΣΠΕΜ ως δομές που προσφέρουν
μαθήματα ενίσχυσης της ελληνομάθειας και της κοινωνικής ένταξης των
μαθητών/τριών, αξιολογήθηκαν ως «καλή πρακτική» της Ελλάδας με τη σύσταση να
ενισχυθεί και να συνεχιστεί. Το πρόγραμμα συνέβαλε στην αρμονική ένταξη των παιδιών του συνόλου της
Μειονότητας, στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Από το 1997 μέχρι σήμερα:


 Επιμόρφωσε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς
Δημιούργησε νέα εκπαιδευτικά υλικά (ηλεκτρονικά και έντυπα) για μαθητές
τα οποία έγιναν επίσημα βιβλία του ΟΕΔΒ (www.museduc.gr) καθώς και
υποστηρικτικό υλικό για εκπαιδευτικούς (www.kleidiakaiantikleidia.net)
 Απευθύνθηκε σε χιλιάδες μαθητές (στη μακρύτερή του φάση 2010-2015
πάνω από 5.000 μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ωφελούνταν ανά έτος υλοποίησης)

 Προσέφερε μαθήματα ελληνικών στα σχολεία (απογεύματα και
σαββατοκύριακα) με επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς
 Δημιούργησε σταθερά Κέντρα στους Νομούς Ξάνθης, Κομοτηνής και
Αλεξανδρούπολης (τα ΚΕΣΠΕΜ) προσφέροντας μαθήματα με στόχο την
ενίσχυση της ελληνομάθειας και την κοινωνική ένταξη των μουσουλμάνων
μαθητριών/μαθητών και των γονιών τους
 Καθώς και Κινητά Κέντρα (τέσσερα βαν) τα οποία επισκέπτονταν σταθερά
απομακρυσμένους οικισμούς των τριών νομών προκειμένου η εκπαιδευτική
καινοτομία του προγράμματος να φτάσει σε μαθήτριες και μαθητές που δεν
είχαν πρόσβαση στα Κέντρα
 Συνέβαλε καθοριστικά στη μείωση της σχολικής διαρροής από 65% σε 28%
μέσα σε 10 χρόνια (2000-2010)
ΚΑΙ

 Δημιούργησε συνθήκες διαλόγου και ισότιμης επικοινωνίας μεταξύ της
μειονότητας και της πλειονότητας, συμβάλλοντας μαζί με άλλες
παρεμβάσεις, στην αλλαγή του τοπίου της Θράκης.

Ιστοσελίδα του Προγράμματος: www.museduc.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βουλή
Βουλή: «Αναρμόδιο» δηλώνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη
Θρασκιά: Όταν εντέλει ο σκοπός για τον οποίο οι μαθητές με αναπηρία πηγαίνουν στο σχολείο καθημερινά δεν εξυπηρετείται, δεν μπορεί παρά να είναι...
Βουλή: «Αναρμόδιο» δηλώνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη
xylodarmos_3.jpg
Ξυλοδαρμός δημοτικού συμβούλου στον Βόλο – Καταγγελία 53 συμφοιτητών: «Μαφιόζικη συμπεριφορά από τη διοίκηση Μπέου»
Τι υποστηρίζουν 53συμφοιτητές του δημοτικού συμβούλου για τον ξυλοδαρμό
Ξυλοδαρμός δημοτικού συμβούλου στον Βόλο – Καταγγελία 53 συμφοιτητών: «Μαφιόζικη συμπεριφορά από τη διοίκηση Μπέου»
κασσελακης
Κασσελάκης: Τι απαντά για το αν θα καλούσε στο γάμο του τον Μητσοτάκη και αν θα συγκυβερνούσε με τη ΝΔ
Ο Κασσελάκης απαντά μέσω Instagram αν θα καλούσε στο γάμο του τον Μητσοτάκη και αν θα συγκυβερνούσε με τη ΝΔ
Κασσελάκης: Τι απαντά για το αν θα καλούσε στο γάμο του τον Μητσοτάκη και αν θα συγκυβερνούσε με τη ΝΔ