εκπαιδευτικοί τάξη μαθητές σχολείο
Υστερούν σε βασικές γνώσεις - Σωρρευτικά προβλήματα από τις χαμηλότερες προς τις υψηλότερες βαθμίδες της εκπαίδευσης

Στη διαπίστωση ότι μεγάλη μερίδα των μαθητών στα ελληνικά σχολεία ενδέχεται να τελειώσει το σχολείο υστερώντας σημαντικά σε κρίσιμα μαθήματα του σχολείου, που αντιστοιχούν σε βασικές δεξιότητες για τη ζωή, κατέληξε η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), στην έκθεσή της για το 2019.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά τα γενικά λύκεια, το 48,4% των μαθητών της Β' λυκείου βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση, ενώ τα ποσοστά στην 'Αλγεβρα και τη Γεωμετρία ήταν 38,9% και 44,2%, αντίστοιχα. Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας το ποσοστό βαθμολογιών κάτω της βάσης φτάνει στο 7,1%.

Στα επαγγελματικά λύκεια, το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση στη Νεοελληνική Γλώσσα φτάνει το 20,4%. Στην 'Αλγεβρα και τη Γεωμετρία, το 52,7% και το 51,3%, αντίστοιχα, των μαθητών της Β' λυκείου πήρε βαθμολογία κάτω του 10. Στη Φυσική, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 41% και στη Χημεία 40,8%.

«Τα προβλήματα που εμφανίζονται στο Λύκειο, σε σύγκριση με το Δημοτικό Σχολείο και το Γυμνάσιο, δεν είναι προβλήματα αποκλειστικά του Λυκείου, αλλά όλων των βαθμίδων που συσσωρευτικά κατέληξαν στο Λύκειο» επισημαίνει στην έκθεσή της η ΑΔΙΠΠΔΕ και τονίζει: «Προβληματίζει, βέβαια, το γεγονός ότι οι αντιλήψεις και οι πρακτικές το Δημοτικού και του Γυμνασίου, ίσως λόγω του υποχρεωτικού χαρακτήρα τους, δεν αποτύπωσαν τα αρχόμενα προβλήματα λειτουργικού αναλφαβητισμού και, ενδεχομένως, δεν κινητοποιήθηκαν εγκαίρως».

Γι' αυτό, η ΑΔΙΠΠΔΕ προτείνει η εκπαιδευτική πολιτική να παρέμβει προληπτικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και επανορθωτικά στην Δευτεροβάθμια, με έμφαση στο επαγγελματικό λύκειο. Στις παρεμβάσεις περιλαμβάνονται η αναδιαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την αξιολόγηση των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση των μαθητών στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, καθώς επίσης και η υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την περαιτέρω αξιοποίηση του ψηφιακού ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μπαταρία
Άδεια μπαταρία στο αυτοκίνητο; Η μικρή συσκευή που σε γλιτώνει από τα χειρότερα
Τα φορητά jump starters αλλάζουν τα δεδομένα στην εκκίνηση του αυτοκινήτου και στέλνουν το σπρώξιμο στο παρελθόν
Άδεια μπαταρία στο αυτοκίνητο; Η μικρή συσκευή που σε γλιτώνει από τα χειρότερα
καμερα
Κάμερες στα σχολεία: Ασφάλεια ή υποκατάστατο κοινωνικής πολιτικής;
Καταγγελία της Ένωσης Γονέων για τη διαδικασία και το περιεχόμενο της συζήτησης περί καμερών στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου Αττικής
Κάμερες στα σχολεία: Ασφάλεια ή υποκατάστατο κοινωνικής πολιτικής;
δομνα
Δ. Μιχαηλίδου: «Οι νέοι στο επίκεντρο της Ελλάδας του αύριο – Ενισχύουμε τη θεσμική τους συμμετοχή μέσω των Δημοτικών Συμβουλίων Νέων σε όλη τη χώρα»
Ανακήρυξη του Δήμου Θέρμης σε «Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2026»
Δ. Μιχαηλίδου: «Οι νέοι στο επίκεντρο της Ελλάδας του αύριο – Ενισχύουμε τη θεσμική τους συμμετοχή μέσω των Δημοτικών Συμβουλίων Νέων σε όλη τη χώρα»
αγρότες
«Δική σας η ευθύνη», είπαν στους αγρότες: Δεν άνοιξαν τα διόδια του Ωραιοκάστρου
Οι παραγωγοί συνεχίζουν την παρουσία τους, μοιράζοντας όσπρια και λαχανικά στους οδηγούς, ενώ η Εγνατία ΑΕ και η αστυνομία ξεκαθαρίζουν τα όρια...
«Δική σας η ευθύνη», είπαν στους αγρότες: Δεν άνοιξαν τα διόδια του Ωραιοκάστρου