Συνεργατικά Σχολεία με την Παιδαγωγική Freinet - διαδικασίες εφαρμογής
Το βιβλίο Συνεργατικά Σχολεία με την Παιδαγωγική  Freinet - διαδικασίες εφαρμογής το οποίο έχει αποσταλεί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς (2019-2020) πανελλαδικά σε όλες τις σχολικές μονάδες (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια), αποτελεί έναν οδηγό για την εφαρμογή της Παιδαγωγικής Freinet στη Δημόσια Εκπαίδευση

Πρόκειται για μία συλλογή εργαλείων που έχει βασιστεί στις θεωρητικές αρχές του Γάλλου Παιδαγωγού, και έχει χρησιμοποιηθεί επί σειρά ετών από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σκοπό να βοηθήσει:

  • τον μαθητή να νιώθει το σχολείο σαν ένα συνεργατικό χώρο χωρίς ανταγωνισμό, μέσα στον οποίο οι προσπάθειες του ενθαρρύνονται,
  • τον εκπαιδευτικό να αισθάνεται ευτυχισμένος και δημιουργικός  στον επαγγελματικό του χώρο,
  • το γονέα να θεωρεί το σχολείο ουσιαστικά ανοιχτό και για αυτόν.

Το παρόν βιβλίο, φιλοδοξεί να φανεί χρήσιμο σε όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να  εφαρμόσουν  την Παιδαγωγική Freinet στην τάξη και το σχολείο τους.

Το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου αναφέρεται στο όραμα και τους στόχους για ένα δημόσιο σχολείο, ανοικτό, ελεύθερο και συνεργατικό. Περιγράφει το θεωρητικό πλαίσιο των πρακτικών και τεχνικών που μπορούν να εφαρμοσθούν μέσω της Παιδαγωγικής Φρενέ. Επίσης, αναφέρεται στη δημιουργία του Δικτύου Συνεργατικών Σχολείων με την Παιδαγωγική Φρενέ το 2015 και ενδεικτικά στις επιμορφωτικές εκδηλώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα.

Στο δεύτερο κεφάλαιο, περιγράφεται βήμα προς βήμα, η εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης στην τάξη και γενικότερα στο σχολείο.

Τέλος, στο τρίτο κεφάλαιο, περιγράφεται το σχολείο και η τάξη - κοινότητα μέσα από το μαθητικό συμβούλιο που κατέχει θεσμική θέση στην Παιδαγωγική Φρενέ καθώς και  τεχνικές για την καλλιέργεια συνεργατικού κλίματος.

Για τρίτη συνεχή χρονιά φέτος υλοποιείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σε συνεργασία με την παιδαγωγική ομάδα το Σκασιαρχείο εκπαιδευτικό πιλοτικό πρόγραμμα για την  εφαρμογή της Παιδαγωγικής Φρενέ στα σχολεία, σε Αθήνα, Πελοπόννησο και Κρήτη.

Στο πρόγραμμα αυτό θα επιμορφωθούν 200 περίπου εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ έχουν ήδη επιμορφωθεί 300 ακόμη εκπαιδευτικοί στις δύο προηγούμενες φάσεις. Παράλληλα, λειτουργεί και το Δίκτυο Συνεργατικών σχολείων με την παιδαγωγική Freinet από το 2015, όπου οι συμμετέχοντες παίρνουν μέρος σε μηνιαίες συναντήσεις όπου μοιράζονται τις εμπειρίες τους από την εφαρμογή στα σχολεία, αλληλοστηρίζονται και ανατροφοδοτούνται. Από τη μέχρι τώρα εμπειρία των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών τόσο στο Δίκτυο όσο και στο πιλοτικό πρόγραμμα, τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας είναι εξαιρετικά. Φαίνεται να έχει ξεκινήσει μία νέα εποχή για την εκπαίδευση και το Ελληνικό σχολείο.

Περισσότερες πληροφορίες μπορεί να αναζητήσει κανείς στις ιστοσελίδες www.skasiarxeio.wordpress.com, http://pilotikofreinet.weebly.com, http://diktyofreinetgr.wixsite.com.

Η συγγραφέας

Στέλλα Μπαδικιάν

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

 

Αυτό είναι το κορυφαίο μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή με ανοικτές αιτήσεις

 

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Μοριοδότηση Προσλήψεων αναπληρωτών με ετήσιο εξ αποστάσεως σεμινάριο
 

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Άγχος, αϋπνία, κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες παρουσιάζουν όσοι νοσηλεύτηκαν για κορονοϊό
Άγχος, αϋπνία, κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες παρουσιάζουν όσοι νοσηλεύτηκαν για κορονοϊό
Οι άνθρωποι που ανέρρωσαν από την Covid-19 μπορεί να υποφέρουν από ψυχιατρικές διαταραχές, όπως μετατραυματικό στρες, άγχος, αϋπνία και κατάθλιψη,...
Άγχος, αϋπνία, κατάθλιψη και μετατραυματικό στρες παρουσιάζουν όσοι νοσηλεύτηκαν για κορονοϊό
130 γονείς και κηδεμόνες εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
130 γονείς και κηδεμόνες εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
Διαμαρτυρία γονέων και κηδεμόνων Δήμου Καλαμαριάς σχετικά με την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης
130 γονείς και κηδεμόνες εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης