Στη Σ. Ζαχαράκη η έκθεση πεπραγμένων για το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή Στα ΕΠΑΛ»
Στην υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη παρέδωσε η συντονιστική επιτροπή έργου την πλήρη έκθεση για το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.» που εφαρμόστηκε πιλοτικά τη σχολική χρονιά 2017-18 σε εννέα (9) Επαγγελματικά Λύκεια, αξιοποιώντας εμπειρίες και πρακτικές που ήδη εφάρμοζε η εκπαιδευτική κοινότητα σε σχολικές μονάδες.

Στην έκθεση περιλαμβάνονται όλες οι δράσεις που υλοποιήθηκαν τη σχολική χρονιά 2018-19 σχετικά με το πρόγραμμα ως μια χρήσιμη ανακεφαλαίωση και αποτίμηση του προγράμματος.

Σύμφωνα με ενημέρωση του Θέμη Κοτσιφάκη, η υφυπουργός ενημερώθηκε για όλες τις δράσεις του ΜΝΑΕ και τη σημαντική συμβολή όλων των ομάδων που το στήριξαν, αλλά και την εξαιρετική δουλειά από τους εκπαιδευτικούς στα ΕΠΑΛ.

Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.» εφαρμόστηκε πιλοτικά τη σχολική χρονιά 2017-18 σε εννέα (9) Επαγγελματικά Λύκεια, αξιοποιώντας εμπειρίες και πρακτικές που ήδη εφάρμοζε η εκπαιδευτική κοινότητα σε σχολικές μονάδες.

Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την αποτελεσματικότερη παροχή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τη μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης του σχολείου στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Μεταξύ άλλων, προσφέρει παιδαγωγική υποστήριξη στα σχολεία για τη βελτίωση των βασικών αναγνωστικών, γλωσσικών και αριθμητικών εγγραμματισμών των μαθητών/-τριών, καθώς και ψυχοκοινωνική τους στήριξη για την ομαλή ενσωμάτωσή τους στο σχολείο.

Από το σχολικό έτος 2018-19 το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.», συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ, εφαρμόζεται στο σύνολο των Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας και περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:

- Εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία των μαθητών/-ριών της Α ́ τάξης ΕΠΑ.Λ. στα μαθήματα «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά», η οποία πραγματοποιείται εντός του ωρολόγιου προγράμματος με τη μορφή της συνδιδασκαλίας από δύο εκπαιδευτικούς ταυτόχρονα στον χώρο της τάξης και έχει ως στόχο την ενίσχυση του γλωσσικού και αριθμητικού τους γραμματισμού.

- Στελέχωση των ΕΠΑ.Λ. με ψυχολόγους, οι οποίοι στηρίζουν ψυχοκοινωνικά τους μαθητές και οργανώνουν τη δικτύωση των σχολείων με υποστηρικτικές δομές ψυχοκοινωνικής υγείας της περιοχής τους.

- Ενεργοποίηση του θεσμού του «Συμβούλου Καθηγητή» για βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών και του κλίματος στην σχολική κοινότητα.

- Δημιουργία «Σχεδίων Δράσης», χρηματοδοτούμενων «project» που προωθούν την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στα σχολεία και προβάλλουν τις επιστήμες, την τεχνολογία και τον πολιτισμό (υπάρχει σχετικό έργο ΕΣΠΑ που διαχειρίζεται το ΝΟΗΣΙΣ).

- Εξοπλισμό των ΕΠΑ.Λ. με υποδομές τηλεδιάσκεψης, ώστε να δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των σχολείων σε κοινές δράσεις.

- Δικτύωση των σχολείων μέσα από πλατφόρμες επικοινωνίας, οι οποίες επιτρέπουν την επικοινωνία των σχολείων μεταξύ τους αλλά και των σχολείων με υποστηρικτικές δομές της περιοχής τους.

- Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία και των ψυχολόγων από ειδικά εκπαιδευμένους επιμορφωτές (υπάρχει σχετικό έργο ΕΣΠΑ που έχει αναλάβει το ΙΕΠ).

Διαβάστε εδώ αναλυτικά την έκθεση 

σχετικά άρθρα

Ν. Στέρτζον: «Η Σκωτία θέλει το δικαίωμά της να επιλέξει το δικό της μέλλον»
Ν. Στέρτζον: «Η Σκωτία θέλει το δικαίωμά της να επιλέξει το δικό της μέλλον»
«Είναι ξεκάθαρο ότι η Σκωτία θέλει διαφορετικό μέλλον από αυτό που επελέγη από το μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου Ηνωμένου Βασιλείου και η Σκωτία...
Ν. Στέρτζον: «Η Σκωτία θέλει το δικαίωμά της να επιλέξει το δικό της μέλλον»
Κατανομή διορισμών στην Ειδική: Στη Δευτεροβάθμια το 36,4% των θέσεων
Κατανομή διορισμών στην Ειδική: Στη Δευτεροβάθμια το 36,4% των θέσεων
Οι 4500 μόνιμοι διορισμοί δεν καλύπτουν τις τεράστιες ανάγκες της ΕΑΕ - Πολύ σοβαρό πρόβλημα με το παράβολο - Αναλυτική ενημέρωση σχετικά με τις...
Κατανομή διορισμών στην Ειδική: Στη Δευτεροβάθμια το 36,4% των θέσεων