Επιστολή στην υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας απέστειλε ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης, με αφορμή την ανάληψη καθηκόντων της νέας ηγεσίας του υπουργείου.
Μεταξύ άλλων ο Σύλλογος ζητά να ανοίξει διάλογος με πρωτοβουλία της Νίκης Κεραμέως και της Σοφίας Ζαχαράκη με στόχο τον επανασχεδιασμό των προγραμμάτων σπουδών, με συμμετοχή των επιστημονικών ενώσεων και φορέων, των μάχιμων εκπαιδευτικών, πανεπσιτημιακών, φοιτητών κλπ.
Αναλυτικά η επιστολή:
Προς: κ. Νίκη Κεραμέως, Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
κ. Σοφία Ζαχαράκη, Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
κ. Βασίλη Διγαλάκη, Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
Κοινοποίηση: ΜΜΕ
Αγαπητές κυρίες και κύριε,
με αυτή την επιστολή μας θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για την ανάληψη των καθηκόντων σας και να ευχηθούμε καλή αρχή στο δύσκολο έργο σας. Ταυτόχρονα θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τις θέσεις μας και τα ζητήματα που έχουμε θέσει και στους προκάτοχους σας, αναπτύσσοντας έτσι έναν γόνιμο διάλογο μαζί σας.
Ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης, ιδρύθηκε το 2015 και μέλη του είναι αρκετοί συνάδελφοι σε όλο το νησί που δραστηριοποιούνται τόσο στον χώρο της εκπαίδευσης, όσο και στον χώρο της έρευνας. Μέσα από τις δράσεις μας προσπαθούμε να φέρουμε την Επιστήμη της Φυσικής κοντά στην κοινωνία και ειδικά στην νέα γενιά για να αναδείξουμε τόσο τα επιτεύγματα της επιστήμης στην σύγχρονη τεχνολογία, όσο και την σημασία των θετικών επιστημών στην ανάπτυξη και εξέλιξη της κοινωνίας μας. Ταυτόχρονα μέσα από διάλογο με τα μέλη μας έχουμε καταγράψει και επισημάνει αρκετές φορές τους προβληματισμούς μας για τον τρόπο που διδάσκεται σήμερα η Φυσική στο δημόσιο σχολείο, αλλά και για την «Φυσική που δεν διδάσκεται».
Οι αλλαγές που διαχρονικά υλοποιούνται από όλες τις κυβερνήσεις στον χώρο της παιδείας, έχουν εστιάσει στον τρόπο εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση και όχι στο περιεχόμενο των σπουδών σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Για εμάς κρίσιμο είναι να επανασχεδιαστεί το ίδιο το Σχολείο με προτεραιότητα την αναβάθμιση και εξέλιξη των προγραμμάτων σπουδών, ειδικά στις θετικές επιστήμες που είναι διαρκώς εξελισσόμενες. Σήμερα στο σχολείο η Φυσική που διδάσκεται δεν αγγίζει καθόλου ή αγγίζει επιδερμικά όλα όσα έγιναν μετά το 1900 (Κβαντική Μηχανική, Στοιχειώδη σωμάτια, Πυρηνική Φυσική, σχετικότητα κλπ) , δίνοντας στους μαθητές την εικόνα μιας «νεκρής» επιστήμης. Πράγμα εντελώς αντίθετο με την πραγματικότητα! Ταυτόχρονα στον υπόλοιπο κόσμο η σύγχρονη Φυσική αποτελεί ζωντανό κομμάτι των προγραμμάτων σπουδών.
Θεωρούμε απαραίτητο να ανοίξει ένας διάλογος με δική σας πρωτοβουλία με στόχο τον επανασχεδιασμό των προγραμμάτων σπουδών. Ένας διάλογος στον οποίο να συμμετάσχουν επιστημονικές ενώσεις και φορείς, μάχιμοι εκπαιδευτικοί, πανεπιστημιακοί και ερευνητές με στόχο την καταγραφή απόψεων σε πρώτη φάση και την συγγραφή νέων βιβλίων σε επόμενη φάση. Το κρίσιμο ζήτημα για την αναβάθμιση του σχολείου δεν είναι οι ώρες διδασκαλίας ή το εξεταστικό ζήτημα, αλλά η ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών. Το τι διδάσκουμε και το πως το διδάσκουμε.
Ως Σύλλογος Φυσικών Κρήτης, έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας στις προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου και θα συνεχίσουμε να είμαστε παρόντες σε κάθε διαδικασία που θα έχει ως στόχο την αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου.
Σας κοινοποιούμε την πρόταση μας για τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών που έχουμε διαμορφώσει μετά από διάλογο με τους συναδέλφους. (σύντομη παρουσίαση της θα βρείτε εδώ https://tinyurl.com/yxzk5fuy).
Με εκτίμηση
Για τον Σύλλογο Φυσικών Κρήτης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη