Thumbnail
Το ΦΕΚ με τις προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο

Ι. Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού στο Γενικό Λύκειο:

1. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με ένα τμήμα απαιτούνται για τη δημιουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α’-Γ’ τουλάχιστον έντεκα (11) μαθητές/τριες.

Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ’-Ζ’ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημά- των με τουλάχιστον οκτώ (08) μαθητές/τριες.

Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η’-ΙΒ’ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον έξι (06) μαθητές/τριες.

2. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με δύο τμήματα απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α’-Γ’ τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.

Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ’-Ζ’ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκατρείς (13) μαθητές/τριες.

Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η’-ΙΒ’ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημά- των με τουλάχιστον δέκα (10) μαθητές/τριες.

3. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήματα απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α’-Γ’ τουλάχιστον είκοσι (20) μαθητές/τριες.

Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ’-Ζ’ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκαοκτώ(18) μαθητές/τριες.

Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η’-ΙΒ’ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.

4. Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας όπου οι σχολικές μονάδες ανήκουν στις κατηγορίες Η’-ΙΒ’ και στα οποία η μετακίνηση των μαθητών είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.

5. Στις περιπτώσεις που ο αριθμός των μαθητών, οι οποίοι επιθυμούν να φοιτήσουν στην ίδια Ομάδα Προσανατολισμού υπερβαίνει τα ανώτατα όρια που προ- βλέπονται στο άρθρο 116 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) και στην 129818/Γ2/16-09-2013 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 2451) εγκρίνεται η λειτουργία και νέου τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού.

II. Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο

Για τη λειτουργία τμημάτων μαθημάτων επιλογής καθώς και των γνωστικών αντικειμένων του μαθήματος επιλογής «Καλλιτεχνική Παιδεία» στο Γενικό Λύκειο ισχύουν τα εξής:

1. Αν η τάξη λειτουργεί με ένα τμήμα, απαιτούνται τουλάχιστον οκτώ (08) μαθητές.

2. Αν η τάξη λειτουργεί με δύο τμήματα, απαιτούνται τουλάχιστον δώδεκα (12) μαθητές.

3. Αν η τάξη λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήμα- τα, απαιτούνται τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές.

Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας, όπου η μετακίνηση είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να συσταθεί τμήμα παρακολούθησης μαθημάτων επιλογής με τη συμμετοχή και μικρότερου αριθμού μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.

Σε περίπτωση αδυναμίας λειτουργίας τμήματος σε μάθημα επιλογής, οι μαθητές εντάσσονται υποχρεωτικά σε τμήμα μαθήματος επιλογής που έχει δημιουργηθεί ή είναι δυνατόν να δημιουργηθεί στο σχολείο.

III. Αλλαγή Ομάδας μαθημάτων Προσανατολισμού ή μαθήματος επιλογής σε περιπτώσεις μετεγγραφής

1) Σε περιπτώσεις μετεγγραφής μαθητών Γενικού Λυκείου σε σχολείο στο οποίο δεν λειτουργεί η ίδια Ομάδα Προσανατολισμού οι μαθητές παρακολουθούν Ομάδα Προσανατολισμού που λειτουργεί στο σχολείο υποδοχής.

2) Σε περιπτώσεις μετεγγραφής μαθητών Γενικού Λυκείου από σχολείο όπου διδάσκεται ένα συγκεκριμένο μάθημα επιλογής, σε σχολείο όπου το ίδιο μάθημα δεν διδάσκεται, οι μαθητές υποχρεούνται να διδαχθούν μάθημα επιλογής από τα διδασκόμενα στο σχολείο υποδοχής

Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aithousa-960x580.jpg
Χωρίς φιλόλογο τα σχολεία στην Ιθάκη – «Είμαστε στο νησί του Οδυσσέα και δεν διδάσκεται η Οδύσσεια»
Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου αναγκάζονται σε φροντιστήρια λόγω έλλειψης καθηγητών
Χωρίς φιλόλογο τα σχολεία στην Ιθάκη – «Είμαστε στο νησί του Οδυσσέα και δεν διδάσκεται η Οδύσσεια»
Δόμνα Μιχαηλίδου
Δόμνα Μιχαηλίδου: «Ανεβάζουμε τα εισοδηματικά όρια στα vouchers των βρεφονηπιακών σταθμών - Περισσότερα παιδιά ωφελούνται»
Όπως ανέφερε η Δόμνα Μιχαηλίδου, «σηκώνουμε ψηλά το “ταβάνι” που κρατούσε χαμηλά τη δυνατότητα ένταξης πολύτεκνων οικογενειών στους βρεφονηπιακούς...
Δόμνα Μιχαηλίδου: «Ανεβάζουμε τα εισοδηματικά όρια στα vouchers των βρεφονηπιακών σταθμών - Περισσότερα παιδιά ωφελούνται»
Νίκος Παπαϊωάννου
Νίκος Παπαϊωάννου: Το μήνυμα του υφυπουργού για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου
Μήνυμα υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αρμόδιου για την Ανώτατη Εκπαίδευση, Καθ. Νίκου Παπαϊωάννου για την εθνική επέτειο της 28ης...
Νίκος Παπαϊωάννου: Το μήνυμα του υφυπουργού για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου
agora ergasias
Θέσεις καθηγητών 4 ειδικοτήτων σε μεγάλο εξ αποστάσεως Επιστημονικό Project!
Μεγάλος εκπαιδευτικός φορέας έχει αναλάβει την υλοποίηση επιστημονικού -  εκπαιδευτικού έργου που αφορά δημιουργία εκπαιδευτικού ψηφιακού...
Θέσεις καθηγητών 4 ειδικοτήτων σε μεγάλο εξ αποστάσεως Επιστημονικό Project!