χατζηδακης
Τι είπε για αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, ιδιωτικά πανεπιστήμια και συγχωνεύσεις στην Τριτοβάθμια

Συνέντευξη στο Sport24 Radio 103,3 και την εκπομπή «Drive and Travel» παραχώρησε το Σάββατο ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης.

Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και σε θέματα Παιδείας και συγκεκριμένα για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και τις συγχωνεύσεις στην Τριτοβάθμια.

Για την αξιολόγηση:

«Πιστεύουμε στην αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα. Πρέπει να έχουμε τον τρόπο να καταλάβουμε τι πάει καλά και τι στραβά και να το διορθώνουμε. Όχι επειδή πέρασε από το μυαλό του αρμόδιου, αλλά μέσα από μία διαδικασία. Η αξιολόγηση είναι η επιβράβευση του καλύτερου. Είναι το κίνητρο για βελτίωση. Να σεβόμαστε τα χρήματα του φορολογούμενου, τα οποία πρέπει να πιάνουν τόπο. Να γίνει αξιολόγηση σχολικών μονάδων κι από εκεί θα ξεκινήσουμε. Θα υπάρχει ιστοσελίδα στο Υπουργείο που θα είναι οργανωμένη και στην πρώτη φάση η αξιολόγηση θα γίνεται από τους ενδιαφερόμενους, δηλαδή τους γονείς. Η αξιολόγηση δεν είναι μπαμπούλας. Με αυτόν τον τρόπο θα παίρνουμε αίσθηση των γονιών για το πως τους φαίνεται το σχολείο των παιδιών τους. Είναι έντιμο και διαφανές. Δεν είναι δική μας πατέντα, γίνεται και στο εξωτερικό.

Έχω ζήσει 14 χρόνια στο εξωτερικό. Πάντοτε με πλήγωνε η Ελλάδα. Με την έννοια ότι είναι πατρίδα μου και πάντοτε συγκινούμαι όταν μιλάω για την πατρίδα μου. Και επειδή έχουμε μείνει αδιακαιολόγητα πίσω σε πολλά θέματα. Παρότι είμαστε ταλαντούχος λαός, με μορφωμένους κατοίκους, οι Κύπριοι, οι Ιρλανδοί και οι Πορτογάλοι μπήκαν στα μνημόνια και βγήκαν. Δε γίνεται να το πετύχουμε εμείς αυτό πηγαίνοντας ανάποδα στο μονόδρομο».

Για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια: 

«Το 2009 σύμφωνα με μία μεγάλη έρευνα της UNESCO, μόνο τέσσερις χώρες είχαν απαγορεύσει τα μη κρατικά πανεπιστήμια. Η Βόρειος Κορέα, η Κούβα, το Μπουτάν και η Ελλάδα. Το 2011 η Βόρειος Κορέα κάλεσε κάποια πανεπιστήμια από την Αμερική και ξεκίνησαν να λειτουργούν. Το 2013 το Μπουτάν σταμάτησε την απαγόρευση και το ίδιο έκανε και το 2017 η Κούβα. Έτσι έχει μείνει μόνο η Ελλάδα. Παρότι εδώ υπάρχουν κολλέγια που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά, δεν υπάρχει ακαδημαϊκή αναγνώριση, αλλά επαγγελματική. Οι συνάδελφοι του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., δεν θέλουν τα ιδιωτικά επειδή είναι αριστεροί; Τι πειράζει να έχουμε μη κρατικά; Γιατί να τα εμποδίσουμε; Είναι ιδεοληψίες. Είναι κολλήματα στο μυαλό. Τα παιδιά μας πάνε και σπουδάζουν στη Κύπρο. Μου έχουν πει διάφοροι Αμερικανοί ότι θα θεωρούσαν τεράστια ευκαιρία να σπούδαζαν τα παιδιά τους σε μία φιλοσοφική σχολή που θα ήταν δίπλα στον Παρθενώνα και τους Δελφούς. Είναι το κατάλληλο περιβάλλον για κλασικές σπουδές.

Επιπροσθέτως αφού δεν έχουμε, χάνουμε συνάλλαγμα και χωρίζουμε τα παιδιά από τις οικογένειές τους. Το βιώνουν χιλιάδες γονείς και φοιτητές. Ο κ. Τσίπρας έχει επιβάλλει την άποψη του για μη κρατικά πανεπιστήμια στους βουλευτές του. Εμείς δεν μπορούμε να το αλλάξουμε αμέσως. Εκείνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να έχουμε μία απελευθέρωση από το σοβιετικό μοντέλο, με προπτυχιακά και μεταπτυχιακά ξενόγλωσσα μαθήματα στα δημόσια πανεπιστήμια. Επίσης, να οργανώσουμε Summer Schools και Universities, στα πανεπιστήμια της Κρήτης, του Αιγαίου και του Ιονίου. Να συνδυάζουν οι φοιτητές τα μαθήματά τους με τις διακοπές τους. Όπως και να ενθαρρύνουμε τη συνεργασία των ελληνικών με γνωστά ευρωπαϊκά και αμερικανικά πανεπιστήμια για κοινά πτυχία.

Το πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, μέσω της σύνδεσής του με την αγορά, έχει δημιουργήσει 25 χιλιάδες θέσεις εργασίας. Είναι ένας πόλος ανάπτυξης. Οι φοιτητές δεν σπούδαζαν απλά μηχανική, αλλά δούλευαν πάνω στο αντικείμενό τους, είχαν μία περίοδο μαθητείας και εξοικείωσης. Αυτά τα έχουμε… κόψει στην Ελλάδα. Λέμε ότι θα μολύνουμε τα πανεπιστήμια με επιχειρήσεις, ενώ όλα αυτά θα δίνουν πρόσθετες δεξιότητες στα παιδιά μας».

Για τα Τ.Ε.Ι. που έχουν απορροφηθεί από πανεπιστήμια:

«Εμείς πιστεύουμε ότι όλα αυτά έπρεπε να γίνουν με αξιολόγηση. Αυτό δεν μας το είπε η αξιολόγηση ή κάποια κριτήρια, κάποιες, όμως, αποφάσεις ενός υπουργού. Μάλιστα όλα αυτό έγινε με νομοθετικές τροπολογίες, οι 12 εκ των οποίων -νομίζω- ήταν και εκπρόθεσμες. Πλέον έχουν δημιουργηθεί τετελεσμένα γεγονότα. Αυτά τα έχει κληρονομήσει και η επόμενη κυβέρνηση. Εμείς θέλουμε να υπάρχει η αξιολόγηση και στα ανώτατα ιδρύματα, για να είναι το βασικό μας εργαλείο λήψης αποφάσεων».

Πληροφορίες από sport24.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καρκ
"Καρκίνος: 8 στις 10 ζωές σώζονται με πρόληψη και προσυμπτωματικό Έλεγχο"
Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA, εκτιμά ότι στις ΗΠΑ αποφεύχθηκαν συνολικά 5,94 εκατομμύρια θάνατοι από αυτούς τους καρκίνους από το...
"Καρκίνος: 8 στις 10 ζωές σώζονται με πρόληψη και προσυμπτωματικό Έλεγχο"
στηθος
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
Ο πόνος στο στήθος είναι ένα ανησυχητικό σύμπτωμα με διάφορες αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της μυϊκής καταπόνησης ή προβλημάτων που σχετίζονται με την...
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά