Με το άρθρο 221 παρ. 2 στο νομοσχέδιο για τη Παιδεία που κατατίθεται στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, προβλέπεται η χορήγηση επιμισθίου εξωτερικού για τέσσερα χρόνια, για τους εκπαιδευτικούς που θα παίρνουν παράταση απόσπασης πέραν της τριετίας, με εφαρμογή όμως μόνο στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν τώρα το τρίτο έτος της απόσπασης για το έτος 2019-2020. Με αυτό τον τρόπο αδικούνται όλοι οι συνάδελφοι που υπηρέτησαν επί τριετία στο παρελθόν, ακόμα και αυτοί που τέλειωσαν την τριετία τους πέρυσι (!) και θα βρίσκονται το επόμενο έτος στα σχολεία του εξωτερικού με παράταση απόσπασης, χωρίς να λαμβάνουν το ειδικό επιμίσθιο. Είναι προφανής η δημιουργία δύο κατηγοριών εκπαιδευτικών σε «αδικημένους» και «χαμένους» με την παραπάνω ρύθμιση που προωθεί το Υπουργείο.
Αντίστοιχη ρύθμιση εφαρμόστηκε και το 2011 με την έναρξη της κρίσης, όπου η χορήγηση του επιμισθίου περιορίστηκε στα τρία χρόνια και η διετής παράταση ήταν χωρίς το ειδικό επιμίσθιο. Σε εκείνη την περίπτωση υπήρχαν «αδικημένοι», οι συνάδελφοι που ήταν στη διάρκεια της πρώτης τριετίας, αλλά η διάταξη ίσχυε για όλους, και δεν υπήρχε διαχωρισμός στους ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικούς σε παράταση απόσπασης.
Σε αυτήν την περίπτωση γίνεται προσπάθεια για την «άρση» της προηγούμενης αδικίας, ευνοώντας όμως μια ομάδα εκπαιδευτικών (αυτών που ήδη υπηρετούν την τριετία τους), πράγμα αναπόφευκτο σε μεταβατικές καταστάσεις και «αδικώντας» όλους όσους υπηρέτησαν από το 2010 και μετά στο εξωτερικό, ιδιαίτερα όμως αυτούς που θα βρεθούν την επόμενη χρονιά στα σχολείο του Εξωτερικού και έχουν λάβει το επιμίσθιο μόνο για τριετία. Συνεπώς με αυτήν την ρύθμιση θα έχουμε το εξής πρωτοφανές: την επόμενη χρονιά, για το ίδιο έργο και για τις ίδιες συνθήκες θα έχουμε δύο κατηγορίες εκπαιδευτικών που θα αντιμετωπίζονται διαφορετικά από το ελληνικό δημόσιο. Θα έχουμε δηλαδή τη δημιουργία διακρίσεων και διαχωρισμού των εκπαιδευτικών, ο οποίος θα συντελείται ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ.
Πιο απλά, με την ρύθμιση που προτείνεται, την επόμενη χρονιά θα υπάρχουν συνάδελφοι που θα έχει περάσει η τριετία, θα βρίσκονται στη διετή παράταση απόσπασης και θα λαμβάνουν το επιμίσθιο και συνάδελφοι που θα έχει περάσει η τριετία τους θα βρίσκονται επίσης στη διετή/πέραν της διετίας παράταση απόσπασης και δε θα λαμβάνουν το επιμίσθιο.
Βέβαια η ρύθμιση αυτή έχει επίφαση «νομιμότητας» καθόσον στη δεύτερη κατηγορία εκπαιδευτικών οι αποφάσεις απόσπασης αναφέρουν ότι η διετής παράταση είναι χωρίς επιμίσθιο.
Όμως κατά πόσο είναι «δίκαιη» και «ηθική» μια τέτοια ρύθμιση που οδηγεί σε διακρίσεις και διαχωρισμούς που συντελούνται ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ και έχει σαν συνέπεια την άνιση μεταχείριση πολιτών από τη Διοίκηση; Ιδιαίτερα από μια πολιτική ηγεσία που ευαγγελίζεται δημοκρατική διαχείριση χωρίς διακρίσεις και διαχωρισμούς;
Θεωρούμε ότι το ηθικόν και το δίκαιον επιβάλλει μια άμεση τροποποίηση, ακόμη και έναντι της στενής ερμηνείας του «νομίμου» στη σχετική διάταξη, που θα θεραπεύει τις αδικίες που προκαλούνται και θα περιορίζει το δυνατόν την άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών από τη Διοίκηση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη