Thumbnail
Ανακοίνωση του Νομαρχιακού Τμήματος Κεφαλονιάς Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ

Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς και Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ θεωρεί ότι το τελικό σχέδιο της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας για τη Γ’ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ, επί της ουσίας, δεν διαφοροποιείται από τις εξαγγελίες του περασμένου Σεπτέμβρη. Παρά τις όποιες επιμέρους αλλαγές (τα Λατινικά παραμένουν ως μάθημα επιλογής, η πρώτη επιλογή τμημάτων θα γίνεται τον Οκτώβριο, ο βαθμός του απολυτηρίου μόνο για φέτος δεν θα προσμετράται στο βαθμό πρόσβασης) δεν αλλάζει ο κεντρικός πυρήνας του, που είναι η μετατροπή της Γ΄ Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για το Πανεπιστήμιο. 

Με το σχέδιο αυτό:

  • Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο καθώς μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γενικών γνώσεων των μαθητών.

  • Μετατρέπεται η Γ΄ τάξη του Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

  • Διπλασιάζεται το άγχος των εξετάσεων, με την θεσμοθέτηση διπλών εξετάσεων τόσο σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου όσο και αυτών σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

  • Όχι μόνο δεν καταργεί την ανάγκη των μαθητών για φροντιστήρια αλλά αντίθετα τη γιγαντώνει αφού προσδένει ακόμα πιο ασφυκτικά τη διαδικασία της πρόσβασης με το σχολείο, αυξάνει την ύλη, κάνει ακόμα πιο δύσκολη την απόκτηση του απολυτηρίου. Η κυβέρνηση προσθέτει ένα ακόμα δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος πάνω στα πλάτες της λαϊκής οικογένειας. Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων άλλωστε με δηλώσεις τους επιβεβαιώνουν ότι τα σχέδια της κυβέρνησης …. θα ωφελήσουν τις εγγραφές των παιδιών! Αν ήθελε το Υπουργείο να κάνει ένα βήμα για την πάταξη της παραπαιδείας δεν θα καταργούσε την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στο Λύκειο και δεν θα απαξίωνε την Ενισχυτική Διδασκαλία στο Γυμνάσιο.

  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις με την κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «χαμηλής ζήτησης» και σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «υψηλής ζήτησης».

  • Η κυβέρνηση φτιάχνει ένα Λύκειο πιο ταξικό, ένα Λύκειο αποστεωμένο μορφωτικά, πολύ πιο ανταγωνιστικό και σκληρό, υποταγμένο στις εξετάσεις.

  • Τα «περί ελεύθερης πρόσβασης» στα Τμήματα χαμηλής ζήτησης είναι μια ακόμα κοροϊδία της κυβέρνησης, αφού είναι Τμήματα που δεν τα προτιμούν οι υποψήφιοι, στα οποία και σήμερα μπορούν να περάσουν με πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Η πρόσβαση επιπλέον δεν είναι καθόλου «ελεύθερη», αφού θα δίνουν τις εξετάσεις τύπου πανελλαδικών για το απολυτήριο και μάλιστα θα πρέπει να συγκεντρώσουν και βαθμολογία πάνω από 9,5 (μεγαλύτερη απ' ό,τι απαιτείται σε αυτά τα Τμήματα σήμερα).

  • Το σχέδιο αυτό ούτε καινούργιο είναι, ούτε καινοτόμο. Κινείται σε αντιδραστική κατεύθυνση. Πατάει στην ένταση των ταξικών φραγμών και στην υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου, της κριτικής ικανότητας, της συναισθηματικής και νοητικής ανάπτυξης των μαθητών. Το υπηρετούν με συνέπεια και η σημερινή κυβέρνηση και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που έχουν δώσει δείγματα γραφής με τις μεταρρυθμίσεις τους που αφορούν και το Λύκειο, αναπαράγοντας τον πυρήνα όσων επιχειρεί τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ.

Απαιτούμε:

  • Να μην κατατεθεί το σχέδιο της κυβέρνησης.

  • Αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

  • Απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι και κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.

  • Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.

  • Έως 20 μαθητές στα τμήματα Γυμνασίου και Γενικής Παιδείας του Λυκείου, έως 15 μαθητές στις ομάδες προσανατολισμού – έως 10 μαθητές στα εργαστήρια.

  • Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική διδασκαλία από την έναρξη της σχολικής χρονιάς με όλο το απαραίτητο προσωπικό.

  • Πραγματική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε υποδομές και προσωπικό. Δουλειά με δικαιώματα για τη νέα γενιά.

  • Το ποσοστό 10% της εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής να παραμείνει επ’ αόριστον και να ισχύσει και για τα υπόλοιπα τμήματα ΤΕΙ που συγχωνεύτηκαν με ΑΕΙ.

  • Τώρα είναι ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να οργανώσουν την πάλη ενάντια στα σχέδια  της κυβέρνησης!

Αργοστόλι 21/03/2019

Ο Πρόεδρος

Η Γραμματέας

Δημήτρης Μαντζουράτος

Σοφία Μισαηλίδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ψευδαίσθηση
Οπτική ψευδαίσθηση: Μόνο το 3% των ανθρώπων θα βρει το ξωτικό σε 8 δευτερόλεπτα
Στην παρακάτω εικόνα βλέπετε ένα χιονισμένο χωριό που έχει στολιστεί για τα Χριστούγεννα. Κάπου βρίσκεται ένα ξωτικό. Μπορείτε να το εντοπίσετε σε...
Οπτική ψευδαίσθηση: Μόνο το 3% των ανθρώπων θα βρει το ξωτικό σε 8 δευτερόλεπτα
φοίνικας
Tο νησί που είναι ένας από τους πιο ονειρικούς προορισμούς στον κόσμο πωλείται σε απίστευτη τιμή
Σύμφωνα με την Μirror, αυτός ο τροπικός παράδεισος ήταν το σκηνικό για μια μυστική απόδραση του πρίγκιπα Χάρι και της Μέγκαν Μαρκλ
Tο νησί που είναι ένας από τους πιο ονειρικούς προορισμούς στον κόσμο πωλείται σε απίστευτη τιμή
froyta_aftodioikisi.jpg
Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα
Για να μη συνεχιστεί αυτή η κακή συνήθεια που κοστίζει και στην τσέπη σας, στην υγεία σας και στον πλανήτη, μάθετε πώς να δίνετε το «φιλί της ζωής»...
Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα