Thumbnail
ΣΕΠΕ η Αθηνά

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Με την από 21/1/2019 απόφαση του συλλόγου Αθηνά και με αναλυτική επιχειρηματολογία κηρύξαμε ΑΠΟΧΗ από τη συγκρότηση των 3/μελών Ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης καλώντας τους συναδέλφους να μη συγκροτήσουν με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων καμιά τέτοια ομάδα εκπαιδευτικών στα σχολεία και νηπιαγωγεία.

Υπενθυμίζουμε πως το Υπουργείο Παιδείας, με την εγκύκλιο 220703/Δ3, που έστειλε σε όλες τις σχολικές μονάδες στις 21/12/2018, καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να συγκροτήσουν τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, που προβλέπονται στο άρθρο 11 του ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α/12-06-2018), για τις νέες δομές στην Εκπαίδευση.  Να διευκρινίσουμε  και πάλι ότι η  ομάδα δεν  είναι μία σε κάθε σχολείο αλλά τόσες όσα τμήματα έχουν  μαθητές που διαπιστώνεται ότι έχουν κάποια μαθησιακή ή εκπαιδευτική ανάγκη. Ο αντίστοιχος δάσκαλος της τάξης με σταθερούς πάντα το Δ/ντη ή  Υποδιευθυντή και τον Εκπαιδευτικό του ΤΕ όπου υπάρχει ή αλλιώς όποιος/α έχει επιλεγεί από τον Σ.Δ. ως υπεύθυνος επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ συγκροτεί την κάθε ομάδα.

Να επισημάνουμε ότι οι ομάδες συγκροτούνται και στα νηπιαγωγεία που δεν υπάρχει στο μεγαλύτερο μέρος τους τμήμα Ένταξης άρα και Εκπαιδευτικός της Ειδικής Αγωγής.

Μέχρι τώρα η ευθύνη των εκπαιδευτικών του σχολείου ήταν να εντοπίσουν προβλήματα και να γράψουν μια Παιδαγωγική Έκθεση προς το ΚΕΔΥΥ για να ακολουθήσει η εξέταση από τη διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΥΥ. Σύμφωνα με το νέο νόμο και κάποιες ανακοινώσεις ΚΕΣΥ που είδαν το φως της δημοσιότητας τα αποκωδικοποιημένα βήματα θα είναι τα παρακάτω :

Βήμα 1ο: Ο γονέας / κηδεμόνας ή το σχολείο διαπιστώνει ότι κάποιος μαθητής εμφανίζει εκπαιδευτικές ή ψυχοκοινωνικές ανάγκες – δυσκολίες.

Βήμα 2ο: Ο γονέας / κηδεμόνας απευθύνεται ή καλείται, κατά περίπτωση, από την ΕΔΕΑΥ (στο σύλλογό μας δεν υπάρχει καμία ΕΔΕΑΥ)  ή την Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης για να υποβάλει αρχικά αίτημα στο σχολείο με το οποίο θα αιτείται και θα συναινεί στην έναρξη της διαδικασίας διάγνωσης – υποστήριξης του/της μαθητή/τριας.

Βήμα 3ο: Συντάσσεται, αν δεν υπάρχει πρόσφατη, Περιγραφική Παιδαγωγική Έκθεση για τον/τη μαθητή/τρια, αντίστοιχα).  Την έκθεση εισηγείται ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός του τμήματος ή/και του Τμήματος Ένταξης και των μελών της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της ομάδας εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών και περιλαμβάνει πιθανές άλλες παρατηρήσεις από το σύνολο των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων.

Βήμα 4ο: Με βάση την περιγραφική παιδαγωγική έκθεση, συντάσσεται το Βραχυχρόνιο Πρόγραμμα Παρέμβασης με ευθύνη της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και σε συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/τριας.!!!

Βήμα 5ο : Η περιγραφική παιδαγωγική έκθεση και το αρχικό έντυπο του Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης  υποβάλλονται στο ΚΕΣΥ πριν την εφαρμογή του Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης, προκειμένου το ΚΕΣΥ να μπορεί να υποστηρίξει όλη τη διαδικασία.

Βήμα 6ο: Το σχολείο σε συνεργασία με την οικογένεια εφαρμόζει το Βραχυχρόνιο Πρόγραμμα Παρέμβασης (3μηνο) με ευθύνη της Ομάδας Εκπ/κής Υποστήριξης και με την υποστήριξη του ΚΕΣΥ. Το πρόγραμμα αναπροσαρμόζεται στην πορεία, όπου χρειαστεί.  Στο ίδιο έντυπο αποτιμώνται τα αποτελέσματά του προγράμματος και διατυπώνεται πρόταση για διάγνωση του/της μαθητή/τριας από το ΚΕΣΥ ή όχι. «Στις συνεδριάσεις των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης καλούνται οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, καθώς και οι ίδιοι οι μαθητές, όπου αυτό καθίσταται εφικτό, για την παροχή απόψεων για το σχεδιασμό Ε.Π.Ε. και σε κάθε άλλη περίπτωση που κρίνεται σκόπιμο.»

Βήμα 7ο  : Αν μετά την εφαρμογή του Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης, συνεχίζει να υφίσταται ανάγκη διάγνωσης του μαθητή/τριας από το ΚΕΣΥ, το σχολείο αποστέλλει Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων με αιτιολογημένη εισήγηση προς το ΚΕΣΥ, από την οποία να προκύπτει ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή και τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών. Συνυποβάλλεται το (ενδιάμεση – τελική αξιολόγηση Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης).

Βήμα 8ο: Ο γονέας σε συνεννόηση με το σχολείο υποβάλλει αίτημα προς το ΚΕΣΥ για διάγνωση-αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας Το ΚΕΣΥ ορίζει το χρόνο της διάγνωσης με βάση το χρόνο υποβολής του αιτήματος.

Βήμα 9ο: Η διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΣΥ διαγιγνώσκει τον/τη μαθητή/τρια και εκδίδει αξιολογική έκθεση – γνωμάτευση, συνοδευόμενη με προτάσεις. Η αξιολογική έκθεση επιδίδεται στον γονέα / κηδεμόνα, ο οποίος με δική του ευθύνη τη διακινεί προς το σχολείο ή άλλους φορείς. Με την παραλαβή της γνωμάτευσης, το σχολείο παραλαμβάνει από το γονέα-κηδεμόνα και βεβαίωση παραλαβής της γνωμάτευσης την οποία αποστέλλει άμεσα στο ΚΕΣΥ.

Βήμα 10ο: Οι Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης θα έχουν "την ευθύνη για τη σύνταξη και την υλοποίηση του βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης, την εξειδίκευση των βασικών αξόνων των Ε.Π.Ε. των μαθητών, όπως οι άξονες αυτοί περιγράφονται από τα Κ.Ε.Σ.Υ. στις εκθέσεις γνωμάτευσης, σε συγκεκριμένους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, καθώς και την υποστήριξη και την παρακολούθηση της εκπαιδευτικής και ψυχοκοινωνικής πορείας των μαθητών." (άρθρο 4547/2018, άρθρο 11, παρ. 2)

Σε περίπτωση που ο γονέας απευθύνεται πρώτα στο ΚΕΣΥ, θα παραπέμπεται στο σχολείο, προκειμένου να εφαρμοστεί η παραπάνω διαδικασία (περιγραφική έκθεση, βραχυχρόνιο πρόγραμμα, πρακτικό συλλόγου διδασκόντων κλπ.), όπως προβλέπεται στο νόμο.

 Και επειδή, συμπερασματικά:

Η διαδικασία διάγνωσης γίνεται δαιδαλώδης με απαιτήσεις τεράστιου χρονικού διαστήματος με πολλές ενέργειες δράσεις από το σχολείο (επικοινωνίας, παιδαγωγικής δράσης και τεράστιας γραφειοκρατίας και συνεδριάσεων) με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προκύψει διάγνωση για τον μαθητή πριν από το μέσο της σχολικής χρονιάς!!! Κατά συνέπεια όλες οι περιπτώσεις των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές αναγκες "φορτώνονται"-παραμένουν στην τάξη χωρίς καμία απολύτως εκπαιδευτική υποστήριξη! Μάλιστα αυτό το εμφανίζουν ως καινοτομία στο όνομα της "συμπερίληψης"

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλάβουν την πλήρη ευθύνη για τη αντιμετώπιση όλων των παιδιών και να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή(!) και στη συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να έχουν στα χέρια τους επιστημονική διάγνωση! και χωρίς να έχουν ειδικές γνώσεις και την αρμοδιότητα για να κάνουν κάτι τέτοιο!

Αυτό, εκτός από το να είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό, μπορεί να οδηγήσει σε κινδύνους πρώτα και κύρια για το ίδιο το παιδί! Η διαδικασία της αξιολόγησης-διάγνωσης είναι έργο διεπιστημονικής ομάδας η οποία πρέπει να χαράσσει τους άξονες της εκπαιδευτικής παρέμβασης!, όπως μέχρι τώρα. Κάθε μαθητής πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης στη διεπιστημονική διάγνωση αλλά και πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη, άμεσα.

 Είναι τεράστιος ο  φόρτος δουλειάς για τον εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης ως το μόνο εξειδικευμένο προσωπικό κάθε σχολείου (όπου υπάρχει και ο οποίος φυσικά και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να αντικαταστήσει την διεπιστημονική επιτροπή) αλλά και για τους εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης και το Δ/ντή-ντρια  /Προϊσταμένη-ο  νηπιαγωγείου. Τόσο οι ενέργειες όσο και η γραφειοκρατική δουλειά που απαιτείται για κάθε παιδί στο σχολείο επιμηκύνει το εργασιακό ωράριο ενώ φορτώνει τις/τους συναδέλφους με τεράστιο όγκο δουλειάς αποπροσανατολιστικό από την καθημερινή δουλειά στην τάξη.

Οι μεγάλες καθυστερήσεις στη διαδικασία θα εξαναγκάζουν τις οικογένειες των παιδιών αυτών να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα για την απαραίτητη διάγνωση.

Με το μπλοκάρισμα στην έκδοση διαγνώσεων θα περιορίζονται δραστικά η διαπίστωση κενών και κατά συνέπεια και οι προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής - παράλληλης  στήριξης.  Ιδιαίτερο πρόβλημα θα δημιουργηθεί με τις νέες διαγνώσεις σε παιδιά νηπιαγωγείου και Α’ δημοτικού που θα παρεμποδιστούν δραστικά από τη νέα διαδικασία ενώ ανοιχτό παραμένει το ζήτημα για την επαναξιολόγηση των υφιστάμενων διαγνώσεων. Η συρρίκνωση των δομών της Ειδικής Αγωγής ξεκινάει άμεσα με την υλοποίηση αυτής της απόφασης. Δεν είναι τυχαίο ότι η απόφαση αυτή εκδόθηκε ταυτόχρονα με την κατάθεση στη Βουλή του Προσοντολογίου μέσω του οποίου χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης θα βρεθούν αντιμέτωποι με το φάσμα της απόλυσης και της ανεργίας.

Το υπουργείο αντί να κάνει μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων (εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού) στα δημόσια σχολεία, ειδικά και γενικά, και αντί να στελεχώσει όλες τις αναγκαίες δομές της ειδικής αγωγής, ώστε έγκαιρα και με επιστημονικό τρόπο να εξασφαλίζεται σε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες η αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη, μεταφέρει την ευθύνη του στις πλάτες των εκπαιδευτικών και μάλιστα της γενικής αγωγής!, στη λογική της «αυτονομίας» της σχολικής μονάδας που "πρέπει να τα λύνει όλα μόνη της".

Για αυτή τη δράση οι εκπαιδευτικοί μέσω της «Αυτοαξιολόγησης - Αποτίμησης του έργου της Σχολικής Μονάδας»  θα αξιολογηθούν!!! Κατά αυτόν τον τρόπο η συγκρότηση και λειτουργία των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης αποτελούν μια σημαντική πλευρά της Αυτοαξιολόγησης-Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας και των Εκπαιδευτικών τόσο από το Κ.Ε.Σ.Υ. όσο και από τους Συντονιστές.     

Ως εκ τούτου,

Συνεχίζουμε να στέλνουμε τους γονείς των μαθητών μας για απόκτηση διάγνωσης στα ΚΕΣΥ και συνοδεύουμε με παιδαγωγική έκθεση, όπως κάναμε μέχρι σήμερα.

Σε οποιαδήποτε προσπάθεια πίεσης για συγκρότηση ομάδων επικοινωνούμε άμεσα με το Σύλλογο.

Ανταποκρινόμενοι σε αιτήματα συναδέλφων, υποδεικνύουμε σχέδιο Πρακτικού συλλόγου διδασκόντων που μπορεί να αξιοποιηθεί κατά την κρίση των συναδέλφων κάθε σχολικής μονάδας.

 

« Θεωρούμε ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό να εναπόκειται μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς η διαδικασία της διάγνωσης και της εκπαιδευτικής υποστήριξης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, γιατί αυτό είναι αποκλειστικά έργο διεπιστημονικής επιτροπής!

Στη βάση αυτή δεν θεωρούμε ότι μπορούμε να συγκροτήσουμε τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης.

Ζητάμε άμεση στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών της Ειδικής και Γενικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη! »

 

Για όλα τα παραπάνω ο σύλλογος " Αθηνά"  παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη

 

 

 

                                              ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟY

Διαβάστε περισσότερα: Με 50€ προκαταβολή αποκτήστε το ECDL με δάσκαλο σε ολιγομελή τμήματα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

blockout
Blockout2024: «Ψηφιακή γκιλοτίνα» για δημόσια πρόσωπα που δεν παίρνουν θέση για τη γενοκτονία της Γάζας
Οι χρήστες μπλοκάρουν διάσημους που δεν έχουν πάρει θέση για τη γενοκτονία στη Γάζα - Τι πυροδότησε το παγκοσμίο κίνημα
Blockout2024: «Ψηφιακή γκιλοτίνα» για δημόσια πρόσωπα που δεν παίρνουν θέση για τη γενοκτονία της Γάζας
ΑΡΧΑΙΟΙ
Βρίζοντας σε σωστά αρχαία ελληνικά: Είσαι κύντερος, πιθηκαλώπηξ και ρωποπερπερήθρας
Τα "γαλλικά" των αρχαίων Ελλήνων που μπορείτε να χρησιμοποιείτε χωρίς να σας καταλάβει κανείς
Βρίζοντας σε σωστά αρχαία ελληνικά: Είσαι κύντερος, πιθηκαλώπηξ και ρωποπερπερήθρας
ypourgeio paideias
Εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Χορήγηση μακροχρόνιων αδειών (Εγκύκλιος)
Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ υποβάλλουν την αίτησή τους και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στην υπηρεσία τους
Εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Χορήγηση μακροχρόνιων αδειών (Εγκύκλιος)