Thumbnail
Της Γεωργίας Μενούνου, Τεχνικός υπεύθυνος πρώην ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ανατολικής Αττικής

Με την ψήφιση του Νόμου 4547 για την «Αναδιοργάνωση των Δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» τον Ιούνη 2018, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας μεταξύ άλλων υποβάθμισε τη στήριξη των σχολείων σε ότι αφορά τις νέες τεχνολογίες. Το έργο αυτό είχαν αναλάβει για πάνω από 20 χρόνια τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ (Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών).

Πλέον η δομή δεν υπάρχει και αντικαθίσταται με έναν Υπεύθυνο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης και σε ορισμένες πολύ μεγάλες Διευθύνσεις όπως η Α’ Αθήνα, η Ανατολική Αττική κλπ. Οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής πρέπει να έχουν αυξημένα τυπικά αλλά και ουσιαστικά προσόντα, διδακτική προϋπηρεσία, γνώσεις πληροφορικής σε θέματα που αφορούν το λογισμικό και το υλικό των υπολογιστών, τα δίκτυα, τις βάσεις δεδομένων κ.α. 

Αρχικά έγινε διαβούλευση σχετικά με την «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (στην οποία τα σχόλια για τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ξεπέρασαν τα 1300, χωρίς βέβαια να τα λάβει υπόψη του το Υπουργείο ( Άρθρο 14 (Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) και Άρθρο 17 (Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδων). Παράλληλα κατατέθηκε σχετικό υπόμνημα από τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ 

https://drive.google.com/file/d/0B9v00ImyD7XCSmhYTTIzLV9idWZTZllKUVBTczAyNTA3OHRN/view

Εκδόθηκε λοιπόν η σχετική προκήρυξη με βάση την υπ’ αριθ. 4505/ΓΔ4/11-01-2019 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με θέμα «Δημοσίευση Υπουργικής Απόφασης και χρονοδιάγραμμα διαδικασίας επιλογής των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης». 

Σήμερα λοιπόν μετά τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων μια πρώτη αποτίμηση φαίνεται στον παρακάτω πίνακα για 33 Διευθύνσεις εκπαίδευσης που καταχώρισαν τα σχετικά στοιχεία.

Δ/νση Β/θμιας

Συνολικός αριθμός υποψηφίων

Δ/νση Α/θμιας

Συνολικός αριθμός υποψηφίων

 

 

 

 

Δυτ. Μακεδονία - ΔΔΕ Κοζάνης

1

Δυτ. Μακεδονία - ΔΠΕ Κοζάνης

1

Ηπειρος - ΔΔΕ Πρέβεζας

0

Ηπειρος - ΔΠΕ Πρέβεζας

0

Β. Αιγαίο - ΔΔΕ Λέσβου

0

Β. Αιγαίο - ΔΠΕ Λέσβου

0

Αττική - ΔΔΕ Δ' Αθήνας

0

Αττική - ΔΠΕ Δ' Αθήνας

1

Κεντρ. Μακεδονία - ΔΔΕ Αν. Θεσ/νίκης

0

Κεντρ. Μακεδονία - ΔΠΕ Αν. Θεσ/νίκης

0

Κρήτη - ΔΔΕ Ηρακλείου

3

Κρήτη - ΔΠΕ Ηρακλείου

0

Κρήτη - ΔΔΕ Ρεθύμνου

1

Κρήτη - ΔΠΕ Ρεθύμνου

0

Πελοπόννησος - ΔΔΕ Αργολίδας

2

Πελοπόννησος - ΔΠΕ Αργολίδας

0

Κεντρ. Μακεδονία - ΔΔΕ Πιερίας

0

Κεντρ. Μακεδονία - ΔΠΕ Πιερίας

0

Κεντρ. Μακεδονία - ΔΔΕ Δυτ. Θεσ/νίκης

3

Κεντρ. Μακεδονία - ΔΠΕ Δυτ. Θεσ/νίκης

0

Αττική - ΔΔΕ Ανατ. Αττικής

1

Αττική - ΔΠΕ Ανατ. Αττικής

0

Ιόνια νησιά - ΔΔΕ Λευκάδας

2

Ιόνια νησιά - ΔΠΕ Λευκάδας

0

Δυτ. Μακεδονία - ΔΔΕ Φλώρινας

0

Δυτ. Μακεδονία - ΔΠΕ Φλώρινας

0

Κεντρ. Μακεδονία - ΔΔΕ Χαλκιδικής

0

Κεντρ. Μακεδονία - ΔΠΕ Χαλκιδικής

0

Δυτ. Μακεδονία - ΔΔΕ Καστοριάς

2

Δυτ. Μακεδονία - ΔΠΕ Καστοριάς

0

Ηπειρος - ΔΔΕ Θεσπρωτίας

1

Ηπειρος - ΔΠΕ Θεσπρωτίας

0

Αττική - ΔΔΕ Δυτ. Αττικής

0

Αττική - ΔΠΕ Δυτ. Αττικής

0

Αν. Μακεδονία-Θράκη - ΔΔΕ Ροδόπης

2

Αν. Μακεδονία-Θράκη - ΔΠΕ Ροδόπης

0

Δυτ. Ελλάδα - ΔΔΕ Ηλείας

0

Δυτ. Ελλάδα - ΔΠΕ Ηλείας

0

Κρήτη - ΔΔΕ Χανίων

3

Κρήτη - ΔΠΕ Χανίων

0

Ιόνια νησιά - ΔΔΕ Κέρκυρας

0

Ιόνια νησιά - ΔΠΕ Κέρκυρας

0

Θεσσαλία - ΔΔΕ Μαγνησίας

0

Θεσσαλία - ΔΠΕ Μαγνησίας

0

Ηπειρος - ΔΔΕ Αρτας

0

Ηπειρος - ΔΠΕ Αρτας

0

Αν. Μακεδονία-Θράκη - ΔΔΕ Ξάνθης

1

Αν. Μακεδονία-Θράκη - ΔΠΕ Ξάνθης

0

Κεντρ. Μακεδονία - ΔΔΕ Ημαθίας

0

Κεντρ. Μακεδονία - ΔΠΕ Ημαθίας

0

Ν. Αιγαίο - ΔΔΕ Κυκλάδων

3

Ν. Αιγαίο - ΔΠΕ Κυκλάδων

0

Πελοπόννησος - ΔΔΕ Λακωνίας

0

Πελοπόννησος - ΔΠΕ Λακωνίας

0

Πελοπόννησος - ΔΔΕ Κορινθίας

0

Πελοπόννησος - ΔΠΕ Κορινθίας

0

Β. Αιγαίο - ΔΔΕ Σάμου

0

Β. Αιγαίο - ΔΠΕ Σάμου

0

Ιόνια νησιά - ΔΔΕ Ζακύνθου

0

Ιόνια νησιά - ΔΠΕ Ζακύνθου

0

Κεντρ. Μακεδονία - ΔΔΕ Σερρών

0

Κεντρ. Μακεδονία - ΔΠΕ Σερρών

0

Αττική - ΔΔΕ Γ' Αθήνας

0

Αττική - ΔΠΕ Γ' Αθήνας

0

Αν. Μακεδονία-Θράκη - ΔΔΕ Έβρου

0

Αν. Μακεδονία-Θράκη - ΔΠΕ Έβρου

0

Ανύπαρκτη στήριξη στην Πρωτοβάθμια και σε πάνω από 60% στη Δευτεροβάθμια

Με μια πρώτη ανάγνωση του πίνακα βλέπουμε αρχικά ότι η στήριξη των σχολείων στην Πρωτοβάθμια θα είναι ανύπαρκτη (σημειώνεται ότι η δομή των ΚΕΠΛΗΝΕΤ στο παρελθόν εξυπηρετούσε και τα σχολεία και διοικητικές μονάδες της πρωτοβάθμιας). Η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχει τον μεγαλύτερο αριθμό σχολείων και τα νηπιαγωγεία στα οποία δεν υπηρετούν καθηγητές πληροφορικής που μπορούν και καλύπτουν ένα πρώτο επίπεδο στήριξης

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης επίσης σε 20 από τις 33 διευθύνσεις δεν έκανε κανείς αίτηση. Σε πολλές περιπτώσεις αιτήσεις έγιναν επειδή οι συνάδελφοι είχαν οργανική θέση σε σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους (κατ’ ανάγκη δηλαδή).

Με βάση τα δεδομένα αυτά, τα περισσότερα σχολεία της χώρας δεν θα έχουν που να αποταθούν για  κάθε θέμα-πρόβλημα που θα προκύπτει σε θέματα που αφορούν τις ΤΠΕ (Σύνδεση των σχολείων στο διαδίκτυο, προβλήματα στη χρήση διαδραστικών συστημάτων, θέματα που αφορούν ψηφιακές υπογραφές, εγκατάσταση εκπαιδευτικού λογισμικού, προβλήματα στη δημιουργία-συντήρηση ιστοσελίδων των σχολείων, θέματα στη χρήση-εγκατάσταση e-mail εφαρμογών, συντήρηση-επισκευή υπολογιστών, ρύθμιση δρομολογητών, εγκατάσταση και συντήρηση εργαστηριών, αναβάθμιση εργαστηριών, προβλήματα δικτύων και σύνδεσης των αιθουσών και του εργαστηρίου στο δίκτυο, προβλήματα στα ασύρματα δίκτυα, εγκαταστάσεις ελεύθερου λογισμικού σε εργαστήρια, θέματα που αφορούν ρομποτικά συστήματα π.χ. Arduino, Raspberry pi, κα, χρήση διδακτικών εργαλείων όπως app inventor, pencil code κα. και πολλά ακόμα θέματα προβλήματα τα οποία αντιμετώπιζε καθημερινά το προσωπικό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ). Παράλληλα πολλές Διευθύνσεις εκπαίδευσης δε θα έχουν κάποιον να τους στηρίξει μηχανογραφικά, ας σημειωθεί ότι τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ βοηθούσαν πλήρως τις Διευθύνσεις σε κάθε ανάγκη τους όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες (Για παράδειγμα, εγκατάσταση δικτύων, τηλεφωνικών κέντρων, δημιουργία εφαρμογών, δημιουργία και συντήρηση ιστοσελίδων, εγκαταστάσεις επισκευές υπολογιστών, εκτυπωτών, εγκαταστάσεις λογισμικών, επίλυση προβλημάτων σε θέματα μηχανογράφησης και πολλά άλλα).

Γιατί δεν έγιναν αιτήσεις; 5 βασικόι λόγοι

  1. Στις περισσότερες αν όχι σε όλες τις Διευθύνσεις δεν έγιναν αιτήσεις από καθηγητές που υπηρετούσαν σε σχολεία (ελάχιστες εξαιρέσεις). Αρχικά γιατί τα προσόντα και οι γνώσεις που απαιτούνταν για τις θέσεις αποκτούνται μετά από χρόνια εμπειρίας στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα σε αντίστοιχες θέσεις και στη συνέχεια γιατί έπρεπε κάποιος να γίνει ουσιαστικά διοικητικός υπάλληλος στο τμήμα πληροφορικής της Διεύθυνσης. Στην Πρωτοβάθμια δεν υπήρχαν ΚΕΠΛΗΝΕΤ, οπότε δεν υπήρχαν υπάλληλοι με τα απαραίτητα προσόντα.

Επίσης το ερώτημα μπορεί να απαντηθεί εύκολα διαβάζοντας την προκήρυξη:

  1. «….Υποψήφιοι για τις θέσεις Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί του Κλάδου ΠΕ86, που υπηρετούν σε οργανική θέση σχολικής μονάδας της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν επταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην Πρωτοβάθμια ή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες ή Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.) για πέντε (5) τουλάχιστον έτη….»

Πολλοί που υπηρετούσαν στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είχαν οργανική σε άλλη Διεύθυνση ή στην Πρωτοβάθμια, αφού η προηγούμενη εγκύκλιος έδινε τη δυνατότητα να κάνει κάποιος αίτηση στην περιφέρεια που έχει οργανική. Παράλληλα πολλοί έχοντας χρόνια ασχοληθεί με την τεχνική στήριξη δεν συμπληρώνουν τα 5 χρόνια διδακτικής στο σχολείο, άλλωστε η προηγούμενη εγκύκλιος καθόριζε ως απαιτούμενο τα 3 χρόνια.

  1. «Οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών υπηρετούν στα Τμήματα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των Τμημάτων αυτών και εποπτεύονται στην άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού τους έργου από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ86 του οικείου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)»

Έχουν δηλαδή δύο Προϊσταμένους για το έργο τεχνικής στήριξης αλλά και το εκπαιδευτικό και επιστημονικό έργο. Σημειώνεται πως σε πολλές Διευθύνσεις ο προϊστάμενος πληροφορικής δεν έχει καμία σχέση/πτυχίο στην πληροφορική ενώ σε πολλές περιπτώσεις έχει απλά απολυτήριο λυκείου (ΔΕ) ενώ λαμβάνει το σχετικό επίδομα θέσης. Από την άλλη οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής για τη μετάβαση τους στα σχολεία πρέπει να πληρώνουν οι ίδιοι τα οδοιπορικά έξοδα, αφού πλέον δεν καλύπτονται από τον προϋπολογισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην επαρχία αλλά και σε περιοχές όπως η Ανατολική και Δυτική Αττική οι αποστάσεις είναι μεγάλες και πολλές φορές περιλαμβάνουν διόδια.  

  1. «Οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών εργάζονται σύμφωνα με το ωράριο των διοικητικών Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετούν.»

Παρότι λοιπόν οι θέσεις προϋποθέτουν διδακτική εμπειρία σε σχολεία, απαιτούν επισκέψεις χωρίς οδοιπορικά έξοδα και στήριξη όλων των εκπαιδευτικών στην προσπάθεια τους να ενσωματώσουν τις ΤΠΕ στη διδακτική πράξη το ωράριο επεκτείνεται και όταν τα σχολεία θα είναι κλειστά δηλαδή στις γιορτές των Χριστουγέννων, του Πάσχα και το καλοκαίρι. Σημειώνεται ότι στην προηγούμενη εγκύκλιο, όπως και σήμερα μόνο για τα ΕΚΦΕ, τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ λειτουργούσαν με το ωράριο των διοικητικών αλλά όχι όταν τα σχολεία ήταν κλειστά, εκτός από 10 ημέρες τον Ιούλιο. Να σημειωθεί επίσης ότι το προσωπικό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ κάλυπτε πάντα τις ανάγκες που προέκυπταν και σε ώρες μη λειτουργίας των Διευθύνσεων και των σχολείων όπως για παράδειγμα, ενημέρωση ιστοσελίδων, έκτακτες περιπτώσεις αυξημένου φόρτου στις Διευθύνσεις ώστε να τηρηθούν οι απαραίτητες προθεσμίες, ανάπτυξη εφαρμογών για επίλυση θεμάτων που προέκυπταν, βλάβες σε συστήματα-τηλεφωνικά κέντρα και άλλα πολλά.

  1. Ένας άλλος ανασταλτικός παράγοντα είναι η μείωση των θέσεων, με αποτέλεσμα όλο το έργο που προδιαγράφεται στην προκήρυξη θα πρέπει να το αναλάβει ένας ή δύο άνθρωποι που βέβαια θα πρέπει να έχουν όλες τις απαιτούμενες γνώσεις και χωρίς να μπορούν να έχουν μια δεύτερη γνώμη όσον αφορά τα διάφορα προβλήματα, κάτι που πολλές φορές είναι απαραίτητο στα θέματα της πληροφορικής, αφού προκύπτουν διαρκώς προβλήματα που δεν έχει κάποιος αντιμετωπίσει ενώ κάποιος άλλος μπορεί να γνωρίζει πως πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith3.jpg
Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία: Ξεκινούν σήμερα το μεσημέρι οι αιτήσεις εισαγωγής - Βίντεο με οδηγίες
Το ενδιαφέρον είναι αυξημένο, καθώς πέρυσι στα Πειραματικά σχολεία έγιναν 9044 αιτήσεις για 2405 θέσεις, ενώ στα Πρότυπα 8752 αιτήσεις για...
Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία: Ξεκινούν σήμερα το μεσημέρι οι αιτήσεις εισαγωγής - Βίντεο με οδηγίες
Ρούλα Πισπιρίγκου
Ρούλα Πισπιρίγκου: Ποινή ισόβιας κάθειρξης για τη δολοφονία της Τζωρτζίνας
Η Ρούλα Πισπιρίγκου κρίθηκε ομόφωνα ένοχη από το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο για την ανθρωποκτονία και την απόπειρα ανθρωποκτονίας της κόρης της...
Ρούλα Πισπιρίγκου: Ποινή ισόβιας κάθειρξης για τη δολοφονία της Τζωρτζίνας
εκπαιδευτικος
Απίστευτο: Νεοδιόριστη εκπαιδευτικός κλειδώθηκε με τους μαθητές σε τάξη για να αξιολογηθεί! Έκαναν… άσκηση σεισμού για να τους βγάλουν
Τραγελαφικά περιστατικά σε γυμνάσιο των Χανίων
Απίστευτο: Νεοδιόριστη εκπαιδευτικός κλειδώθηκε με τους μαθητές σε τάξη για να αξιολογηθεί! Έκαναν… άσκηση σεισμού για να τους βγάλουν