Thumbnail
Ομιλία κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας στην Ολομέλεια της Βουλής

Η Τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας στην Ολομέλεια της Βουλής, με τίτλο: «Συνέργειες ΕΚΠΑ, Γεωπονικού Παν/μίου Αθηνών, Παν/μίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις», υπογράμμισε ότι η αναμόρφωση και ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης αποτελεί πολιτική προτεραιότητα αιχμής στο κυβερνητικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία.

«Για εμάς, η καταπολέμηση της νεανική ανεργίας, η αναστροφή της τάσης μαζικής φυγής των προσοντούχων νέων μας και η σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία αποτελούν εθνικούς στόχους, και θεωρούμε ότι αυτοί μπορούν να επιτευχθούν σε μεγάλο βαθμό μέσω της ενίσχυσης του τεχνολογικού τομέα της εκπαίδευσης», είπε χαρακτηριστικά. 

Και συνέχισε, «αυτό είναι το δικό μας όραμα, και θα παλέψουμε για να το κάνουμε πράξη. Το δικό σας όραμα, από την άλλη, το δικό σας σχέδιο για τον τεχνολογικό τομέα της εκπαίδευσης είναι η συρρίκνωσή του, η σταδιακή εξάλειψή του».

Στη συνέχεια, άσκησε έντονη κριτική στην Κυβέρνηση η οποία έχει ως πρωταρχική μέριμνα να καταργήσει μονοκοντυλιά τεχνολογικά ιδρύματα, σχολές και τμήματα και να φτιάξει νέα, χωρίς σχέδιο, χωρίς καμία στρατηγική στόχευση, συνενώνοντάς τα όπως-όπως.

«Αυτήν την τακτική επιλέγετε ως όχημα για την πλήρη αποδιοργάνωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Και, δυστυχώς, χωρίς καμία συστολή, συνεχίζετε ακάθεκτοι το καταστροφικό σας έργο στην ανώτατη εκπαίδευση, κλείνοντας επιδεικτικά τα αυτιά σας στις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, στις πάσης φύσεως αντίθετες φωνές», είπε χαρακτηριστικά. 

Προχώρησε απευθύνοντας μια σειρά ερωτημάτων στον Υπουργό:

▪ Εντάσσονται οι «συνέργειες», όπως κατ’ ευφημισμόν τις αποκαλείτε, σε κάποιο ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό και αναπτυξιακό σχεδιασμό;
▪ Υπηρετούν κάποια συγκεκριμένη στόχευση για την ανώτατη εκπαίδευση; Και, αν ναι, σε ποιο χρονικό ορίζοντα; Απαντούν σε σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας;
▪ Ακολουθούν προκαθορισμένα ακαδημαϊκά κριτήρια; Ποια είναι αυτά;
▪ Έχουν εκπονηθεί σχετικές μελέτες σκοπιμότητας;
▪ Έχουν εκπονηθεί μελέτες βιωσιμότητας;
▪ Έχει ληφθεί μέριμνα για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων;
▪ Ζητήθηκε η άποψη της καθ’ ύλην αρμόδιας αρχής, της ΑΔΙΠ; Ελήφθησαν υπ’ όψιν οι αξιολογήσεις της για τα ιδρύματα; Ξέρετε ποια είναι η απάντηση, κυρίες και κύριοι. Όχι σε όλα».

Ως προς την ΑΔΙΠ, σχολίασε την στάση της Κυβέρνησης συνολικά απέναντι στις ανεξάρτητες αρχές: «Η έννοια των ανεξαρτήτων αρχών από ότι φαίνεται σας είναι παντελώς άγνωστη. Τοποθετήσατε πάλι σύμβουλο της Κυβέρνησης, προσωπικό σας σύμβουλο, ως επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση» και συνέχισε «διότι η ΑΔΙΠ έχει επανειλημμένως επικρίνει την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας που επιχειρείτε, και εσείς ως αντίδραση υποβαθμίσατε το έργο της, την αποψιλώσατε από αρμοδιότητες, την αγνοήσατε συστηματικά, της επιτεθήκατε λεκτικά σε συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Γιατί όλα αυτά; Γιατί δεν αντέχετε την κριτική, δεν αντέχετε τον έλεγχο, δεν αντέχετε τα θεσμικά αντίβαρα που είναι εγγενή στις δημοκρατίες. Γι αυτό αποστρέφεστε τις ανεξάρτητες αρχές».

Κλείνοντας, αναφέρθηκε στην τροπολογία για σύστημα διενέργειας μόνιμων διορισμών των εκπαιδευτικών, τονίζοντας ότι πρόκειται για άλλη μία υποκρισία της Κυβέρνησης, καθώς νομοθετούν για όταν δεν θα είναι Κυβέρνηση.

«Επί της ουσίας σχετικά με τους διορισμούς. Πρέπει να καταγράψουμε αναλυτικά τα κενά τα οποία υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς σε όλη την επικράτεια με σκοπό να τα καλύψουμε, και πρέπει να ανανεώσουμε ηλικιακά το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης. Επίσης, είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, με αυταπάρνηση, υπό πολύ δύσκολες εργασιακές συνθήκες, έχουν σηκώσει στους ώμους τους το μεγάλο βάρος των οργανικών ελλείψεων στα σχολεία για περισσότερο από 10 χρόνια. Οφείλουμε, λοιπόν, να το λάβουμε υπ’ όψιν μοριοδοτώντας την διδακτική προϋπηρεσία με αυξημένο συντελεστή. Ωστόσο, υπάρχουν εξίσου πολύ άξιοι και προσοντούχοι νέοι, οι οποίοι όμως δεν έχουν διδακτική προϋπηρεσία, γιατί δεν έχουν προλάβει ακόμα να την αποκτήσουν. Γι’ αυτούς τους νέους λοιπόν δεν πρέπει να υπάρξει κάποια μέριμνα; Φυσικά και πρέπει. Προκειμένου να έχουν όλοι μια ευκαιρία για αξιοκρατικό διορισμό στο δημόσιο σχολείο, προτείνουμε τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού, η επίδοση στον οποίο θα καταλαμβάνει περίπου 30% στο σύνολο των μορίων. 

Με τον τρόπο αυτό, θα διασφαλίσουμε την ύπαρξη ενός αντικειμενικού, αδιάβλητου και δίκαιου συστήματος. Εκτός από την επίδοση στον διαγωνισμό και την διδακτική προϋπηρεσία, στους πυλώνες κριτηρίων, προτείνουμε να περιλαμβάνονται τα ακαδημαϊκά προσόντα και τα κοινωνικά κριτήρια. Οι πολύτεκνοι και τα άτομα με αναπηρίες οφείλουν να λάβουν την ξεχωριστή μέριμνα της Πολιτείας».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποια είναι η ευχή της μάνας με 6 λέξεις και μόνο φωνήεντα

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 19/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα