Η κατεύθυνση του Υπουργείου, σε πλήρη εναρμόνιση με τις γραμμές του ΟΟΣΑ, είναι να διαμορφώσει ένα νέο σύστημα πρόσληψης/διορισμού, εισάγοντας κριτήρια-προσοντολόγιο, μεταθέτοντας έτσι την ευθύνη της αδιοριστίας και της κυλιόμενης ανεργίας στους εκπαιδευτικούς και στα «ελλιπή» προσόντα τους. Το σύστημα πρόσληψης που θέλουν να δημιουργήσουν, ουσιαστικά, θα αφαιρεί κάθε κατοχύρωση δικαιώματος μόνιμης εργασίας στον αναπληρωτή που τη μια χρονιά μπορεί να δουλεύει και την άλλη όχι. Βασικά στοιχεία αυτού του συστήματος επιδιώκουν να είναι η απαξίωση της προϋπηρεσίας (τόσο της παλιάς όσο και της επόμενης) και η μεταβλητότητα στα κριτήρια-προσόντα, ταυτόχρονα με την απαξίωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων του πτυχίου. Προσβλέπουν σε πίνακες και λίστες που θα αλλάζουν κάθε χρόνο, για να βρίσκεται ο κλάδος σε μια μόνιμη επισφάλεια, κυνήγι προσόντων κι ανθρωποφαγία για μια θέση εργασίας.
Το νομοσχέδιο Γαβρόγλου θα αλλάξει άρδην το δημόσιο σχολείο: ατομικός φάκελος προσόντων μονίμων και αναπληρωτών, αξιολογική κατάταξη αυτών, απαξίωση της προσφερθείσας εργασίας και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχίων, ανταγωνισμός και κυνήγι μορίων. Αυτό είναι το νέο προσοντολόγιο! Τη θέση που είχε ως τώρα η προϋπηρεσία παίρνει ο ατομικός φάκελος προσόντων σε ένα σκληρό ταξικό προσοντολόγιο, όπου το πτυχίο μετατρέπεται απλώς στο πρώτο αλλά όχι σε επαρκές σκαλοπάτι για τη διεκδίκηση εργασίας. Το πτυχίο παύει να εξασφαλίζει επαγγελματικό δικαίωμα μιας και ένα σύστημα μοριοδότησης μεταπανεπιστημιακών τίτλων αλλάζει το χάρτη των επαγγελματικών δικαιωμάτων! Οι υποψήφιοι «χτίζουν» την κατάταξή τους στους πίνακες, φτιάχνοντας τον ατομικό τους φάκελο, κυνηγώντας για όλη τους τη ζωή τα προσόντα που κάθε δυο χρόνια θα απαιτούνται, αγωνιζόμενοι να ξεπεράσουν τους άλλους συνυποψήφιους!
Η Α. Διαμαντοπούλου με τον 3848/2010 έχει την τιμητική της στο νέο σύστημα! Το υπουργείο Παιδείας δημιουργεί το προσδοκώμενο επαγγελματικό προφίλ του σημερινού εκπαιδευτικού. Κατοχή μεταπτυχιακών, διδακτορικών, δεύτερου πτυχίου, σεμινάρια, ξένες γλώσσες, επάρκεια στις νέες τεχνολογίες, συνεχές κυνήγι απόκτησης τίτλων και επιμορφώσεων, προσαρμοστικότητα στις κυρίαρχες κατευθύνσεις, αποδοχή κουλτούρας αξιολόγησης, ευελιξία και οικονομική δυνατότητα ώστε να ανταποκριθεί στο κυνήγι προσόντων, στοιχειοθετούν το μοντέλο του καλού εκπαιδευτικού κατά το υπουργείο! Με απλά λόγια, η πλειοψηφία των σημερινών μονίμων θα κρινόταν ως ανεπαρκής. Όχι μόνο γιατί δεν κατέχει τόσους τίτλους, αλλά και γιατί διακατέχεται σε ένα σημαντικό βαθμό από την ασφάλεια που παρέχουν τα συλλογικά δικαιώματα και οι διεκδικήσεις. Δε χωρά καμία αμφιβολία, το νομοσχέδιο αποτελεί εργασιακό προσοντολόγιο όλων των εργαζόμενων στην εκπαίδευση. Και μόνο γι’ αυτό δεν υπάρχουν περιθώρια ήττας! Η νίκη είναι μονόδρομος!
Το προηγούμενο διάστημα δώσαμε μια μεγάλη μάχη και ξεκάθαρο μήνυμα αγώνα με διάρκεια και αποφασιστικότητα διεκδικώντας το αυτονόητο δικαίωμά: το δικαίωμα στη μόνιμη, σταθερή και αξιοπρεπή εργασία για όλους! Τα χρόνια περιπλάνησης, ανασφάλειας, αβεβαιότητας και ανεργίας, μας πεισμώνουν για τον δίκαιο αγώνα μας! Αρκεί να συνειδητοποιήσουμε τη δύναμη, την επιτακτικότητα της ενότητας και τη δυνατότητα να επιβάλουμε τους διορισμούς με τους δικούς μας όρους. Να μη χρησιμοποιηθούν οι διορισμοί ως «δούρειος ίππος» για την επέλαση όλης της νεοσυντηρητικής εργαλειοθήκης και των νεοφιλελεύθερων ιδεολογημάτων του κυνηγιού προσόντων και της επισφάλειας σε καθεστώς εργασιακού μεσαίωνα, αλλά να κερδηθούν και να επιβληθούν από εμάς για εμάς, για τα κοινά – συλλογικά εργασιακά μας δικαιώματα.
Το πτυχίο κατοχυρώνει εργασιακά δικαιώματα! Δεν δεχόμαστε πιστοποιητικά παιδαγωγικής-διδακτικής επάρκειας και έξτρα προϋποθέσεις – κριτήρια – μοριoδότηση που απαξιώνουν το πτυχίο μας, οδηγώντας σε ένα ατελείωτο δαπανηρό κυνήγι προσόντων, στρέφοντας τον έναν εκπαιδευτικό ενάντια στον άλλον. Η προϋπηρεσία κατοχυρώνει το αναφαίρετο δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία. Δεν τη βάζουμε σε καμία διαπραγμάτευση. Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, με αυταπάρνηση έχουν οργώσει την Ελλάδα, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες του δημοσίου σχολείου. Δεν δεχόμαστε καμία απαξίωσή της προϋπηρεσίας και κανένα ταβάνι σε αυτή.
Το εκπαιδευτικό κίνημα θα δώσει τις απαντήσεις στο δρόμο και θα επιβάλει το ΔΙΚΑΙΟ των ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για όλους τους αναπληρωτές με μοναδικό κριτήριο το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
Καλούμε τα μέλη μας να συμμετάσχουν μαζικά :
- Στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας, στο Υπουργείο Παιδείας τη Δευτέρα 7 Ιανουαρίου και ώρα 12 το μεσημέρι.
- Στην έκτακτη ΓΣ, την Πέμπτη 10 – 1– 2019, στις 13:40, στο Δημοτικό Σχολείο Παλουκίων.
- Στην 24ωρη απεργία την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου με συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα Προπύλαια στη 1:00 μ.μ και πραγματοποίηση πορείας προς τη Βουλή, με αίτημα συνάντησης με τον Πρωθυπουργό.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Καπόνης Χρήστος Μπαμπάλη Παναγιώτα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη