Thumbnail
Τι αναφέρεται για το σχέδιο νόμου για το σύστημα διορισμών στην Εκαπίδευση

Την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου για το σύστημα διορισμών ζητά ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.

Ο ΣΑΤΕΑ σημειώνει ότι "το εν λόγω νομοσχέδιο κινείται στην ίδια λανθασμένη λογική με την τροπολογία του 2017 για την πρόσληψη των αναπληρωτών σε ΕΑΕ, με στόχο απλά τη διαχείριση ενός τεράστιου συνόλου αναπληρωτών που το ίδιο έχει δημιουργήσει κατά τα προηγούμενα χρόνια ελλείψει μόνιμων διορισμών."

Όπως επισημαίνεται στο alfavita.gr, οι διορισμοί και οι προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή θα πρέπει να πραγματοποιούνται με βάση το πτυχίο και το σύνολο της προϋπηρεσίας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ:

"Το ΥΠΠΕΘ με το νέο σύστημα διορισμών/ προσλήψεων απαξιώνει πτυχίο και προϋπηρεσία ΟΛΩΝ των αναπληρωτών, καθώς  επιχειρεί να εφαρμόσει σε ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς ανεξαιρέτως το προσοντολόγιο, καταστρατηγώντας στην ουσία επαγγελματικά δικαιώματα και υποτιμώντας την πολυετή συμβολή των συμβασιούχων συναδέλφων στην ομαλή λειτουργία των σχολείων. Παράλληλα, θέτει τις βάσεις για την αξιολόγηση των συναδέλφων και μετά διορισμό με την αναφορά σε εξετάσεις και κριτήρια καταλληλότητας των εκπαιδευτικών (άρθρο 13).

Το εν λόγω νομοσχέδιο κινείται στην ίδια λανθασμένη λογική με την τροπολογία του 2017 για την πρόσληψη των αναπληρωτών σε ΕΑΕ, με στόχο απλά τη διαχείριση ενός τεράστιου συνόλου αναπληρωτών που το ίδιο έχει δημιουργήσει κατά τα προηγούμενα χρόνια ελλείψει μόνιμων διορισμών.

Μετά από μια δεκαετία μηδενικών διορισμών και συνεχόμενων αλλαγών στην προσμέτρηση προϋπηρεσίας (βλέπε κλείδωμα πινάκων γενικής εκπαίδευσης) οι εξαγγελίες ως προς τον αριθμό των διορισμών σε βάθος 3ετίας ΔΕΝ καλύπτουν τις κατά πολλές χιλιάδες μεγαλύτερες και πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Επομένως, υπό αυτή την έννοια, οι δηλώσεις του υπουργού για παροχή ευκαιριών σε όλους τους υποψηφίους (με ή χωρίς προϋπηρεσία, με ή χωρίς επιπλέον προσόντα και τους μελλοντικούς αποφοίτους) αποτελεί καθαρά επικοινωνιακή τακτική.

Οι 3 άξονες κριτηρίων, που θέτει το νομοσχέδιο, αφενός εντείνουν τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς για λίγες θέσεις εργασίας, αφετέρου εδραιώνει την αντίληψη ότι το πτυχίο ΔΕΝ αρκεί για το δικαίωμα στην εργασία, ωθώντας ένα διαρκές κυνήγι επί πληρωμή απόκτησης προσόντων.

Πιο συγκεκριμένα:

1. Ως προς τα ακαδημαϊκά κριτήρια:

- Απαξίωση πτυχίου και των τετραετών σπουδών από το δημόσιο, κρατικό πανεπιστήμιο. Το πτυχίο μοριοδοτείται και ως προς τον βαθμό του. Ειδικότερα για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, για μια ακόμη φορά, υποτιμάται το βασικό πτυχίο καθώς εξισώνεται με μονοετές ή διετές μεταπτυχιακό –ενίοτε χωρίς Πρακτική Άσκηση- μόνο και μόνο στο πλαίσιο μείωσης των αντιδράσεων από τους διάφορους υποψηφίους.

- Απαιτούνται επιπλέον επί πληρωμή διαπιστευτήρια για το δικαίωμα στην εργασία, όπως επιπλέον τίτλοι σπουδών, πιστοποιήσεις, ξένες γλώσσες, χειρισμός υπολογιστή κ.λπ. Αυτό σημαίνει ότι η νεοφιλελεύθερη αντίληψη για την εργασία εισάγεται έντονα στον χώρο των εκπαιδευτικών. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιπλέον τίτλοι σπουδών (δεύτερο πτυχίο, διδακτορικός τίτλος, μεταπτυχιακός τίτλος, πιστοποιημένη επιμόρφωση) ΔΕΝ αναφέρεται ότι πρέπει να είναι συναφείς με το επιστημονικό αντικείμενο του οικείου κλάδου. Σε ποιο επιστημονικό επιχείρημα εδράζεται η εν λόγω πρόταση του ΥΠΠΕΘ; 

2. Ως προς την προϋπηρεσία: 

- ΔΕΝ πρέπει να τίθεται περιορισμός στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας. Αναφαίρετο δικαίωμα κάθε συναδέλφου η αναγνώριση και η προσμέτρηση του συνόλου της προϋπηρεσίας για τον διορισμό στον κλάδο του/ στην ειδικότητά του.

3. Ως προς τα κοινωνικά κριτήρια: 

- Τα κοινωνικά κριτήρια μπορούν να λαμβάνονται υπόψη μετά τον διορισμό των συναδέλφων, με εξαίρεση την προώθηση της κοινωνικής πολιτικής που αφορά ειδικές κοινωνικές ομάδες, λ.χ. οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία, τρίτεκνοι/ πολύτεκνοι, όπως ισχύει και σε άλλες νομοθετικές διατάξεις.

- Μοριοδότηση τέκνου ή/ και αναπηρίας: Η ιδιότητα του γονέα και η ιδιότητα της αναπηρίας δεν πρέπει να λογίζονται ως κριτήρια προς μοριοδότηση, αλλά ως παράμετροι που διαδραματίζουν ρόλο στην τοποθέτηση στη σχολική μονάδα μετά τον διορισμό ή την πρόσληψη. Ο ΣΑΤΕΑ υποστηρίζει την ποσόστωση των εκπαιδευτικών με αναπηρία επί του συνόλου των διορισμών/ προσλήψεων, προκειμένου οι συνάδελφοι να έχουν αυξημένες πιθανότητες για τοποθέτηση σε σχολική μονάδα κοντά στο υποστηρικτικό τους σύστημα.

Βασική θέση του ΣΑΤΕΑ είναι διορισμοί και προσλήψεις με βάση το πτυχίο και το σύνολο της προϋπηρεσίας. Τα κενά στην εκπαίδευση είναι χιλιάδες. Όλοι οι αναπληρωτές είναι απαραίτητοι για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου. Αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η εκπαιδευτική νομοθεσία με γνώμονα ένα καλύτερο σχολείο με όλα τα γνωστικά αντικείμενα για την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και με όλο το απαραίτητο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, όχι το σύστημα διορισμών/ προσλήψεων.

ΣΑΤΕΑ-ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ"

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

odontiatros.jpg
Αυτή η νόσος απειλεί όσους αμελούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους
«Οι μεταβολές στο μικροβίωμα της στοματικής κοιλότητας μπορούν να προκαλέσουν συστηματική φλεγμονή και να αυξήσουν έμμεσα τον κίνδυνο νόσου»
Αυτή η νόσος απειλεί όσους αμελούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους
Μητσοτάκης ΔΕΘ
Η ανασκόπηση του Κυριάκου Μητσοτάκη: Τι σημειώνει για την εκπαίδευση
Τι σημείωσε για την εκπαίδευση ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με νέο μήνυμά του μέσα από από την καθιερωμένη κυριακάτικη ανασκόπηση.
Η ανασκόπηση του Κυριάκου Μητσοτάκη: Τι σημειώνει για την εκπαίδευση