Τι απαντά ο Κ.Γαβρόγλου σχετικά με τον αποχαρακτηρισμό δυσπρόσιτων
Απάντησε σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Κωνσταντίνου Τζαβάρα

Γραπτή απάντηση έδωσε ο Υπουργός Παιδείας στη Βουλή  σε ερώτηση την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Κωνσταντίνος Τζαβάρας με θέμα :«Αποχαρακτηρισμός ως δυσπρόσιτων των σχολείων της Ανδρίτσαινας, Π.Ε. Ηλείας». Συγκεκριμένα ο Υπουργός κάνει γνωστά τα ακόλουθα:

Οι σχολικές μονάδες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης κατατάσσονται σε κατηγορίες ώστε οι εκπαιδευτικοί της Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης να λαμβάνουν μονάδες μετάθεσης ανάλογα με τις συνθήκες διαβίωσης στην έδρα λειτουργίας των σχολείων που υπηρετούν.

Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. προχώρησε στην αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης με στόχο τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάταξής τους σε κατηγορίες. Τα βασικά κριτήρια που ελήφθησαν υπόψη στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι  αυτά που ορίζονται στο Π.Δ. 111/2016 (ΦΕΚ 193 Α’), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του Ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α’) και είναι:

i)ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων,

ii) οι συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών,

iii )η οργανικότητα,

iv )η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού,

v) οι συγκοινωνιακές συνθήκες

vi )το υψόμετρο.

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Π.Δ. 111/2016 η κατάταξη των σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης σε κατηγορίες γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμόδιων Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ), τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα με βάση τα κριτήρια που ορίζονται στο προαναφερόμενο Π.Δ., όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 7γ. του Ν. 1351/1983 (56 Α΄), με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και ύστερα από πρόταση του οικείου Ανώτερου Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου καθορίζονται τα σχολεία που λειτουργούν σε περιοχές δυσπρόσιτες και συγκοινωνιακά απομονωμένες και στα οποία διορίζονται εκπαιδευτικοί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Νομ. 1143/1981.

Το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, με στόχο τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάταξης καθορισμού των σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης ως δυσπρόσιτων, με τη με αρ. πρωτ. Φ10/70/26569/Δ1/16-02-2017 εγκύκλιο ζήτησε από τις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης να υποβάλουν μέσω των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης τις εισηγήσεις τους για τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς τους, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 7γ. του Ν. 1351/1983 (56 Α΄). Στη συνέχεια, με το με αρ. πρωτ. Φ.20/215829/ΓΔ4/07-12-2017 έγγραφο με θέμα «Μοριοδότηση Σχολικών Μονάδων», κάλεσε τα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ & ΚΥΣΔΕ) να υποβάλουν τις εισηγήσεις τους για τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς τους, όπως αυτές θα έχουν διαμορφωθεί σε συνεργασία με τα αρμόδια Δευτεροβάθμια Συνδικαλιστικά Όργανα, σύμφωνα με την προαναφερόμενη νομοθεσία.

Για τη διαμόρφωση της πρότασης που υποβλήθηκε προς τα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ από τις υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ ελήφθησαν υπόψη και τα παρακάτω:

-η υφιστάμενη μοριοδότηση σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης,
-οι προτάσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ
-η μοριοδότηση των πρωτευουσών όλων των νομών της ηπειρωτικής χώρας με ένα μόριο
και
-η πρόταση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (η ΟΛΜΕ δεν υπέβαλε πρόταση).
Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έχοντας υπόψη του την αρ. 18/5-7-
2018 Πράξη του ΚΥΣΔΕ και την αρ. 12/20-06-2018 πράξη του ΚΥΣΠΕ, με τις οποίες
εκφέρουν τη γνώμη τους για την κατάταξη των σχολικών μονάδων, καθώς και όλα τα
ανωτέρω, προχώρησε στην έκδοση της υπ΄αριθμ. πρωτ. 133529/ΓΔ4/7-08-2018 Υ.Α.
(ΦΕΚ 3941 Β΄).

Ειδικότερα, με την με αρ. πρωτ. 46272/Δ2/02-05-2002 Υ.Α. με θέμα «Καθορισμός δυσπρόσιτων σχολείων Δ/θμιας Εκπ/σης» (Β΄ 599), το Γυμνάσιο και το ΓΕ.Λ. Ανδρίτσαινας και το Γυμνάσιο Καλλιθέας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, κατηγορίας κατάταξης Θ-9 μόρια, καθορίστηκαν ως δυσπρόσιτα.

Με τη με αρ. πρωτ. 133529/ΓΔ4/07-08-2018 (Β΄ 3941) νέα Υ.Α. κατάταξης των σχολικών μονάδων σε κατηγορίες και καθορισμού δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων, το Γυμνάσιο και το ΓΕ.Λ. Ανδρίτσαινας κατατάσσονται πάλι στην κατηγορία Θ-9 μόρια και το Γυμνάσιο Καλλιθέας κατατάσσεται στην κατηγορία Ζ-7 μόρια, αλλά δεν χαρακτηρίζονται
ως δυσπρόσιτα, καθώς, σύμφωνα με τη νέα Υ.Α., ως δυσπρόσιτες καθορίζονται οι σχολικές μονάδες που κατατάσσονται στις κατηγορίες Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ.

Επίσης, με την προαναφερθείσα νέα Υπουργική Απόφαση, τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία Ανδρίτσαινας και Λεύκης Ηλείας κατατάχθηκαν στην κατηγορία Θ και το Δημοτικό και Νηπιαγωγείο της Καλλιθέας Ηλείας κατατάχθηκαν στην κατηγορία Ζ.

Τονίζεται ότι με την παρούσα Υπουργική Απόφαση επικαιροποιήθηκε, μετά από την παρέλευση δεκαετιών, η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων, εξισώθηκε η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται στην ίδια δημοτική/ τοπική κοινότητα να λαμβάνουν τον ίδιο αριθμό μορίων. Συνεπώς, με την νέα μοριοδότηση αίρονται οι υφιστάμενες στρεβλώσεις και εξορθολογίζεται η κατάταξη των σχολικών μονάδων σε κατηγορίες.

σχετικά άρθρα

Το 10ο Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου Αθήνας από τις 27/11 στο Άστορ
Το 10ο Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου Αθήνας από τις 27/11 στο Άστορ

   Το Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου - Ethnofest που έφερε το αθηναϊκό κοινό πιο κοντά στην οπτική ανθρωπολογία και άνοιξε...

Το 10ο Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου Αθήνας από τις 27/11 στο Άστορ
Η ΔΟΕ ζητά συνάντηση με το ΑΣΕΠ για τα προβλήματα με τους πίνακες ειδικής αγωγής και τα παράβολα
Η ΔΟΕ ζητά συνάντηση με το ΑΣΕΠ για τα προβλήματα με τους πίνακες ειδικής αγωγής και τα παράβολα
H ΔΟΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας και το Α.Σ.Ε.Π.  να μεριμνήσουν άμεσα για την επίλυση όλων των προβλημάτων ώστε να μην υπάρξουν, τελικά, αδικίες...
Η ΔΟΕ ζητά συνάντηση με το ΑΣΕΠ για τα προβλήματα με τους πίνακες ειδικής αγωγής και τα παράβολα
 «Στον αέρα» τα σχολεία των φυλακών - Καθυστερούν οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και Συντονιστών Εκπαίδευσης
«Στον αέρα» τα σχολεία των φυλακών - Καθυστερούν οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και Συντονιστών Εκπαίδευσης
Έντονη ανησυχία για την καθυστέρηση στελέχωσης των εκπαιδευτικών δομών στα σωφρονιστικά καταστήματα εκφράζουν ενώσεις εκπαιδευτικών - Καθυστερήσεις...
«Στον αέρα» τα σχολεία των φυλακών - Καθυστερούν οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και Συντονιστών Εκπαίδευσης