Ημερίδα: Προσεγγίσεις πολιτικών επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών
Σάββατο 15 Δεκεμβρίου, 2018 στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, Ακαδημίας 50

Αναζητώντας τη χρυσή τομή των «bottom-up» και των «top-down»  πολιτικών επιμόρφωσης.

Μονάδα Μεθοδολογίας Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

•    Σάββατο 15 Δεκεμβρίου, 2018
•    Αμφιθέατρο  «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, Ακαδημίας 50, Αθήνα
 

ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

Παρόλο που έχουν διεξαχθεί πολλές τυπικές και άτυπες συζητήσεις για τις μεθοδολογίες και τις πρακτικές επιμόρφωσης, δεν έχουν συζητηθεί επαρκώς ακόμα οι πολιτικές επιμόρφωσης. Αυτό είναι παράδοξο, αν ληφθεί υπόψη ότι τα τελευταία είκοσι χρόνια έχουν δοθεί πολλά εκατομμύρια ευρώ για την επιμόρφωση και μάλιστα όχι πάντα με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Υπήρξαν πολλά επιμορφωτικά προγράμματα, όπως τα προγράμματα επιμόρφωσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τα προγράμματα σπουδών, η εισαγωγική επιμόρφωση των ΠΕΚ, το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης, το οποίο ξεκίνησε με έναν σχεδιασμό περίπου 150.000.000 ευρώ και τελικά πραγματοποιήθηκε  επιμόρφωση που απορρόφησε μόνο 3.000.000 ευρώ. Θα πρέπει, ενδεχομένως, να επισημανθούν και οι επανασχεδιασμοί του ίδιου προγράμματος της τάξεως δεκάδων εκατομμυρίων, οι οποίοι ποτέ δεν υλοποιήθηκαν. Παράλληλα, θα πρέπει ακόμα να αναφερθούν τα προγράμματα επιμόρφωσης των ΤΠΕ για την αξιοποίηση τους στη διδακτική πράξη, στα οποία επίσης δόθηκαν πολύ μεγάλα κονδύλια καθώς και πολλά άλλα μικρότερα ή μεγαλύτερα προγράμματα. Επισημαίνεται ακόμα ότι στο παρελθόν υπήρχε ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ), οργανισμός με αποκλειστική αρμοδιότητα την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε εθνικό επίπεδο (παρόλο που αυτό δεν επιτεύχθηκε πάντοτε).

Γιατί είναι απαραίτητη η διοργάνωση αυτής της Ημερίδας σε αυτήν τη χρονική στιγμή;

Η ημερίδα έρχεται να συζητήσει συνοπτικά το ελληνικό και το διεθνές πλαίσιο της επιμόρφωσης, να θέσει το ζήτημα των από τα κάτω (bottom-up) και από τα πάνω (top-down) πολιτικών επιμόρφωσης, των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων καθεμιάς από αυτές. Έρχεται, επίσης, να επισημάνει την αναγκαιότητα σοβαρής αναζήτησης και επεξεργασίας εθνικής στρατηγικής για την επιμόρφωση. Στο πλαίσιο αυτό θα συζητηθούν δύο χαρακτηριστικά και επίκαιρα ζητήματα επιμόρφωσης, που αφορούν στις επικείμενες πρωτοβουλίες και ενέργειες των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) καθώς και του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ» (ΜΝΑΕ).

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

9.00-10.00

Εγγραφές

Συνεδρία 1: Εισαγωγικά

Συντονίστρια: Αθηνά Κοκόρη,  Διευθύντρια στο 1ο Γυμνάσιο Ιλίου και Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΤΚΕΠ), Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (ΠΑΠΕΛ).

 

  • Χαιρετισμοί
  • Πλαίσιο της Ημερίδας, Γιώργος Μπαγάκης, Μονάδα Μεθοδολογίας Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης (ΜΜΠΠΕ),  ΤΚΕΠ, ΠΑΠΕΛ

10.00-11.30

Συνεδρία 2: ΣΥΜΠΟΣΙΟ

Προσεγγίσεις πολιτικών επιμόρφωσης

Συντονίστρια: Μάγδα Πατσιάδου, 2ο Γυμνάσιο Νέου Ψυχικού

 

  • Το διεθνές και το ελληνικό πλαίσιο επιμόρφωσης. Μαρία Παπαδοπούλου, Φιλόλογος, 2ο Γυμνάσιο Κιάτου και ΜΜΠΠΕ, ΤΚΕΠ, ΠΑΠΕΛ

 

  • Χαρακτηριστικά παραδείγματα πολιτικών επιμόρφωσης και το έλλειμμα εθνικής στρατηγικής επιμόρφωσης, Γιώργος Μπαγάκης, Καθηγητής, ΜΜΠΠΕ, ΤΚΕΠ, ΠΑΠΕΛ

 

  • Από τα κάτω (bottom up) και από τα πάνω (top down) πολιτικές επιμόρφωσης. Ελένη Διδάχου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας και ΜΜΠΠΕ, ΤΚΕΠ, ΠΑΠΕΛ

11.30-12.00

Διάλειμμα/Καφές

12.00-13.30

Συνεδρία 3: ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

Αναζητώντας επιμορφωτική πολιτική για τα ΠΕΚΕΣ

Συντονιστής: Γιώργος Μπαγάκης, ΜΜΠΠΕ, ΤΚΕΠ, ΠΑΠΕΛ

 

  • Παναγιώτης Πετρόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου

 

  • Χρήστος Δημητρίου, Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας

 

  • Φάνης Βαλμάς, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας

 

  • Δημήτρης Καλαϊτζίδης,, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής

 

13.30-14.00

Διάλειμμα/Καφές

14.00-15.30

 

Συνεδρία 4: ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΕ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ

Συντονίστρια: Γιούλη Χρονοπούλου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής

H περίπτωση της από τα κάτω (bottom up) αξιοποίησης 9 πιλοτικών ΕΠΑΛ στο πρόγραμμα επιμόρφωσης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» (MNAE)

Εισηγητής: Θέμης Κοτσιφάκης, Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής του ΜΝΑΕ

Σχολιαστές:

  • Θανάσης Κονταξής, ΕΕΔΙΠ, Πάντειο Πανεπιστήμιο
  • Γιούλη Χρονοπούλου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής
  • Γιώργος Μπαγάκης, Καθηγητής, ΜΜΠΠΕ, ΤΚΕΠ, ΠΑΠΕΛ

15:30-16:00

Σύνοψη / Κλείσιμο

 

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ

Συντονιστής

 Γιώργος Μπαγάκης, Καθηγητής, Μονάδα Μεθοδολογίας, Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης, ΜΜΠΠΕ, ΤΚΕΠ, ΠΑΠΕΛ

 

Οργανωτική ομάδα

Αθηνά Κοκκόρη, Διευθύντρια στο 1ο Γυμνάσιο Ιλίου και ΤΚΕΠ, ΠΑΠΕΛ

Παύλος Κοσμίδης, Διευθυντής, 3ο Γυμνάσιο Γέρακα 

Αγγελική Μέξια, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια, ΤΚΕΠ, ΠΑΠΕΛ

Ζέτα Μπόκολα, Φιλόλογος, 3ο Λύκειο Παλαιού Φαλήρου

Δημήτρης Βασιλείου, ΤΚΕΠ, ΠΑΠΕΛ

Μαρία Ιωάννου, ΤΚΕΠ, ΠΑΠΕΛ  

 

Εγγραφές

  • Η συμμετοχή στην ημερίδα είναι δωρεάν και θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.
  • Για τη διευκόλυνση της οργάνωσης της ημερίδας παρακαλούνται όσοι πρόκειται να συμμετάσχουν να εγγραφούν ηλεκτρονικά στο: https://goo.gl/forms/61SY7Co4lhg90or53
  • Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 

Πληροφορίες

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: gbag@otenet.gr

Τηλέφωνο: 6977-200946

Διεύθυνση Πνευματικού Κέντρου Δήμου Αθηναίων: Ακαδημίας 50.

σχετικά άρθρα