Thumbnail
Καταγγελία των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων στην ΕΛΜΕ Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου

«Αλαλούμ» επικρατεί στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στη Λέσβο, λόγω αστοχιών και παραβλέψεων του ΠΥΣΔΕ Λέσβου. Οι τοποθετήσεις έγιναν το καλοκαίρι χωρίς να είναι γνωστά τα κενά (!) ενώ δόθηκε προθεσμία μικρότερη της μιας εργάσιμης ημέρας. Ως εκ τούτου, δημιουργήθηκε σύγχυση και λάθη, τα οποία «πληρώνει» η εκπαιδευτική κοινότητα του νησιού.

Ακόμη μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα στην Ειδική Αγωγή, όπου διαπιστώνονται κενά στα ειδικά σχολεία, ενώ δεν λείπουν κατά παράβαση των σχετικών διατάξεων οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών γενικής αγωγής.

Αναλυτικά η καταγγελία:

Μέσα Νοεμβρίου και τα σχολεία λειτουργούν «κανονικά»! Θα μπορούσαμε, αλλιώς, να χρησιμοποιήσουμε τη γνωστή σε όλους φράση: «όλα στα σχολεία πηγαίνουν ρολόι», μόνο που το ρολόι αυτό είναι από καιρό χαλασμένο! Για να απαντήσουμε εκ των προτέρων στον αντίλογο που προέρχεται από διάφορες πηγές, ότι δηλαδή όλα αυτά είναι υπερβολές, αναφέρουμε ότι κενά υπάρχουν ακόμα στα σχολεία της περιοχής μας. Δεν θα παραλείψουμε όμως, ότι προβλήματα προέκυψαν κατά τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών εξαιτίας της δυσλειτουργίας του ΠΥΣΔΕ Λέσβου.

Σχετικά με τη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ Λέσβου:

Μέσα στο καλοκαίρι η ΔΔΕ Λέσβου δεν ζήτησε τα κενά από τα σχολεία. Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε οργανικές θέσεις πραγματοποιήθηκαν στις 30 Μαΐου και πολύ αργότερα, δηλαδή στις 31 Αυγούστου, ζητήθηκε από τους εκπαιδευτικούς να κάνουν αιτήσεις για προσωρινή τοποθέτηση!! Εύλογα θα ρωτήσει κάποιος γιατί πέρασε τόσος καιρός και με βάση ποια κενά έγιναν οι τοποθετήσεις!!

Η αρχική προθεσμία για τις αιτήσεις δεν ήταν ούτε μια ολόκληρη εργάσιμη μέρα. Βέβαια, μπορούμε να σχολιάσουμε ότι υπήρξε κάποια βελτίωση σε σχέση με το περσινό σχολικό έτος, που δόθηκε προθεσμία μόλις δύο ωρών για τους εκπαιδευτικούς, ενώ κάποιοι λίγοι γνώριζαν νωρίτερα για τη διαδικασία από ανάρτηση αιρετού στον προσωπικό λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όπως είναι αναμενόμενο, στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών υπήρξαν λάθη, είτε επειδή το ΠΥΣΔΕ  δε γνώριζε τα πραγματικά κενά, είτε επειδή δεν ακολούθησε τις διαδικασίες που προβλέπονται με βάση τη νομοθεσία (π.χ. τοποθέτηση με βάση τα μόρια του εκπαιδευτικού). Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αλλά όχι μοναδικό, αποτελεί το Γυμνάσιο Μύρινας, στο οποίο μέχρι τώρα έχουν τροποποιηθεί τέσσερις φορές οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών και οι αναθέσεις των μαθημάτων. Θύματα της καθυστέρησης και των λαθών του ΠΥΣΔΕ αποτελούν τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι μαθητές. Μήπως, σκοπεύουν να μετακινούν τους εκπαιδευτικούς μέχρι το τέλος του σχολικού έτους με βάση κάποιο «κανόνα του feng shui»;

Τέλος, για το ευαίσθητο θέμα της ειδικής αγωγής να τονίσουμε ότι προηγείται η στελέχωση των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής σε σχέση με τα τμήματα ένταξης. Επίσης οι μονάδες αυτές πρέπει να στελεχώνονται με εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Επομένως, δε δικαιολογείται καμία τοποθέτηση εκπαιδευτικού από τη γενική αγωγή και μάλιστα όταν υπάρχουν κενά στη γενική αγωγή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ΕΕΕΕΚ Ρεπανιδίου.

Όλα αυτά μπορούν να αντιμετωπιστούν, μόνο όταν γίνουν οι διαδικασίες έγκαιρα και πάνω απ᾿ όλα δίκαια. Τακτικές όπως τηλέφωνα, προφορικές εντολές, «συνεννοήσεις» και άνιση μεταχείριση συναδέλφων προκαλούν τη δυσαρέσκεια  της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επειδή μία μόνιμη δικαιολογία της ΔΔΕ Λέσβου είναι η έλλειψη προσωπικού, να θυμίσουμε ότι προβλήματα υποστελέχωσης αντιμετωπίζουν όχι μόνο οι διοικητικές υπηρεσίες, αλλά και τα σχολεία. Αποτελεί βέβαια παράδοξο όσοι υπηρέτησαν πολιτικές συρρίκνωσης  του δημόσιου τομέα, να παραπονιούνται σήμερα για την έλλειψη προσωπικού.  Απέναντι σε όλα αυτά οι εκπαιδευτικοί καταβάλλουν τόσα χρόνια υπεράνθρωπες προσπάθειες για να κρατήσουν όρθια τα σχολεία. Δεν χρειάζεται να επιβαρύνονται επιπλέον εξαιτίας των παραπάνω χειρισμών. 

Στους δύσκολους καιρούς που βιώνουμε όλοι, δεν χωράνε «ατομικές» λύσεις. Κρατάμε ψηλά το ηθικό μας ανάστημα, έχουμε στο νου μας ότι πάντοτε το βόλεμα του ενός, δημιουργεί πρόβλημα στον άλλον και διεκδικούμε το δίκιο μας μέσα από συλλογικές και δυναμικές διαδικασίες.

Αγωνιζόμαστε - Διεκδικούμε:

  • Τα κενά (αναλυτικά οι ώρες ανά σχολείο) να είναι γνωστά στην ΕΛΜΕ και στους συλλόγους διδασκόντων.
  • Οι αιρετοί να είναι τα μάτια και τα αυτιά όλων των συναδέλφων και να ενημερώνουν για τις συνεδριάσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κολωνος
Δήλωση 12χρονης για Κολωνό: «Σήμερα είναι η πιο ευτυχισμένη μέρα της ζωής μου» (Βίντεο)
«Θέλω να γίνω εισαγγελέας, να κλείνω στη φυλακή ανθρώπους όπως αυτούς που με βίασαν»
Δήλωση 12χρονης για Κολωνό: «Σήμερα είναι η πιο ευτυχισμένη μέρα της ζωής μου» (Βίντεο)
πανεπιστημιο κρητης
Παν. Κρήτης: Επίσκεψη του Earth Commons Institute for the Environment and Sustainability του Πανεπιστημίου Georgetown
Επισκέφτηκαν το Πανεπιστήμιο Κρήτης στο πλαίσιο της συνεργασίας για την αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων για το περιβάλλον
Παν. Κρήτης: Επίσκεψη του Earth Commons Institute for the Environment and Sustainability του Πανεπιστημίου Georgetown