Thumbnail
Του Νικολάου Σιόλια-   Μαθηματικού

Ολοκληρώθηκε ένας κύκλος, όπου η χρεοκοπημένη χώρα μας, μέσα από επώδυνους συμβιβασμούς και επιβαλόμενα μέτρα, τελείωσε με την πολιτική της δημοσιονομικής πολιτικής και της εσωτερικής υποτίμησης. Μέσα σ’ αυτά τα χρόνια της έντονης πάλης και διαπραγμάτευσης με τους δανειστές, οι εκπαιδευτικοί, μέσα από τις συντεταγμένες δυνάμεις του κινήματος τους, τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ, κατάφεραν μικρές και μεγάλες νίκες, αντιπαλεύοντας νεοφιλελέυθερες πολιτικές, που το προηγούμενο διάστημα της συγκυβέρνησης  ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, οδήγησαν με αυταρχισμό, σε απορύθμιση και απαξίωση. 

Καταφέραμε, πιέζοντας την σημερινή κυβέρνηση, που έδειξε πολιτική βούληση, να πετύχουμε:

  • Την  επιστροφή των 2500 εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ, που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα, με την οριστική κατάργηση του θεσμού της διαθεσιμότητας και της αυτοδίκαιης αργίας. Η διαθεσιμότητα υπήρξε μια ευθεία αμφισβήτηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων!   
  • Να επανέλθουν στην Υπηρεσία οι σχολικοί φύλακες, τόσο αναγκαίοι στην λειτουργία των σχολείων
  • την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της ατομικής και τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
  •  Να καταργήσουμε, από το 2015 τον ν. 4024/11 που  αποδεσμεύει το μισθό και τον βαθμό. έτσι η εξέλιξη σε ΜΚ και βαθμούς είναι ακώλυτη.
  •  Καταργείται επίσης το θεσμικό πλαίσιο που είχε συνδέσει την «αυτοαξιολόγηση» των σχολικών μονάδων με την κατηγοριοποίησή τους. 
  • Η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών. 
  • Η κατάργηση του Πειθαρχικού δικαίου που δεν αναγνώριζε το τεκμήριο αθωότητας στους Δημοσίους Υπαλλήλους και μας θεωρούσε όλους εν δυνάμει ενόχους! 
  • Καταργήθηκε το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια 
  • Δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται για συνταξιοδότηση κάθε Απρίλιο να παραμένουν μέχρι τέλους του σχολικού αντί του διδακτικού έτους. 
  • Εξομοιώθηκαν με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς οι εκπαιδευτικοί, που είναι γονείς ανάπηρου παιδιού (67%), 
  • Καταργήθηκε η διάκριση δικαιολογημένων- αδικαιολόγητων απουσιών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Να αλλάξει το εξεταστικό σύστημα στο Γυμνάσιο, προς όφελος της μάθησης και των μαθητών, καταργώντας την εντατικοποίηση. 
  • Με τις αλλαγές στα ΕΠΑΛ υλοποιούνται οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος: ενιαία Α΄ τάξη, τομέας στη Β΄, ειδικότητα στη Γ΄, μεταλυκειακό έτος μαθητείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και αμοιβή στους αποφοίτους, πρόσβαση αποφοίτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. 
  • Καταργήθηκε ο νόμος που νομιμοποίησε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών 

   Οι εκπαιδευτικοί έχουν μνήμη και κρίση και σίγουρα δεν θα επιτρέψουν σε κανένα να μας επιστρέψει στο «σκηνικό του 2013» της κυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου, Νέας Δημοκρατίας- ΠΑΣΟΚ! Όσο κι αν φαντασιώνεται ο κ. Μητσοτάκης για επαναφορά στην κυβέρνηση και την εφαρμογή των νεοφιλελεύθερων συνταγών του…

Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα οι παρατάξεις της ΔΑΚΕ, του ΠΑΜΕ και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, ενώ παραμένουν άφωνοι στις κατακτήσεις αυτές, αποσιωπώντας τες σαν κατακτήσεις του κινήματος,  επιδίδονται στην απόλυτη καταστροφολογία, σε στείρα και αδιέξοδη δαιμονοποίηση της πραγματικότητας, σε απόκρυψη ή υποτίμηση κάθε κατάκτησης και θετικού βήματος, μη πατώντας στην πραγματικότητα, σπέρνουν την απογοήτευση και την παραίτηση στους συναδέλφους, πείθοντάς τους ότι όλα είναι τετελεσμένα και άρα μάταιη κάθε αντίδραση κι αγώνας. 

   Για εμάς που συστρατευόμαστε στην ΣΕΡΑ , η κριτική απέναντι στις ασκούμενες πολιτικές είναι σκληρή, χρειάζεται όμως να ακουμπά στην πραγματικότητα και να παρακινεί σε δημιουργική  δράση και θετική διεκδίκηση.  Αντιστεκόμαστε με κάθε τρόπο, και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, σε ότι υποβαθμίζει εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα, αλλά ταυτόχρονα υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας και όσα προάγουν τις δημοκρατικές αλλαγές για τη βελτίωση του έργου μας και του δημόσιου σχολείου σε όφελος των μαθητών/τριών  μας,

 Προφανώς δεν έχουν γίνει όσα θα θέλαμε, χρειάζεται να γίνουν πολλά περισσότερα και στην εκπαίδευση.

  • Αύξηση των δημόσιων εκπαιδευτικών δαπανών, 
  • Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ειδική Αγωγή
  • Πολύπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου, με επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών στα νέα δεδομένα και σε υλικοτεχνική υποδομή στα σχολεία. 
  • Διεκδίκηση ριζικών δημοκρατικών αλλαγών στη δημόσια εκπαίδευση  επιβάλλοντας εξελίξεις στην κατεύθυνση των θέσεων του κλάδου των εκπαιδευτικών, των αναγκών των μαθητών/τριών μας και των οικογενειών τους

Χαλκίδα 12 Οκτ. 2018 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κύκλωμα «εξαφάνισε» δυο μαθήτριες

Πιστοποίηση Ιταλικών εύκολα και πολύ άμεσα για ΑΣΕΠ - Τέλος χρόνου 26/2

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

laptop boy
«Τοξικό» για το σώμα το μπλε φως από υπολογιστές και κινητά – Πώς θα προστατευτούμε
«Σε έναν γηράσκοντα πληθυσμό όπως ο σύγχρονος, η αλλαγή στις λάμπες LED είναι μία δυνητική ωρολογιακή βόμβα για την υγεία»
«Τοξικό» για το σώμα το μπλε φως από υπολογιστές και κινητά – Πώς θα προστατευτούμε