Thumbnail
Γράφει ο Παναγιώτης Τσουκαλάς

 

 

Δεν χρειαζόμαστε ένα σύστημα εισαγωγής σαν αυτό που ανακοίνωσε ο κ. Γαβρόγλου. Διότι αυτό είναι σύστημα που εξακολουθεί να έχει όλα τα τρωτά των προηγούμενων συστημάτων και προσθέτει ένα ακόμη. 

Παραδείγματος χάριν: είναι εξαιρετικά πιθανό ότι και αυτό το σύστημα
απαγορεύει σε έναν υποψήφιο της Ιατρικής να σπουδάσει Ιατρική ακόμη κι αν στις πανελλήνιες έχει 18αρια στη Φυσική , στη Χημεία και στη Βιολογία,
του επιβάλλει να σπουδάσει άλλο από αυτό που επιθυμεί , ακόμη  κι αν κατά τεκμήριο κρίθηκε άξιος να το σπουδάσει (π.χ. Φαρμακευτική και Βιολογία),
επιτρέπει σε κάποιον υποψήφιο να σπουδάσει Μαθηματικά κι ας έγραψε στις πανελλήνιες 8 στα Μαθηματικά , 
ή επιτρέπει σε κάποιον να σπουδάσει στη Φιλοσοφική σχολή κι ας μην μπόρεσε να κατανοήσει το αρχαιοελληνικό κείμενο των πανελληνίων ή να γράψει σωστά τους περισσότερους τύπους στη γραμματική παρατήρηση , (υποχρεώνει δε τις Φιλοσοφικές σχολές να δεχτούν φοιτητές που δεν έχουν διδαχθεί Λατινικά),
θεωρεί λογικό να απαγορεύει σε κάποιον να σπουδάσει Νομικά, επειδή δεν έγραψε 17 στα Αρχαία,
θεωρεί λογικό να μην δικαιούται κάποιος να σπουδάσει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός αλλά δικαιούται με την ίδια επίδοση να σπουδάσει Μηχανολόγος Μηχανικός, παρόλο που τα προγράμματα σπουδών των δύο τμημάτων δεν προϋποθέτουν διαφορετικό επίπεδο γνώσεων στα Μαθηματικά ή στη Φυσική,
διαιρεί τις ομόλογες σχολές σε σχολές αρίστων ή πολύ καλών φοιτητών και σχολές μετρίων ή ανεπαρκώς προετοιμασμένων φοιτητών, αφού άλλη βάση επιτρέπει να διαμορφωθεί για την Αθήνα και άλλη, σκανδαλωδώς κατώτερη, για τη  Σάμο.

Το νέο έχει να κάνει με τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης, ο ορισμός των οποίων θα γίνει σε κάποιο βαθμό τυχαία, δηλαδή ανάλογα με τη ζήτηση που καθορίζεται όχι μόνο από την επιλογή σπουδών αλλά και από την έδρα του τμήματος ή από το εύρος των επιτρεπτών προτιμήσεων στη Β Λυκείου. Μπορεί ας πούμε , να φέρει σε κάποιο τμήμα Χημικών ή Πληροφορικής ή Οικονομικού προσανατολισμού 70 φοιτητές  που απέκτησαν απολυτήριο με βαθμό γραπτών εξετάσεων 3 σε όλα τα μαθήματα αλλά κατά τεκμήριο πιστούς (με 20 στα Θρησκευτικά) και 30 φοιτητές που θα έχουν υψηλή βαθμολογία πανελλαδικών εξετάσεων και θα έχουν διαγωνιστεί για τις εναπομείνασες θέσεις.

Χρειαζόμαστε  λοιπόν ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ που θα ρυθμίζει την εισαγωγή με βάση  μια πολύ απλή αρχή: κάθε υποψήφιος δικαιούται να σπουδάσει δωρεάν σε όποια σχολή θέλει, αρκεί να έχει αποδείξει ότι και  μπορεί και θέλει να σπουδάσει. 
Αυτό σημαίνει ότι χρειαζόμαστε ένα σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ το οποίο θα καταργεί την έννοια του διαγωνισμού υποψηφίων με προκαθορισμένο αριθμό εισακτέων και θα εισάγει την αρχή της πιστοποίησης των γνώσεων κάθε υποψηφίου με αξιόπιστο, αδιάβλητο και διαφανές σύστημα.

Στο σύστημα αυτό 

α) θα καθοριστεί σε ποια μαθήματα πρέπει ο υποψήφιος να ανταποκρίνεται επαρκώς ώστε να μπορεί να παρακολουθεί τα μαθήματα της συγκεκριμένης σχολής
β) θα καθοριστεί σε ποια βαθμολογία - επίδοση αντιστοιχεί η επαρκής γνώση για κάθε σχολή
γ) η βαθμολογία και τα μαθήματα θα είναι τα ίδια για κάθε ομόλογη σχολή οποιουδήποτε ελληνικού πανεπιστημίου
δ) η εισαγωγή δεν θα γίνεται σε πανεπιστημιακά τμήματα αλλά σε πανεπιστημιακές σχολές με ποικίλα προγράμματα σπουδών που θα ακολουθεί ελεύθερα ο φοιτητής για να διαμορφώσει το πτυχίο του.
Όλα αυτά βέβαια δεν απαντούν σε πολλά ζητήματα που αφορούν την ποιότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Αντιθέτως, γεννούν ή αναδεικνύουν  ποικίλα  ζητήματα. Δείχνουν το στόχο προς τον οποίο πρέπει να κατευθύνουμε , κατά τη γνώμη μου, το σχεδιασμό. Το πλεονέκτημα είναι πως θέτουν τα ζητήματα αυτά σε ορθολογική – παιδαγωγική  βάση και όχι στη λογική της προσφοράς και της ζήτησης.

Παναγιώτης Τσουκαλάς
Εκπαιδευτικός 6ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει «ωκύμορος» και «ωκυτόκια»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...