Thumbnail
Γράφει ο  Δρ. Δημοσθένης Χατζηλέλεκας

Η καταγγελία:

Είκοσι τρία χρόνια εκπαιδευτικός – δεκατρία στην Β’/βάθμια εκπαίδευση με ειδικότητα «Διοίκηση Επιχειρήσεων», έξι χρόνια εκπαιδευτής στα ΙΕΚ, διδάσκοντας το μάθημα της Πρακτικής Γραμματείας και της Οργάνωσης Γραφείου, ένα χρόνο αυτόνομη διδασκαλία στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, στην Πρακτική των υποψηφίων δασκάλων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και δέκα χρόνια στην Α’/βάθμια εκπαίδευση - με διετή επιτυχημένη θητεία σε θέση διευθυντή κεντρικού σχολείου της Λάρισας, με βέβαιη πρωτιά στη μοριοδότηση, απορρίπτομαι από τη λίστα υποψηφίων διευθυντών της οικείας βαθμίδας, λόγω δύο λέξεων που προστέθηκαν στον νόμο του 2017, για τους υποψήφιους διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αποδεσμευμένος στις 31/5/2007 από το ΚΥΣΔΕ και ενταγμένος στις 18/6/2007 στην Α/βάθμια Εκπαίδευση, με απόφαση του ΚΥΣΠΕ, υπογράφεται το ΦΕΚ στις 14/9/2007, λόγω προκήρυξης εκλογών και χωρίς δική μου υπαιτιότητα, δεν μου επιτρέπεται να συμμετάσχω στις διαδικασίες επιλογής διευθυντών, διότι στις 6 Ιουνίου 2017, που τελείωσαν οι αιτήσεις, δεν είχα κλείσει δεκαετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, επειδή μου έλειπαν τρεις μήνες, χωρίς δική μου υπαιτιότητα (λόγω γραφειοκρατίας του Υπουργείου Παιδείας, την οποία χρεώνομαι εγώ, προσωπικά) και μάλιστα αυτοί οι τρεις μήνες είναι καλοκαιρινοί και δεν προσφέρεται εκπαιδευτική υπηρεσία.

Το αντίτιμο της κωλυσιεργίας του κρατικού μηχανισμού, τις αστάθειες και τις ασάφειες των νόμων πληρώνω εγώ, ο απλός εκπαιδευτικός, που συγχρόνως, με την εργασία μου, σπουδάζω τριάντα χρόνια (χωρίς να πάρω ούτε μία ημέρα εκπαιδευτική άδεια – ξυπνώ από τα χαράματα και διαβάζω) και έχω κάνει τρόπο ζωής μου, τη διά βίου εκπαίδευση, με τέσσερα πτυχία, πέντε μεταπτυχιακά, δύο διδακτορικά και ένα μεταδιδακτορικό, που για δύο σχολικά έτη (2015-2016 και 2016-2017) άσκησα με επιτυχία τα καθήκοντά του ως διευθυντής και που δύο νέες λέξεις του νόμου του 2017 (δεκαετή προϋπηρεσία στην οικεία βαθμίδα), με ακυρώνουν, με απορρίπτουν και ξαφνικά με θεωρούν ανίκανο, όχι απλά να γίνω διευθυντής, αλλά ακόμη και να θέσω υποψηφιότητα γι’ αυτό το αξίωμα, ενώ με τον προηγούμενο νόμο του 2015, μπορούσα. Από αυτά τα πτυχία, τα δύο είναι στη διοίκηση επιχειρήσεων και τα τέσσερα μεταπτυχιακά στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, στην εκπαιδευτική διοίκηση, στη διοίκηση επιχειρήσεων και στη στρατηγική διοίκηση.

Είναι ολοφάνερο ότι στις μέρες μας δεν είναι επιθυμητοί οι προσοντούχοι εκπαιδευτικοί σε διοικητικές θέσεις. Πού είναι λοιπόν τα κίνητρα που θα μπορούσαν να κινητοποιήσουν τους νέους, σε σπουδές και σε ιδανικά; Τι εξυπηρετεί η συνεχής αλλαγή νόμων και μάλιστα σε τέτοιες σημαντικές θέσεις και πώς είναι δυνατόν κάποιος επιτυχημένος σε θέση διευθυντή σχολικής μονάδας, να απορρίπτεται και να θεωρείται ξαφνικά, ανεπαρκής, λόγω προσθήκης μιας ή δύο λέξεων;

Ευελπιστούσα στη στήριξη εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας, των συνδικαλιστών, όλων των παρατάξεων, της ΔΟΕ, των νομικών της συμβούλων – επικοινώνησα με πολλούς - αλλά πλήρης αδιαφορία από παντού. Καμία ανθρώπινη

ευαισθησία από πουθενά. Οι πάντες πιπιλίζουν την καραμέλα της ημερομηνίας του ΦΕΚ. Να τους χαιρόμαστε, στις εκλογές μάς θυμούνται.

Στήριξα με κάθε δυνατό νομικό τρόπο την δεκαετή εκπαιδευτική μου προϋπηρεσία και η ένστασή μου απορρίφθηκε, με την αιτιολογία της ημερομηνίας υπογραφής του ΦΕΚ.

Στην παράγραφο 7 του άρθρου 11 του Ν. 4327/2015 ορίζεται ότι όπου στις διατάξεις του παρόντος άρθρου προβλέπεται εκπαιδευτική υπηρεσία, υπολογίζεται η προϋπηρεσία τόσο στη δημόσια όσο και στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς και η προϋπηρεσία των υποψηφίων ως αναπληρωτών και ωρομισθίων με αναγωγή στο υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωράριο διδασκαλίας (δεν προσδιορίζεται αυτή η προϋπηρεσία να έχει συντελεστεί σε συγκεκριμένη εκπαιδευτική βαθμίδα) και έτσι με τη διετή προϋπηρεσία μου ως αναπληρωτής στη δευτεροβάθμια, υπερβαίνω τη δεκαετή εκπαιδευτική υπηρεσία, κατά 22 μήνες.

Αναρωτιέμαι, κατά πόσο ερμηνεύτηκε σωστά και νομικά η ένστασή μου, ώστε να αρθεί μία τόσο καταφανέστατη αδικία;

Δυστυχώς, αλλά σαν πολίτες, είμαστε ανυπεράσπιστοι, δεν βρίσκουμε το δίκιο μας, πουθενά.

Αν επιθυμεί κάποιος από τους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς, που κι αυτός βγήκε από τη λίστα, ας επικοινωνήσει μαζί μου, ώστε να οργανωθούμε και να αγωνιστούμε γι’ αυτή την κατάφορη αδικία εναντίον μας.

Με εκτίμηση

Δρ. Δ. Χ. Διευθυντής … Δημοτικού Σχολείου Λάρισας

Ειδικότητες:

ΠΕ-70 Δάσκαλος, ΠΕ-18 Διοίκηση Επιχειρήσεων (Τεχνολόγος Διοίκησης), ΠΕ-10 Κοινωνιολόγος,

ΤΕ-16 Μουσικής [email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

zetta_makri
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
Στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς εκπαιδευτικών από την υφυπουργό Ζ. Μακρή
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου