Thumbnail
Του Θρασύβουλου Κων. Μαχαίρα

Οι βαθμολογίες των παιδιών στις πανελλαδικές εξετάσεις της φυσικής ανακοινώθηκαν... Τα πράγματα και οι ψυχολογίες των ανθρώπων ξαναγύρισαν στη γνωστή καθημερινότητα. Οι βουές κάποιων φωνακλάδων-υπερασπιστών της απόλυτης σιωπής του καναπέ και της έλλειψης επιστημονικού λόγου, σταμάτησαν...

Αλλά οι σκέψεις κάποιων άλλων που ξέρουν ότι του χρόνου οι Πανελλαδικές της φυσικής θα επαναληφτούν με τα ίδια λάθη, παραμένουν το ίδιο στενόχωρες.

Και πώς να μην το κάνουν, αφού ακόμη πιο στενόχωρη είναι η σκέψη, ότι αυτή τη στιγμή που μιλάμε, τα παιδιά των αυριανών Πανελλαδικών Εξετάσεων φυσικής πληρώνουν τα μαλλιοκέφαλά τους για να διδαχτούν σκουπίδια μέσω των οποίων θα περάσουν στις πολυπόθητες σχολές τους.

Κύριος υπεύθυνος για όλα αυτά είναι αναμφίβολα το σχολικό βιβλίο Φυσικής Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου...

............

Αλλά όσα λάθη και να έχει το σχολικό βιβλίο

α) Πώς γίνεται να είναι στην επιτροπή θεμάτων πανελλαδικών εξετάσεων

  • καθηγητές φυσικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με διδακτική πείρα
  • σχολικοί σύμβουλοι φυσικής
  • πανεπιστημιακοί καθηγητές φυσικής

και να μη μπορούν να βγάλουν 4 θέματα φυσικής λυκειακού επιπέδου, τα οποία να μην έχουν ασάφειες, διαστροφές και επιστημονικά λάθη;

β) Πώς είναι δυνατόν όλοι αυτοί "οι ειδικοί" της φυσικής να έχουν προτείνει ως Θέμα Γ πανελλαδικών εξετάσεων Λυκείου 2017 ένα επιστημονικό λάθος, να το έχουν λύσει μεταξύ τους εντελώς λανθασμένα έως διαστροφικά και μετά να απαιτούν από τα παιδιά να ακολουθήσουν τη δικιά τους διαστροφή και να το λύσουν το ίδιο λανθασμένα, δίνοντας σχετικές κεντρικές οδηγίες βαθμολόγησης στα βαθμολογικά κέντρα;

γ) Πώς είναι δυνατόν μετά από αυτά τα επιστημονικά έκτροπα να βγαίνει η Ένωση Ελλήνων φυσικών (ΕΕΦ) και με κείμενό της να λέει ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις πέτυχαν το στόχο τους;

Μου φαίνεται αδιανόητο ένα κείμενο στήριξης επιστημονικού λάθους να υπογράφεται από 16 (!!!!) φυσικούς της ΕΕΦ, μεταξύ των οποίων πανεπιστημιακοί καθηγητές φυσικής και διδάκτορες!

Σκέφτομαι αν το "συγγνώμη" υπάρχει έστω ως λέξη (άσε τη συνείδηση) ή χάθηκε από τη νεοελληνική συμπεριφορά;

 

δ) Πώς είναι δυνατόν επί τόσα χρόνια, με τόσες προσπάθειες, με τόσες κριτικές και αυτοκριτικές και με τόσες κινητοποιήσεις τόσων μηχανισμών, να μη μπορούν να βγούνε 4 θέματα φυσικής Λυκείου (!!!!) που να μην έχουν προβλήματα;

................

Ανάμεσα στα άλλα σκέφτομαι και για ποιο λόγο χάσαμε τη φοιτητική μας φούρια εμείς οι Φυσικοί;

Γιατί χάσαμε την τόση αγάπη με την οποία διαβάζαμε Φυσική κάποτε και την τόση λάμψη με την οποία ερμηνεύαμε σιγά σιγά τον Κόσμο;

Γιατί τα ξεπουλήσαμε όλα για μια φτηνιάρικη λανθασμένη ασκησιολογία που μας κατέστησε ανίκανους να σηκωθούμε με περηφάνεια, έστω και ένα πόντο, πάνω από το έδαφος την ώρα της διδασκαλίας;

Γιατί στερήσαμε από τα παιδιά τη Φυσική της καταπληκτικής φαντασίας και των τρομερών ανακαλύψεων και γιατί βάλαμε στη θέση τους μπαλάκια και ελατήρια και τροχαλίες;

 

Μήπως γιατί εμείς οι καθηγητές συνηθίσαμε τελικά τα λάθη και φτιάξαμε το δικό μας περιβάλλον της λανθασμένης «φυσικής μας», μέσα στο οποίο ανατροφοδοτούμαστε ο ένας με τον άλλο, δημιουργώντας ακόμη πιο πολλά και ακόμη πιο «αχαρακτήριστης ποιότητας» λάθη;

Μήπως σε αυτό το χαλασμένο περιβάλλον το οποίο κάναμε καθημερινότητά μας ως ξέφρενη ασκησιολογία, τραβολογάμε με το ζόρι τα παιδιά ακόμη κι όταν βλέπουμε ότι το μόνο που καταφέραμε τόσα χρόνια είναι να κάνουμε σχεδόν όλους τους μαθητές (-τριες) μας να σιχαθούν τη φυσική;

Μήπως από Φυσικοί, καταντήσαμε φυλή φυσικών Αμαζονίου με τοπική διάλεκτο χωρίς αξιώσεις και προοπτικές;

Μήπως η φτηνή φυσική που ανεξέλεγκτα λανσάραμε, συντηρήσαμε τόσο καιρό και ενισχύουμε ακόμη και σήμερα, για ευνόητους ίσως λόγους, ανάγκασε τη Φυσική (με κεφαλαίο Φ) να εγκαταλείψει τα Λύκεια απογοητευμένη από όλους εμάς, αλλά εμείς δε θέλουμε να το πάρουμε χαμπάρι;

Μήπως.......

.............

.........................................

Στα παρακάτω δίνω τα επιχειρήματα για τις μελαγχολικές μου σκέψεις:

1) Το Θέμα Γ είναι επιστημονικό λάθος

http://thrasivoulosmaheras.16mb.com

2) Σχόλια για τα υπόλοιπα θέματα

http://thrasivoulosmaheras.16mb.com/as

3) Επιπλέον σχόλια για το Β1

http://thrasivoulosmaheras.16mb.com/as

4) Η άποψη της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για τα θέματα

http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/panellinies/enosi-ellinon-fysikon-sholia-gia-mathima-tis-fysikis

5) Μια απάντηση στην ΕΕΦ

http://thrasivoulosmaheras.16mb.com/eef2017.html

6) Τα «δεινά» που τραβά η ΚΕΕ μέχρι να δώσει στα παιδιά να λύσουν αρλούμπες «φυσικής». Νομίζω ότι θα μπορούσε να περνά πολύ λιγότερα, αφού έτσι κι αλλιώς αρλούμπες θα έδινε, τουλάχιστον στη «φυσική»...

Άσε δε τη Φυσική (με κεφαλαίο Φ)... Είναι όνειρο....

 

Τρίτη 4 Ιουλίου 2017                            

                                                                    Θρασύβουλος Κων. Μαχαίρας

                                                                           Φυσικός

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κινητοποίηση
ΔΟΕ: Κινητοποίηση για αυξήσεις μισθών και υπογραφή Σ.Σ.Ε. που εξισώνει τα δικαιώματα των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων
ΔΟΕ:  Ο εισαγωγικός μισθός είναι 776€, ο μισθός του αναπληρωτή 930€ και στο μεγαλύτερο ποσοστό των μόνιμων ο μισθός να κυμαίνεται περίπου στα 1000€,...
ΔΟΕ: Κινητοποίηση για αυξήσεις μισθών και υπογραφή Σ.Σ.Ε. που εξισώνει τα δικαιώματα των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων