Λίγο πριν την πρωτοβουλία του Υπ. Παιδείας για τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων, με βάση την 30ετή εμπειρία μου στην εκπαίδευση ας μου επιτραπεί μια ακόμα παρέμβαση:
1. Αν και ήταν ήδη γνωστή εδώ και καιρό η απόφαση του ΣΤΕ από ό,τι προκύπτει δεν είχε ληφθεί καμία μέριμνα ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα (παραμονές στην ουσία των εξετάσεων) και ενδεχομένως το Υπουργείο στο μέλλον από διεκδικήσεις, προσφυγές ,ακυρώσεις αποφάσεων κ.ά.
2. Η τελευταία πρόταση του Αν. Γραμ. Παιδείας κ. Καρβούνη έχει, από μια πρώτη ανάγνωση τουλάχιστον, μια πληρότητα ωστόσο υπάρχουν μια σειρά από ζητήματα που σηκώνουν πολύ συζήτηση και διευκρινίσεις.
3.Στο σχολείο ουσιαστικά και τυπικά κυρίαρχο όργανο είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων. Δεν ισχύει , και ορθότατα κατά τη γνώμη μου, (αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) για τη θέση του Δ/ντή αυτό που ισχύει στις άλλες διοικητικές δομές του Δημοσίου όπου οι Δ/ντές , Τμηματάρχες κ.ά. έχουν αποκλειστικά το δικαίωμα αποφασιστικών αρμοδιοτήτων , ούτε γίνονται συνελεύσεις του προσωπικού ή συνεδριάσεις για την επίλυση προβλημάτων ή τον καθορισμό της πορείας της οργανισμού. Άρα δε μπορεί η επιλογή των Δ/ντών των σχολείων να αντιμετωπίζεται από οπουδήποτε ομοιόμορφα με τα κριτήρια που επιλέγονται οι άλλοι Δ/ντές του Δημοσίου. Από τη στιγμή λοιπόν που οι καθηγητές είναι το καθοριστικό όργανο η συμμετοχή τους στη ανάδειξη των Δ/ντών είναι αυτονόητη παρά τα όποια προβλήματα μπορεί να προκαλέσει μια τέτοια ¨πολιτική ¨ σε ένα βαθμό διαδικασία. Από την άλλη ποιος μπορεί να αγνοήσει το γεγονός ότι πολλοί Σύλλογοι με την τελευταία διαδικασία (ψήφο) ένιωσαν ότι απαλλάχτηκαν από ένα βάρος;Επίσης είναι τυχαίο το γεγονός ότι 9 στους 10 Δ/ντές περίπου που είχαν τοποθετηθεί με τις κρίσεις του 2011 επανεξελέγησαν; Επομένως κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να υπάρξει ένας συγκερασμός των 2 συστημάτων, που φυσικά είναι δουλειά του νομοθέτη.
4. Το πλέον σημαντικό: Επειδή υπάρχουν συνάδελφοι που έχουν όλα τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για να διατελέσουν Δ/ντές και το επιθυμούν, αλλά δεν έχουν ακόμα γίνει θα πρέπει οπωσδήποτε να ληφθεί μέριμνα να μην αδικηθούν με μοριοδοτήσεις ή διαδικασίες που στην ουσία τους αποκλείουν ή τους βάζουν εμπόδια.
Συνάδελφοι , κανείς δεν είναι παντρεμένος με τις θέσεις και τα αξιώματα. Ούτε υπάρχει κανείς αναντικατάστατος. Από την άλλη πλευρά όσοι το επιθυμούν να γίνουν Δ/ντές σχολείων μη νομίζουν ότι πρόκειται να γίνουν κάτι σαν Υπουργοί που θα αποφασίζουν, θα διατάζουν και άλλα πολλά. Αν θέλουν να θεωρηθούν πετυχημένοι και καινοτόμοι πρέπει να σκύψουν το κεφάλι και να τρέχουν. Με δημοκρατία , διάλογο και πνεύμα δημιουργίας. Μέχρι που σοφά, όταν θα έλθει και αυτών η σειρά να αποχωρήσουν να έχουν ήσυχη τη συνείδησή τους ότι πρόσφεραν ένα μικρό έργο στην κοινωνία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ
Δ/ΝΤΗΣ 11ου ΓΕΛ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ (και με τα 2 συστήματα)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη