Thumbnail
της σχολικής συμβούλου Α.Μητρογιαννοπούλου

Α. Μητρογιαννοπούλου (Σχ. Σύμβουλος ΠΕ3)  έγγραφο 220473/Δ2 / 23-12-2016

Επισημάνσεις:

- ΄Εμφαση στη διαδικασία εκπόνησης , λιγότερο στη διερεύνηση του θέματος 
                                                         

- Οι ομάδες μπορεί να έχουν το ίδιο θέμα, π.χ. 4 ομάδες των 3 μαθητών = 12 εργασίες

- Ορισμός Υπευθύνου / ων Δ.Ε.   (όπως για Ερευνητικές Εργασίες)

Πορεία:

- Ενημέρωση μαθητών και δήλωση προτιμήσεων στον υπεύθυνο τμήματος 
- Ομαδοποίηση προτιμήσεων από τον Υπεύθυνο Δ.Ε. (κατά πυλώνα / μάθημα και εκπαιδευτικό)

- Επικύρωση ομαδοποίησης από τον Σύλλογο (όπως σε Ερευνητικές Εργασίες) και ανακατανομή μαθητών σε ‘μεικτά’ τμήματα με βάση τους θεματικούς πυλώνες

- Κατάρτιση πίνακα ( Υπόδειγμα ΙΙΙ, Πίνακας 2)  με ονόματα μαθητών από κάθε εκπαιδευτικό  για το αντίστοιχο διδασκόμενο μάθημά του

- Συνεδρίαση (επικύρωση θεμάτων - ‘μεικτών’ τμημάτων και ημερών)

- Κοινοποίηση των θεμάτων στους μαθητές (να έχουν ένα εύρος , ώστε να μπορούν  να καλυφθούν τυχόν διαφοροποιημένες προτάσεις μαθητών, χωρίς συνεδρίαση)

-  Σχέδιο υποβολής Δ.Ε. εκπαιδευτικού στους μαθητές (κριτήρια σε συνοπτική μορφή, 1 σελίδα, όπως στο ενδεικτικό παράδειγμα που δίνεται στο τέλος)

Ακολουθούν ενδεικτικά παραδείγματα με κάποια βιβλιογραφικά στοιχεία

Α΄ ΤΑΞΗ

ΑΛΓΕΒΡΑ

‘’Η ταυτότητα (α+β)= α2 + 2αβ + β2‘’, σ. 47, γεωμετρική κατασκευή

‘’Διπλασιασμός τετραγώνου‘’, σ. 78 , γεωμετρική κατασκευή

‘’Το ημερολόγιο‘’, αριθμητική πρόοδος, ενδεικτικό άρθρο:

   «Σχετικά με τους διαδοχικούς αριθμούς», Ευκλείδης Α΄, τχ.53, σσ. 14-16, 2003-04

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

‘’Βαρύκεντρο και ισορροπία‘’,  παράγραφος 5.7 , κατασκευή τυχαίου τριγώνου

   χειραπτικά (χωρίς όργανα) – εύρεση βαρύκεντρου και διαπίστωση ισορροπίας

‘’Το θαύμα των 30 μοιρών ‘’ παράγραφος 5.9, αξιοποίηση πορίσματος

   για κατασκευή γωνίας 60 μοιρών, χωρίς γεωμετρικά όργανα

Β΄ ΤΑΞΗ

ΑΛΓΕΒΡΑ

‘’Συναρτήσεις με άξονα / ες συμμετρίας‘’,  σ. 35,  σ. 39 (εικόνες)

   σχετικές κατασκευές και διαπίστωση

‘’Η Τριγωνομετρία την ελληνιστική περίοδο και οι εκπρόσωποί της‘’,  σ. 125

‘’Ας κατασκευάσουμε το √2‘’,  σ. 156

‘’Ας μάθουμε για το e‘’ ή ‘’Ο άγνωστος κύριος e‘’,    σ. 187

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

’Μετρήσεις από το χθες στο σήμερα‘’, σ. 165,

   Μπορεί να εφαρμοστεί σε λίγους μαθητές (π.χ. μονάδες μήκους) ή σε  περισσότερους καλύπτοντας μονάδες επιφάνειας (και με το εκτάριο που χρησιμοποιείται για αγροτικές επιδοτήσεις), μάζας, όγκου, ….

   Επίσης, υπάρχουν εκφράσεις νεοελληνικής γλώσσας που αναφέρουν μονάδες της αρχαιότητας.

   Το αναλυτικό παράδειγμα που δίνεται στο τέλος σχετίζεται με το θέμα αυτό και δίνει  την ευκαιρία να γίνει γνωστό και το όργανο μέτρησης στην αρχαιότητα που οφείλεται στον Ήρωνα.

‘’Πυθαγόρειο Θεώρημα και κατασκευές‘’,  σ. 183

  Κατασκευή ορθής γωνίας, χωρίς γεωμετρικά όργανα

‘’Μετρώντας επιφάνειες με τον Ήρωνα‘’, σ. 218, ενδεικτικό άρθρο:

 Πλακόστρωση, Αστρολάβος, τχ. 20, 2013

Παρατίθεται η πορεία υλοποίησης για τα δυο 7ωρα, όπως υπάρχει στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ, http://www.iep.edu.gr (1η σελίδα – μέσο), σσ. 52 και 53

                                                                                     

 

 

Ακολουθεί  ενδεικτικό παράδειγμα με το έντυπο που θα δοθεί στους μαθητές:

  1. ΠΟΔΕΙΓΜΑ Ι

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ του Εκπαιδευτικού

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

  •  

  •  

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ

 

 

 

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ

  •  

  •  

  •  

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  •  

 

 

 

1. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1.1 ΤΙΤΛΟΣ

«Μονάδες μήκους από το χθες στο σήμερα»

1.2 ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ

σπιθαμή, βήμα, οργuιά, πήχυς, ρούπι, ……………..

1.3 ΣΚΟΠΟΣ (+ ερωτήματα – ζητούνται στο Υπόδειγμα ΙΙ, αρχή 2ης σελίδας)

Γνώση μονάδων μήκους από την αρχαιότητα που διατηρούνται στη νεοελληνική γλώσσα και αρκετές φορές συναντούμε στην καθημερινότητά μας.

Ποιο το όργανο μέτρησης αποστάσεων τότε;

1.4 ΜΑΘΗΜΑ/ ΚΕΦΑΛΑΙΟ/ΕΝΟΤΗΤΑ

Γεωμετρία / 7ο / Ιστορικό σημείωμα

1.5 ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Η ενασχόληση με το θέμα θα έχει ως αποτέλεσμα, όταν οι μαθητές ακούν ή διαβάζουν για τις εν λόγω μονάδες (‘απέχει 2 βήματα’, ‘θα πιω ένα δακτυλάκι’), να έχουν εικόνα για τη σημερινή τους διάσταση.              

Επιπλέον, με την παρουσίαση θα δοθεί η δυνατότητα κι άλλοι μαθητές, αλλά και ενήλικες που θα παρακολουθήσουν την παρουσίαση, να μάθουν γι’ αυτές.

1.6 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ/ΠΗΓΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ

Υλικό σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή

Εμπειρία ηλικιωμένων προσώπων (π.χ. παππούς – γιαγιά)

Βιβλιογραφία:

1. Ευκλείδεια Γεωμετρία Α΄ και Β΄ Ενιαίου Λυκείου

2. Μητρογιαννοπούλου Α., «Μονάδες μήκους από το χτες στο σήμερα», Ο μικρός Ευκλείδης, τχ. 9, έκδ. Ε,Μ.Ε., σσ. 24-25                                                                                                                                                        

3.  www.hellinon.net/MonadesMetrisis.htm (5-2-2017)

 

  1. α. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ για ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

 

ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ   1. Πώς συνεργάστηκαν;

                                           2.Ποιοι συνεισέφεραν;

ΣΥΝΕΠΕΙΑ                    3. Συνέβαλαν όλοι στον εμπλουτισμό της ομαδικής εργασίας;

                                         4. Συνέπεια ως προς τις υποχρεώσεις τους στη συνεισφορά υλικών;

ΔΟΜΗ                          5. Συστατικά στοιχεία της καταγραφής της έρευνας

                                      6. Ερευνητικό ερώτημα / σκοπός /σύνδεσή του με το πλαίσιο

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ       7. Βιβλιογραφικές αναφορές στο ερευνητικό ερώτημα

                                      8.  Περιγραφή των ερευνητικών διαδικασιών που ακολουθήθηκαν

                                      9.  Συμπεράσματα                        

                                    10. Γενική εικόνα της παραδοτέας αναφοράς

 

3.β. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ για ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΣΥΝΕΠΕΙΑ                1. Συμβολή στον εμπλουτισμό της εργασίας;;

                                     2. Συνέπεια ως προς τις υποχρεώσεις τους στη συνεισφορά υλικών;

 

ΔΟΜΗ                        3. Συστατικά στοιχεία της καταγραφής της έρευνας

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ     4. Ερευνητικό ερώτημα / σκοπός /σύνδεσή του με το πλαίσιο

                                    5. Βιβλιογραφικές αναφορές στο ερευνητικό ερώτημα

                                    6. Περιγραφή των ερευνητικών διαδικασιών που ακολουθήθηκαν

                                    7. Συμπεράσματα

                                    8. Γενική εικόνα της παραδοτέας αναφοράς

 

Σημείωση:

Η πρώτη σελίδα του ανωτέρου υποδείγματος θα αντιγραφεί από τους μαθητές στην α΄ σελίδα του υποδείγματος ΙΙ (4 σελίδες), όπου και θα εργαστούν και τα δυο 7ωρα.

Κατά τη διάρκεια της φωτοτύπησης του υποδείγματος ΙΙ (αρχή α΄ 7ωρου), ο επόπτης σε κάθε τάξη μπορεί να συζητήσει τα κριτήρια, έχοντας τις αναλυτικές σελίδες.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα