Thumbnail
Σχολικός Σύμβουλος

Επειδή το θέμα που θα ήθελα να θέσω υπόψη σας δεν είναι μόνο προσωπικό αλλά αφορά τη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών και, επομένως, το κοινωνικό σύνολο, επέλεξα να σας απευθύνω ανοικτή επιστολή.

Συμφωνείτε, πιστεύω, ότι το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου επιβάλλει να τηρούνται το Σύνταγμα και οι νόμοι του κράτους και ότι, στο πλαίσιο μιας δημοκρατικής και ευνομούμενης πολιτείας, όλοι είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. Για να υπάρχει κράτος δικαίου, ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση, μεταξύ των άλλων, αποτελεί η συμμόρφωση της Διοίκησης προς τις δικαστικές αποφάσεις, όπως άλλωστε αναφέρεται στο άρθρου 95, παρ. 5 του Συντάγματος. 

Γνωρίζετε, όμως, κ. Υπουργέ ότι η αυτονόητη αυτή υποχρέωση κάθε ευνομούμενης πολιτείας έχει παραβιαστεί ήδη δύο φορές από συγκεκριμένο τμήμα του Υπουργείου του οποίου ηγείσθε; Αναφέρομαι  σε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η οποία εκδόθηκε τον Ιούνιο του 2015 και η οποία ακύρωσε απόφαση προηγούμενου Υπουργού Παιδείας (κ. Διαμαντοπούλου) όσον αφορά την τοποθέτησή μου το έτος 2012 ως σχολικού συμβούλου Δ/θμιας στην 2η στη σειρά προτίμησής μου Περιφέρεια, αντί της 1ης (Περιφέρειας Αττικής), λόγω μη νόμιμης αφαίρεσης αξιολογικών μονάδων (μορίων) από προηγούμενο συλλογικό όργανο.  

Γνωρίζετε, κ. Υπουργέ, ότι το αντίστοιχο συλλογικό όργανο  που είναι αρμόδιο για την εφαρμογή της απόφασης του Διοικητικού Εφετείου, το οποίο διορίστηκε από εσάς (σύμφωνα πάντα με τις κείμενες διατάξεις), αποφασίζει ξανά και ξανά ότι πρέπει να πετάξει τις αποφάσεις των δικαστηρίων στο «καλάθι των αχρήστων»; Γνωρίζετε ότι οι αποφάσεις του αυτές λαμβάνονται σε συνεδριάσεις στις οποίες δεν τηρούνται ούτε στο ελάχιστο «ουσιώδεις τύποι της διαδικασίας»; Σύμφωνα με τα Πρακτικά αυτών των συνεδριάσεων, δεν υπάρχει εισήγηση, δεν υπάρχει εισηγητής, δεν υπάρχει ψηφοφορία των μελών για τη λήψη της απόφασης, ενώ δεν καταγράφεται καμία αντίθετη άποψη, έτσι ώστε να μην είναι εύκολος ο εντοπισμός των πραγματικών υπαιτίων. 

Παράλληλα, με ευθύνη και μονομελών διοικητικών οργάνων του Υπουργείου, παραβιάζονται οι προβλεπόμενες εκ του νόμου προθεσμίες, εισαγγελικές παραγγελίες για χορήγηση πρακτικών αγνοούνται προκλητικά, ενώ «εξαφανίζονται» για πάνω από δύο μήνες εκείνοι οι οποίοι θα πρέπει να υπογράψουν, για να το αποφύγουν (δεν απαντούν ούτε στο τηλέφωνο, όπως με ενημέρωσαν από το Υπουργείο), εκτός του ότι εξαφανίζονται και αιτήσεις του ενδιαφερόμενου.  Προκαλεί δε κατάπληξη η άνεση με την οποία κάποιοι πράττουν όλα τα παραπάνω. Να υποθέσει κανείς ότι έχουν ήδη εξασφαλίσει ατιμωρησία; Και με ποιόν τρόπο, άραγε; Αναξιοκρατία και ατιμωρησία: οι δύο όψεις του ιδίου νομίσματος. 

Γνωρίζετε, κ. Υπουργέ, ότι τα γρανάζια παλαιότερων κομματικών μηχανισμών λειτουργούν άψογα στο Υπουργείο και επί των ημερών σας και συνασπίζονται προκειμένου να μη θιγούν, από την εφαρμογή της απόφασης του Διοικητικού Εφετείου, εκείνοι οι οποίοι τυγχάνουν ευνοϊκής μεταχείρισης έναντι άλλων, υπό οποιοδήποτε κυβερνητικό σχήμα και υπό οποιαδήποτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας; 

Κατόπιν όλων αυτών, κ. Υπουργέ, διερωτάται κανείς για ποιο «κράτος δικαίου» γίνεται αναφορά στο άρθρο 25, παρ. 1 του Συντάγματος και ποια εγγύηση παρέχει το κράτος για τα «δικαιώματα του ανθρώπου ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου»; Επίσης, διερωτάται πώς «οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου» (άρθρο 4 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος); Όσο για το «ηθικό δίδαγμα» που αφορά το κοινωνικό σύνολο ποιο θα πρέπει να είναι αυτό; Όταν οι διοικούμενοι θεωρούν ότι αδικούνται κατάφωρα από παράνομες πράξεις της Διοίκησης να μην προσφεύγουν στα διοικητικά δικαστήρια, γιατί ακόμη και αν καταφέρουν να δικαιωθούν μετά από αρκετά χρόνια, έχοντας ξοδέψει και αρκετά χρήματα, θα υποστούν εκ νέου άδικη μεταχείριση για δεύτερη και τρίτη φορά από διοικητικά όργανα, όπως αυτά του Υπουργείου; 

Επειδή επιμένω να θεωρώ υποχρέωση μιας ευνομούμενης πολιτείας να παρέχει και να διασφαλίζει αποτελεσματική δικαστική προστασία και ίση μεταχείριση  όλων των πολιτών εντός του πλαισίου του νόμου, θα ήθελα να σας ρωτήσω κ. Υπουργέ: τώρα που ενημερώνετε για όσα συμβαίνουν στο Υπουργείο του οποίου ηγείσθε, θα λάβετε τα απαιτούμενα μέτρα;
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Με τιμή, 
 Σχ. Σύμβουλος Δ/θμιας 

Σημ.: Τα στοιχεία του συγγραφέα είναι στη διάθεση του alfavita.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pistopoiisi agglikwn
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
Το πιο εύκολο online Πιστοποιητικό Αγγλικής Γλώσσας επιπέδου Β2,C1,C2 στην Ελλάδα είναι αυτό που προωθεί η goLearn με ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΙΣΧΥ και πλήρη...
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
γονείς
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
Η άδεια χορηγείται στο γονέα−υπάλληλο ανεξάρτητα από το αν ο άλλος γονέας εργάζεται ή όχι
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
alfavita_logo
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
24ωρη απεργία προκήρυξαν για σήμερα οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ