Σύμφωνα με ενημερωτικό δελτίο σχετικά με την κατάσταση στα σχολεία της Αν.Αττικής την πρώτη ημέρα του αγιασμού που μας έστειλαν οι αιρετοί Χρήστος Κανδηλώρος* και η αναπληρώτρια αιρετού Βιολέττα Πατέλη*, 31 τάξεις ξεκινούν την σχολική χρονιά χωρίς δάσκαλο στην Αν.Αττικη.
Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά το δελτίο τύπου:
Μετά από τις τοποθετήσεις στο ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής την Κυριακή 11/9 δασκάλων γενικής και ειδικής που προσλήφθηκαν στην Α΄ φάση
• τα κενά σε δασκάλους τάξης τη μέρα του αγιασμού είναι 30 ( 22 στην Α΄ - 3ο Κερατέας, 4ο Κερατέας, 2 - 2ο Λαυρίου, 3ο Λαυρίου, Παλαιάς Φώκαιας, 2 - 1ο Πόρτο-Ράφτη, 2Ο Πόρτο-Ράφτη, Σαρωνίδα, Αγ.Μαρίνα Ν.Μάκρης, Κάτω Σούλι, 1o Βούλας, Βουλιαγμένη, 1ο Κερατέας, Αγ. Μαρίνα Κορωπίου, 2ο Κερατέας, Κουβαρά, 2ο Παλλήνης, Βαρνάβα, 1ο και 2ο Γέρακα, 4ο Παλλήνης) και 8 στη Β΄ - 2 - 2ο Αυλώνα, 1o Αγ.Στεφάνου, Άνοιξης, 7ο Αχαρνών, 18ο Αχαρνών, Χαλκουτσίου)
• ενώ υπάρχουν 29 Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) - ειδικής αγωγής σε δημοτικά (15 στην Α΄ - Αγ.Μαρίνα Κορωπίου,2ο Καλυβίων, 2ο Κερατέας,3ο.4ο,5ο Κορωπίου, Π.Φωκαία, Σαρωνίδα, 2ο,5ο,6ο Αρτέμιδας, Βαρνάβα,Γραμματικού,1ο, 2ο Ν. Μάκρης και 14 στη Β΄ - 8ο,11ο,19ο,28ο ,29ο Αχαρνών,Αγ.Στεφάνου,1ο Δροσιάς,3ο Διονύσου, Καλάμου, Μαρκόπουλο Ωρωπού, 1ο Ν.Παλατίων, Πολυδενδρίου, Συκαμίνου, Χαλκουτσίου )
• καθώς και 9 ΤΕ σε νηπιαγωγεία ( 4 στην Α΄ - 3ο Βάρης,1ο Μαρκοπούλου.1ο Π.Ρ, 2Ο Μαραθώνα,4ο Σπάτων και 5 στη Β΄ - 15ο,18ο, 23ο,29ο Αχαρνών,Αγ.Στεφάνου) που παραμένουν κενά, σύμφωνα με τα κενά όπως τα προσδιορίζει η Δ/νση.
Παρά τις προσπάθειες του Υπουργείου και της Δ/νσης να πετύχει επικοινωνιακά το να μη λείπει κανένας δάσκαλος από την τάξη τη μέρα του αγιασμού αυτό απέτυχε.
Βέβαια ο καθένας θα πει ότι η εικόνα κάλυψης με δασκάλους είναι σαφώς καλύτερη από άλλες χρονιές και στην Αν Αττική αλλά η πραγματική σύγκριση πρέπει να γίνει παίρνοντας υπ όψη και την τεράστια κατάργηση θέσεων εργασίας στην Αν. Αττική όπως προέκυψαν από την υπουργική απόφαση για το “νέο τύπο ενιαίου ολοήμερου σχολείου”. Έχουν περικοπεί πολύ πάνω από 100 θέσεις εργασίας στην Αν Αττική (δάσκαλος ολοήμερου στα παλιού τύπου και σε ορισμένα μεγάλα σχολεία κλπ). Προσδιόρισαν, ουσιαστικά, μόνο τα κενά δασκάλων τάξεων υπολογίζοντας ότι η λειτουργία των ολοήμερων θα γίνει με τα περισσεύματα των ωρών των εκπαιδευτικών από το πρωινό πρόγραμμα και καταργώντας τον ένα υπεύθυνο δάσκαλο για το ολοήμερο.
Αποκαλυπτικό είναι ότι ενώ πέρσι δούλεψαν στην Αν Αττική 422 δάσκαλοι αναπληρωτές όλη τη χρονιά ακόμα και αν αφαιρέσουμε ένα μεγάλο αριθμό κενών που προέκυψαν από άδειες και απουσίες στη διάρκεια της χρονιάς έχει τεράστια διαφορά με τα 210 κενά δασκάλους γενικής που προσδιόρισε και ζήτησε η Δ/νση για την κάλυψη όλων των αναγκών στην αρχή της φετινής χρονιάς. Αυτό και μόνο αποτυπώνει την τεράστια περικοπή θέσεων εργασίας που προέκυψε από τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του υπουργείου.
Σ αυτές τις περικοπές θέσεων πρέπει να προστεθεί και σημαντικός αριθμός υπεράριθμων τμημάτων που συνεχίζουν να υπάρχουν
Η εικόνα των περικοπών φαίνεται πιο ολοκληρωμένα και από τον παρακάτω συγκριτικό
Εκπαιδευτικοί | Εκπ/κοι Αναπληρ και αποσπασμένοι που δούλεψαν πέρσι ( πριν τις νέες ρυθμίσεις) 2015-16 | Κενά με τις νέες ρυθμίσεις (Σύμφωνα με τη Δ/νση) | Προσλήψεις Α΄ φάσης αναπληρωτών |
1. Δάσκαλοι (ΠΕ 70) | 422+130*=552 *(Παραλ. στήριξη) | 214 | 183 |
2. Νηπιαγωγοί (ΠΕ 60) | 130 | 80 | 78 |
3. Αγγλικών (ΠΕ 06) | 62 | 0 | 0 (αρχικά πλεόνασμα 20!) |
4.Φ. Αγωγής (ΠΕ 11) | 106 | 0 | 0 |
5. Μουσικής (ΠΕ 16) | 30 | 27 | 0 |
6. Γαλλικών (ΠΕ 05) | 0 | 0 | 0 |
7. Γερμανικών (ΠΕ 07) | 16 | 16 | 0 |
8. Θεατρικής Αγωγής (ΠΕ 32) | 25 | 37 | 30 |
9. Εικαστικών (ΠΕ 08) | 35 | 35 | 48 |
10. Πληροφορικής (ΠΕ 19) | 10 | 0 | 0 |
Εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής | 143 | 143 | ΠΕ 71 88 ΠΕ 61 15 Σύνολο 103
|
Σχετικά με τις τοποθετήσεις
Η Δ//ντρια όπως ρητά είχε δηλώσει στο ΠΥΣΠΕ στις 9/9 ήθελε να ωραιοποιήσει την εικόνα στα πλαίσια της επικοινωνιακής τακτικής του Υπουργείου, ισομοιράζοντας τα κενά ώστε να είναι 1 και σε ελάχιστες περιπτώσεις 2 σε κάθε σχολείο ώστε να μη φαίνεται το πρόβλημα και να κάνει επιλογή κενών στις τοποθετήσεις.
Αρνηθήκαμε οποιαδήποτε μεθόδευση και απαιτήσαμε από την αρχή να δοθούν όλα τα κενά προς τοποθέτηση στους αναπληρωτές αποκλειστικά με βάση τη σειρά τους . Στα πλαίσια αυτά απαιτήσαμε να προσμετρηθούν και τα κενά που προέκυπταν από κατατμήσεις υπεράριθμων τμημάτων και να δοθούν κανονικά στους αναπληρωτές. Μετά την επιμονή μας αποδέχτηκε τελικά το ΠΥΣΠΕ να τοποθετεί και στα σχολεία με 1 κενό - στην αρχή δεν ήθελε η πλειοψηφία της διοίκησης - ενώ επέμεινε μέχρι τέλους να ΜΗΝ τοποθετήσει σ΄ αυτή τη φάση στα κενά που προέκυπταν από κατατμήσεις τμημάτων - θεωρώντας ότι θα μπορούν να "δουλέψουν" συμπτυγμένα στην αρχή....
Επιμένουμε ότι πρέπει όλοι μας (σύλλογοι διδασκόντων και δ/ντές σχολείων, σύλλογοι, αιρετοί και γονείς) να κινητοποιηθούμε για να "σπάσουν" αυτά τα τμήματα άμεσα γιατί αλλιώς, αν αφήσουμε το υπουργείο να μη στείλει αναπληρωτές γι αυτά - παρά του ότι τώρα η δ/νση τα καταγράφει ως κενά - κινδυνεύουμε να μείνουν έτσι όλη τη χρονιά. Επίσης το ΠΥΣΠΕ δεν τοποθέτησε αναπληρωτές στα κενά ορισμένου χρόνου.
Τελικά η πλειοψηφία της διοίκησης τοποθέτησε περίπου 20 αναπληρωτές σε περιοχές πέρα από αυτές που έπιαναν με τη σειρά τους με σκοπό να μη μείνει κανένα σχολείο με συγκέντρωση πολλών κενών. Με μεγάλη επιμονή από τη μεριά μας, τελικά το ΠΥΣΠΕ συμφώνησε ότι θα δώσει τη δυνατότητα, σ΄ αυτούς τους συναδέλφους που αδικήθηκαν, να κάνουν βελτίωση πριν από τη Β φάση αναπληρωτών.
Σχετικά με τα διαφορετικά προγράμματα πρόσληψης ΠΔΕ και ΕΣΠΑ και τις συνέπειες τους
Τραγικά είναι τα αποτελέσματα του διαχωρισμού των προγραμμάτων πρόσληψης αναπληρωτών με τους όρους του κάθε είδους προγράμματος που κατηγοριοποιεί στην πράξη τα κενά . Επειδή οι προσληφθέντες μέσω ΕΣΠΑ απαγορεύεται να τοποθετηθούν σε ολιγοθέσια που δεν τα περιλαμβάνει το επιχειρησιακό πρόγραμμα όπως εγκρίθηκε από την ΕΕ, οι 4 συνάδελφοι που διορίστηκαν από το ΠΔΕ η διοίκηση τους τοποθέτησε με ξεχωριστό πίνακα εις βάρος κοινωνικών κριτηρίων και μορίων στα 4 ολιγοθέσια, δηλαδή 2 στο σχολείο των Αγ. Αποστόλων και 2 στη Μαλακάσα. Καταγγέλλουμε ότι με αυτόν τον τρόπο καταστρατηγείται κατάφορα η υψηλή θέση των συναδέλφων αναπληρωτών στον πίνακα και ο νόμος με τα κριτήρια για την τοποθέτηση. Έτσι συνάδελφος έγγαμη με παιδί δεν τοποθετήθηκε σε σχολείο επιλογής της και βρέθηκε στους Αγ. Αποστόλους, χωρίς να δίνεται σε κανέναν η δυνατότητα να προχωρήσει σε βελτίωση!!!
Καλούμε όλους τους συναδέλφους αναπληρωτές να επικοινωνήσουν και να προχωρήσουν σε ενστάσεις σε περίπτωση υπερβάσεων και λαθών ώστε να μην επιτρέψουμε καμία αδικία σε συνάδελφο. Επίσης όλους τους συναδέλφους να επικοινωνήσουν σε περίπτωση που δεν αναφέρεται το κενό του σχολείου τους είτε διεκδικούν κατάτμηση τμήματος και η δ/νση δεν την έχει υιοθετήσει.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να πάρουν μαζικά και μαχητικά μέρος στην απεργία του κλάδου στις 15/9 και στο συλλαλητήριο στις 12 το μεσημέρι στο Υπ. Παιδείας.
Υπερασπιζόμαστε τη μόρφωση των μαθητών μας και την εργασία και τα δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών
Οι περικοπές και τα Μνημόνια τους ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ
( Για να υπάρξει άμεση ενημέρωση για την κατάσταση των κενών στα σχολεία και το πώς έγιναν οι τοποθετήσεις, κυκλοφορούμε την ενημερωτικό αυτό το οποίο θα κυκλοφορήσουμε ξανά συμπληρωμένο με την ενημέρωση για πολύ σοβαρά γεγονότα και διαφωνίες που είχαμε με τη διοίκηση σχετικά με τις τοποθετήσεις των συναδέλφων ειδικοτήτων ΠΕ06, ΠΕ11, ΠΕ16, την απαράδεκτη από κάθε άποψη συμπεριφορά της διοίκησης στους συναδέλφους αναπληρωτές κατά την πρόσληψή τους, και τα πολλαπλά και επαναλαμβανόμενα λάθη που δίνονται στα κενά από τη Δ/νση)
12/9/2016
*Οι αιρετοί είναι εκλεγμένοι με τη εκλεγμένοί με το ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ από τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΟΧΘΗΣ του συλλόγου «ΣΩΚΡΑΤΗΣ» την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ του συλλόγου «Κ.ΣΩΤΗΡΙΟΥ» την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ- - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ του συλλόγου «Α. ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ» τη ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ του συλλόγου Γλυφάδας/ Βάρης/ Βούλας/ Βάρκιζας/ Βουλιαγμένης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη