Thumbnail
Γυμνάσιο

Με αφορμή ερωτήματα που προέκυψαν κατά την σύνταξη του ωρολογίου εβδομαδιαίου προγράμματος διδασκαλίας μαθημάτων στα Γυμνάσια και σε ό,τι αφορά στη διδασκαλία των μαθηματικών σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, σας τονίζω τα επόμενα:

1ο) Το μάθημα των μαθηματικών σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου είναι ενιαίο και αδιαίρετο που σημαίνει ότι δεν αποτελούν κλάδους το Μέρος Α (Άλγεβρα) και το μέρος Β (Γεωμετρία). Όπως αναφέρεται ρητά στο ΑΠΣ τα κεφάλαια αποτελούν διδακτικές ενότητες και σε αρκετές περιπτώσεις αποτελούν συνεχόμενες  εννοιολογικά  διδακτικές δραστηριότητες. Σας αναφέρω ενδεικτικά απόσπασμα από την εγκύκλιο με Αριθ. Πρωτ. 104092/Γ2 του Υπουργείου Παιδείας.

«Κάθε βιβλίο αποτελείται από δύο μέρη: Α΄ Μέρος: Άλγεβρα και Β΄ Μέρος: Γεωμετρία.Η διδασκαλία της Άλγεβρας και της Γεωμετρίας σε κάθε τάξη θα γίνεται από τον ίδιο διδάσκοντα και μάλιστα παράλληλα, με άξονα αναφοράς τις δύο ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για την Άλγεβρα και τις δύο ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για την Γεωμετρία. Στον διδάσκοντα δίνεται η δυνατότητα της τροποποίησης, κατά περίπτωση, της ανωτέρω κατανομής σε τρεις (3) ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως για την Άλγεβρα και μία (1) ώρα για τη Γεωμετρία, ή αντιστρόφως. Έτσι, ο διδάσκων έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει τυχόν καθυστερήσεις της διδασκαλίας της ύλης, τόσο στην Άλγεβρα, όσο και στην Γεωμετρία. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η οριζόντια διασύνδεση των εννοιών των δύο μερών του βιβλίου».

Επομένως ΔΕΝ επιτρέπεται η διαίρεση του μαθήματος σε Μέρος Α και Μέρος Β για την τακτοποίηση του ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας, αφού και οι ώρες διδασκαλίας του κάθε μέρους δεν είναι σταθερές αλλά εναλλάσσονται κατά την κρίση του διδάσκοντα ανάλογα με τις διδακτικές ανάγκες των μαθητών.

2ο) Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται σε 4 διακριτές ώρες την εβδομάδα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπου αυτό δεν είναι δυνατόν να τηρηθεί ενημερώνεται ο αρμόδιος Σχολικός Σύμβουλος από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας προκειμένου να εξεταστούν οι εναλλακτικές λύσεις.

Παρακαλώ τους κ.κ. Διευθυντές των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητάς μου να μεριμνήσουν για την εφαρμογή των ανωτέρω κατά την σύνταξη των ΕΩΠ της σχολικής τους μονάδας.

Τέλος, παρακαλώ να λάβουν ενυπόγραφη γνώση οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων καθώς και οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ03 των Νομών Δωδεκανήσου και Κυκλάδων.

Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση. 

Ο Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ03 Ν. Δωδεκανήσου και Κυκλάδων

Καραγιάννης Ιωάννης

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sintaksi_0.jpg
Αναβολή αύξησης ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης έως το 2030
Τα τρέχοντα όρια διατηρούνται, καθώς η πορεία του ασφαλιστικού συστήματος παραμένει σταθερή και οι δημογραφικοί δείκτες δεν απαιτούν άμεσες αλλαγές
Αναβολή αύξησης ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης έως το 2030
ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Παρέμβαση της αστυνομίας ξανά στο 1ο Γυμνάσιο Μελισσίων
Η θέση δε των εκπαιδευτικών και ακόμα περισσότερο των γονέων και των εκλεγμένων εκπροσώπων τους (Σύλλογος Γονέων), οφείλει να είναι ΔΙΠΛΑ και όχι...
Παρέμβαση της αστυνομίας ξανά στο 1ο Γυμνάσιο Μελισσίων
douleia
Η νέα τάση που πληγώνει την αυτοπεποίθηση στην αγορά εργασίας
Το φαινόμενο του εργασιακού ghosting έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο συχνές εμπειρίες των υποψηφίων στην εποχή της ψηφιακής πρόσληψης.
Η νέα τάση που πληγώνει την αυτοπεποίθηση στην αγορά εργασίας