Thumbnail
Υπ. Παιδείας

Για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προχωρά τις σχετικές διαδικασίες για την ίδρυση Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  Στις αρχές Μαρτίου εκδόθηκε η σχετική εγκύκλιος για την ίδρυση και την προαγωγή των  Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συμπεριλαμβανομένων και των Τμημάτων Ένταξης Π.Ε. και Δ.Ε, ενώ αντίστοιχη εγκύκλιος εκδόθηκε στις 27 Απριλίου και για τη Δευτεροβάθμια.

Σύμφωνα με αυτήν παρακαλούνται οι Περιφερειακοί/ές Διευθυντές/ντριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και οι Διευθυντές/ντριες Δ.Ε.:

  • Να φροντίσουν για την τεκμηρίωση των προτάσεων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί του αριθμού των μαθητών με τις σχετικές εισηγήσεις των ΚΕΔΔΥ και την ορθή διαχείριση προσωπικών δεδομένων.
  • Να συνοδεύσουν τον συγκεντρωτικό πίνακα με τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων για τη στέγαση και τη δέσμευση δαπάνης καθώς και τη γραπτή γνώμη τους, η οποία στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους οφείλει να σταθμίζει τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε περιοχή και να προκρίνει τις προτάσεις εκείνες που καλύπτουν τις ανάγκες της και παρέχουν υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικό έργο στα σχολεία της περιοχής.
  • Να αποστείλουν τα ως άνω μέχρι και την Παρασκευή 3-6-2016 στο Υπ.Π.E.Θ (Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής –Τμήμα Α΄, Α. Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180 Μαρούσι) και στην ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected] .

Κατά τη σύνταξη των προτάσεων, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη:

   α. Οι εισηγήσεις να αφορούν μόνο ειδικότητες και ΟΧΙ Ομάδες Προσανατολισμού - Τομείς, καθότι επίκεινται νομοθετικές ρυθμίσεις, με τις οποίες θα καθοριστούν θέματα διάρθρωσης των Σπουδών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, των Προγραμμάτων Σπουδών και του πλαισίου ποιότητας.

  β. Οι ιδιαίτερες συνθήκες της περιοχής (χιλιομετρικές αποστάσεις, δυνατότητα μεταφοράς των μαθητών κ.ά.).

  γ. Η βούληση των γονέων, της τοπικής κοινωνίας και των φορέων της περιοχής.  

δ. Ο αριθμός των προς φοίτηση μαθητών και οι εκπαιδευτικές ανάγκες τους. Στον συνοδευτικό πίνακα πρέπει να καταχωρηθεί ο συνολικός αριθμός των μαθητών ανά κατηγορία ειδικής εκπ/κης ανάγκης. Διευκρινίζεται ότι για ίδρυση νέας ΣΜΕΑΕ ο αριθμός των προς φοίτηση μαθητών είναι τουλάχιστον πέντε (5).

    ε. Ο βαθμός δυσκολίας των διαγνωσμένων ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών και ο τρόπος εκπαιδευτικής τους υποστήριξης όπως αυτός προκύπτει από την εισήγηση του οικείου ΚΕΔΔΥ.

στ. Για την ίδρυση νέας Σ.Μ.Ε.Α.Ε. απαραίτητη προϋπόθεση, για την έγκρισή της είναι:

  • Η βεβαίωση του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία να εξασφαλίζει με σαφήνεια τη δυνατότητα παιδαγωγικώς κατάλληλης στέγασης.
  • Η βεβαίωση δέσμευσης των δημοτικών οικονομικών υπηρεσιών για την κάλυψη της σχετικής δαπάνης των λειτουργικών εξόδων όλης της δομής καθώς και οι δαπάνες εξοπλισμού των εργαστηρίων όπου θα αναφέρεται το απαιτούμενο ποσό από 01-09-2016 έως και 31-12-2016 και το απαιτούμενο (κατά προσέγγιση) ετήσιο ποσό για κάθε επόμενο έτος (βλ ενδεικτικά επισυναπτόμενο υπόδειγμα).

        Επισημαίνεται ότι:

Α) Οι Διευθυντές/ντριες Δ/θμιας Εκπαίδευσης:

  • Συμπληρώνουν τον πίνακα με αξιολογική σειρά, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών της περιοχής αρμοδιότητάς τους.
  • Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 15 του άρθρου 59 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118), αποστέλλουν εγγράφως προς τους Δήμους τις προτάσεις για κάθε είδους σχολική μεταβολή για το σχολικό έτος 2016-2017 προκειμένου να ζητήσουν τη γνωμοδότηση των Δημοτικών Συμβουλίων.
  • Όταν συγκεντρώσουν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων διαβιβάζουν τα παραπάνω στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Β) Οι προτάσεις που δεν θα είναι πλήρεις δεν θα αξιολογηθούν από την Υπηρεσία μας.

Γ) Προτάσεις που είχαν υποβληθεί στο παρελθόν δεν θα συνυπολογιστούν και ζητείται επικαιροποιημένη τεκμηρίωσή τους εξ αρχής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

trakter_7.jpg
«Απόβαση» των αγροτών στην Αθήνα την Τρίτη 11 Νοεμβρίου
Η Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ) και άλλοι φορείς του αγροτικού χώρου αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο...
«Απόβαση» των αγροτών στην Αθήνα την Τρίτη 11 Νοεμβρίου
επιτ
Οι σχολικές επιτροπές στο επίκεντρο – Δήμοι και εκπαιδευτικοί ζητούν ουσιαστική συμμετοχή
Ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας επισημαίνει ότι οι Σχολικές Επιτροπές αποτελούν θεσμό δημοκρατίας και συνεργασίας, που έδινε φωνή σε γονείς και...
Οι σχολικές επιτροπές στο επίκεντρο – Δήμοι και εκπαιδευτικοί ζητούν ουσιαστική συμμετοχή
tzak
«Ήταν πολύ καλός για να τον αντέξουν» – Ο 15χρονος που δεν άντεξε τον σχολικό εκφοβισμό
Ο Τζακ Άλοτ από το Μπάρνσλυ της Βρετανίας έβαλε τέλος στη ζωή του ύστερα από συνεχή παρενόχληση από συνομηλίκους.
«Ήταν πολύ καλός για να τον αντέξουν» – Ο 15χρονος που δεν άντεξε τον σχολικό εκφοβισμό
1ο Καποδιστριακό Δημοτικό Σχολείο
Άγνωστοι έκαναν «γυαλιά καρφιά» το πρώτο Δημοτικό Σχολείο της Ελλάδας (Βίντεο)
Σπασμένα παγκάκια, γκρεμισμένα κεραμίδια και εικόνες καταστροφής στο ιστορικό σχολείο που ίδρυσε ο Ιωάννης Καποδίστριας
Άγνωστοι έκαναν «γυαλιά καρφιά» το πρώτο Δημοτικό Σχολείο της Ελλάδας (Βίντεο)