Thumbnail
Βασικά σημεία της ομιλίας του Νίκου Φίλη

Στην κατάμεστη αίθουσα στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου, μίλησε την Κυριακή 03-04-06 ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης. Πάνω από 250 άτομα, μέλη και φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ και ανάμεσά τους πολλοί εκπαιδευτικοί, άκουσαν τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τη σημερινή πολιτική κατάσταση και την εκπαίδευση και συμμετείχαν ενεργά σε έναν ζωντανό διάλογο που κράτησε τρεις ολόκληρες ώρες.

   Βασικά σημεία της ομιλίας του Νίκου Φίλη:

Ως χώρα βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο γιατί η ολοκλήρωση της αξιολόγησης αποτελεί μεταίχμιο για την πορεία προς την ανάπτυξη με αλληλεγγύη και δημοκρατία, ώστε να οδηγηθούμε σε μέτρα ανασύνταξης του κοινωνικού κράτους.

Όσα έγιναν γνωστά μετά τη δημοσιοποίηση των συνομιλιών μεταξύ των στελεχών του ΔΝΤ, έφεραν στην επιφάνεια έναν σχεδόν μαφιόζικο σχεδιασμό, να οδηγηθεί η χώρα μας ακόμη και σε πιστωτικό γεγονός, προκειμένου η κυβέρνησή μας να αποδεχθεί μέτρα πέραν της συμφωνίας του περασμένου καλοκαιριού. Η απάντησή μας είναι σαφής και κατηγορηματική: Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο από τη συμφωνία του Αυγούστου.

Όλα αυτά συμβαίνουν εν μέσω μεγάλων ευρωπαϊκών προβλημάτων και δυσκολιών, όπως το προσφυγικό, αλλά και εν μέσω ευνοϊκών αλλαγών που σημειώνονται στο νότο της Ευρώπης (Πορτογαλία, υπό κάποιες προϋποθέσεις και στην Ισπανία).

Η αναστροφή της πορείας της χώρας δεν αποτελεί ευθύνη ενός μόνο κόμματος αλλά οφείλουμε να αναζητήσουμε πολιτικές και κοινωνικές συνεργασίες.

Οι συνέπειες της κρίσης στην εκπαίδευση, η οποία ήδη είχε προβλήματα στόχων, αξιοπιστίας και διαφθοράς, είναι ορατές.

Η Παιδεία αποτελεί προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής

Τα χρήματα από τρία κοινοτικά πλαίσια στήριξης σπαταλήθηκαν χωρίς να έχουν ουσιαστική επίδραση στην εκπαίδευση.

Σχέδια και δράσεις χωρίς συνοχή χαρακτηρίζουν την κατασπατάληση πόρων χωρίς να αγγίξουν βασικά θέματα που απασχολούν την εκπαίδευση όπως είναι η επιμόρφωση και στήριξη των εκπαιδευτικών - που αποτελούν το βασικό πυλώνα ενός αξιόπιστου σχολείου- και η κτιριολογική αναβάθμιση των σχολείων.

Ο διάλογος που διεξάγουμε δεν είναι προσχηματικός και γι αυτό καλούμε τον εκπαιδευτικό κόσμο με μαζικότητα να συμμετέχει στην κατάθεση απόψεων. Για το λόγο αυτό στην Επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων αναζητήσαμε και πετύχαμε συγκλίσεις.

Στόχοι :

Επανατοποθέτηση του ενδιαφέροντος για το σύνολο της εκπαίδευσης

Αλλαγή στη δομή και το περιεχόμενο του δημοτικού σχολείου με την καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου σχολείου με ολοήμερο πρόγραμμα, με βασικό στόχο την απογυμνασιοποίηση του προγράμματος και την ενίσχυση της συναισθηματικής και παιδαγωγικής σχέσης δασκάλου και παιδιού.

Στην Ειδική Αγωγή που μέχρι τώρα τα προβλήματα αντιμετωπιζόταν με τη λήψη ευκαιριακών μέτρων, σχεδιάζουμε βήμα-βήμα τη μετάβαση σε ένα σύστημα που θα διέπεται από τις αρχές της ένταξης και της παροχής ίσων ευκαιριών στην μάθηση, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε παιδιού.

Στη Μέση Εκπαίδευση θα δημιουργήσουμε συνθήκες διεύρυνσης του διδακτικού χρόνου με την κατάργηση των πολλών εξετάσεων και θα διευκολύνουμε την πρόσβαση στην Γ/θμια Εκπαίδευση.

Στην Τεχνική Εκπαίδευση δεν θεωρούμε τα σχολεία (ΕΠΑΛ) μια δεύτερη κατηγορία σχολείων, αλλά θέλουμε να είναι θελκτικά για τα παιδιά, μέσω του προγράμματος και των ευκαιριών για μάθηση και κατάρτιση που θα παρέχουν. Σχεδιάζουμε την αναμόρφωση των ειδικοτήτων και την καθιέρωση 4ου έτους για τη Μαθητεία και τη σύνδεση με την Παραγωγή.

Το μεγάλο ερώτημα: Πώς θα γίνουν όλα αυτά και με τι οικονομικές δυνατότητες με ποσοστό δαπανών για την Παιδεία 2,8 % επί του συνολικού και αποδυναμωμένου ΑΕΠ;

  1. Για μια σειρά μέτρων και αλλαγές όπως της νοοτροπίας, του περιεχομένου σπουδών, του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών, κ.α. δεν χρειάζονται χρήματα
  2. Βαθμιαία πρέπει να οδηγηθούμε στη σύγκλιση του ευρωπαϊκού μέσου όρου δαπανών για την παιδεία που είναι το 5 % του ΑΕΠ.

Αποτελεί κυβερνητική δέσμευση οι πρώτοι διορισμοί να γίνουν στην Παιδεία και την Υγεία.

Στόχος μας να γίνουν 20.000 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών σε βάθος 3ετίας με ιεράρχηση και προτεραιότητα την Ειδική Αγωγή, το Δημοτικό Σχολείο και τη Μέση Εκπαίδευση.

Ένα σημείο που αποτελεί πηγή πολιτικής αντιπαράθεσης λόγω των ιδεολογικών επιλογών της αντιπολίτευσης αλλά και των οικονομικών συμφερόντων των σχολαρχών είναι η Ιδιωτική Εκπαίδευση, την οποία δεν μπορούμε να την αφήσουμε χωρίς έλεγχο και εποπτεία γιατί αυτό αφορά όλη την κοινωνία.

Η δύναμη κάθε εκπαιδευτικής αλλαγής βρίσκεται στα χέρια των εκπαιδευτικών τους οποίους τιμάμε για την προσφορά και το έργο τους .

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παδα
ΠΑΔΑ: Εμβληματικό Διεθνές Συνέδριο για την Κοινωνική Εργασία στην εποχή των «ρευστών βεβαιοτήτων»
Συνδιοργανώθηκε από το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας και τον Σύνδεσμο Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ).
ΠΑΔΑ: Εμβληματικό Διεθνές Συνέδριο για την Κοινωνική Εργασία στην εποχή των «ρευστών βεβαιοτήτων»
μπουλ
14χρονοι επιτέθηκαν σε μαθητή και του κατέβασαν το παντελόνι μέσα σε σχολείο της Αιτωλοακαρνανίας
Η μητέρα ενός 12χρονου και κατέθεσε, ότι στο Γυμνάσιο, οι δύο 14χρονοι προσέγγισαν τον γιο της, τον απώθησαν, τον ακινητοποίησαν και του κατέβασαν το...
14χρονοι επιτέθηκαν σε μαθητή και του κατέβασαν το παντελόνι μέσα σε σχολείο της Αιτωλοακαρνανίας
μηχαν
Απαγόρευση εφοδιασμού βενζίνης σε αναβάτες χωρίς κράνος: Το νέο μέτρο για την οδική ασφάλεια
Η οικογένεια Ροδουσάκη από το Καστέλλι, γνωστοποίησε την απόφασή της να μην προμηθεύει βενζίνη σε αναβάτες μηχανών χωρίς κράνος, ενώ οι πρατηριούχοι...
Απαγόρευση εφοδιασμού βενζίνης σε αναβάτες χωρίς κράνος: Το νέο μέτρο για την οδική ασφάλεια