Thumbnail
Ανανέωση του ολοήμερου σχολείου και των μαθημάτων

«Το μέλλον της Ευρώπης περνάει μέσα από το μέλλον της εκπαίδευσης, εκπαίδευση όχι απομονωμένη από τις εξελίξεις της κοινωνίας και της οικονομίας, αλλά όχι και υποταγμένη σε επιχειρηματικές επιλογές» υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής παρεμβαίνοντας στη συζήτηση με μορφωτικούς ακολούθους των χωρών της Ευρωζώνης στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία.

Ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι το υπουργείο επιδιώκει μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση «μακράς πνοής» με στόχο το 14χρονο υποχρεωτικό σχολείο που θα παρέχει στον μαθητή ολόπλευρη μόρφωση κι οριζόντιες κοινωνικές δεξιότητες. Ο Ν. Φίλης επισήμανε ότι ανάμεσα στους στόχους της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι η ανανέωση του ολοήμερου σχολείου, αλλά και του περιεχομένου των μαθημάτων και των εκπαιδευτικών μεθόδων.

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε ακόμα ότι επιδιώκεται ανανέωση και του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών προς την κατεύθυνση της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών κι όχι της βαθμολογικής κλίμακας. Ο Ν. Φίλης υπογράμμισε ότι το υπουργείο σχεδιάζει την αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος περνώντας αρμοδιότητες κι ευθύνες, αλλά και τους ανάλογους πόρους, σε Αυτοδιοίκηση και σχολικές μονάδες, ενάντια στον σημερινό «σκληρό συγκεντρωτισμό».

Ο υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι λιγότερο από το 30% των μαθητών ακολουθούν την τεχνική εκπαίδευση παρατηρώντας ότι δεν μπορεί να υπάρξει εξαναγκασμός του μαθητή να την επιλέξει, αλλά ότι αυτή πρέπει να αποτελέσει «επιλογή πειθούς των παιδιών», μια επιλογή ενός «ελκυστικού σχολείου», όπως σημείωσε, καθιστώντας την τεχνική εκπαίδευση ισότιμη με τη γενική. Αναφερόμενος στην ειδική αγωγή ο Ν. Φίλης τάχθηκε υπέρ της συμπεριληπτικής διδασκαλίας κι εναντίον των τάξεων - «γκέτο».

Οι μορφωτικοί ακόλουθοι των πρεσβειών των χωρών της Ευρωζώνης περιέγραψαν τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών τους, συστήματα πολυποίκιλα ως προς την αποκέντρωσή τους, τον βαθμό διείσδυσης της ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και την αναλογία μαθητών στην τεχνική και τη γενική εκπαίδευση.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι επισημάνσεις της ακολούθου από τη Φινλανδία, που περιέγραψε τον εκτεταμένο διάλογο που προηγήθηκε της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης της δεκαετίας του '70 ώστε να μην υπάρχουν αλλαγές όταν αλλάζουν οι κυβερνήσεις, αλλά και το συνολικό σχέδιο της Γαλλίας που στοχεύει στον περιορισμό της σχολικής αποτυχίας.

 

Κώστας Παπαγιάννης

Πηγη: .avgi.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κινα
Γιατί η Κίνα επιλέγει το τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών
Από την Πάτρα στην Κίνα: Η παγκόσμια εμβέλεια του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών
Γιατί η Κίνα επιλέγει το τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών
στολος για τη γάζα
Δεύτερο χτύπημα σε πλοίο του «Στόλου για τη Γάζα» στην Τυνησία – Υποψίες για νέα επίθεση με drone
Το περιστατικό συνέβη μόλις μία ημέρα μετά από παρόμοιο χτύπημα σε άλλο σκάφος της ίδιας αποστολής, γεγονός που εντείνει τις ανησυχίες για στοχευμένη...
Δεύτερο χτύπημα σε πλοίο του «Στόλου για τη Γάζα» στην Τυνησία – Υποψίες για νέα επίθεση με drone
klearhos_maroysakis.jpeg
Προειδοποίηση του Κλέαρχου Μαρουσάκη: Που θα έχουμε καταιγίδες και χαλαζοπτώσεις
Διήμερο έντονης αστάθειας με καταιγίδες και χαλαζοπτώσεις - Τα φαινόμενα θα είναι τοπικά έντονα, με πιθανές χαλαζοπτώσεις.
Προειδοποίηση του Κλέαρχου Μαρουσάκη: Που θα έχουμε καταιγίδες και χαλαζοπτώσεις