Thumbnail
Προτεραιότητα τα επαγγελματικά δικαιώματα για πτυχιούχους Τμημάτων ΤΕΙ

Η διευθέτηση του θέματος των επαγγελματικών δικαιωμάτων – επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων Τμημάτων ΤΕΙ, που λειτουργούσαν ή προέκυψαν μετά την εφαρμογή του Σχεδίου «Αθηνά» αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Τα παραπάνω δήλωσε ο υπουργός Παιδείας σε γραπτή του απάντηση στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Ο Αριστείδης Μπαλτάς συμπληρώνει πως η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ έχει ως στόχο τη συγκρότηση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας στη χώρα. Σύμφωνα με αυτές τις δεσμεύσεις, οι αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα είναι προς όφελος της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας και θα προκύψουν ύστερα από εξαντλητικό διάλογο μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και τα ΑΕΙ πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα, καθώς και όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Η ΕΕΤΕΜ σε δελτίο τύπου της, που κατατέθηκε ως αναφορά από τον κ. Νικολόπουλο, επισημαίνει μεταξύ των άλλων πως « η φωτογραφική διάταξη της παρ. 2α του άρθρου 11 του σχεδίου νόμου το οποίο έχει αναρτηθεί για διαβούλευση αφορά το γνωστό «Grecomaster», δηλ. της μαζικής μετατροπής των προπτυχιακών διπλωμάτων πενταετούς διάρκειας των Πολυτεχνικών και Γεωπονικών Σχολών σε ΜΔΕ ενιαίου τύπου και τη μεταφορά τους από το 6ο στο 7ο επίπεδο του ΕΠΠ μόνο και μόνο για να κάνουν ερμητικά «κλειστό» το επάγγελμα για ορισμένες κατηγορίες πτυχιούχων των ΑΕΙ. Αντιθέτως οι σχετικές συμφωνίες που έχουμε ΑΠΟΔΕΧΤΕΙ ως χώρα, στο πλαίσιο των Συναντήσεων των Ευρωπαίων Υπουργών Παιδείας, προβλέπουν σαφή διαχωρισμό των τριών κύκλων σπουδών και δεν δικαιολογούν τις ελληνικές αλχημείες περί ενιαίων και αδιάσπαστων προγραμμάτων Μάστερ των πενταετών προπτυχιακών προγραμμάτων…»

Ο υπουργός Παιδείας για τα όσα αναφέρονται από την ΕΕΤΕΜ για τα ενιαία αδιάσπαστα προγράμματα Μάστερ των πενταετών προπτυχιακών προγραμμάτων παραθέτει τη ρύθμιση που περιλαμβανόταν στο σχέδιο νόμου που δόθηκε προς διαβούλευση:

Οι τίτλοι πτυχίων ή διπλωμάτων που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος Σπουδών σε Τμήμα ή μονοτμηματική Σχολή Α.Ε.Ι. κατατάσσονται με βάση τη διάρθρωση των Προγραμμάτων Σπουδών και των Ι.Ε.Μ. ως κατωτέρω:

α) Τα πτυχία ή διπλώματα που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο ή μεγαλύτερο από πέντε έτη, με 300 κατ’ ελάχιστον Ι.Ε.Μ., αναγνωρίζονται ως Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής και κατατάσσονται στο 7οεπίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

β) Τα πτυχία ή διπλώματα που απονέμονται από Α.Ε.Ι. κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο με τέσσερα έτη κατατάσσονται στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και είναι ισοδύναμα με πτυχία Bachelor στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής.

γ) Τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) οδηγούν σε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) με 75 κατ’ ελάχιστον Ι.Ε.Μ., το οποίο ισοδυναμεί με Master of Science στην ειδίκευση και αποτελεί πρόσθετο προσόν και όχι προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Οι κάτοχοι Μ.Δ.Ε., οι οποίοι είναι κάτοχοι πτυχίου ή διπλώματος της περίπτωσης β’ του παρόντος άρθρου,  κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

Η αναγνώριση για την περίπτωση α’ του παρόντος άρθρου επέρχεται κατόπιν έκδοσης απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία θα διαπιστώνει την συνδρομή των νόμιμων προϋποθέσεων υπαγωγής των Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. στην ανωτέρω διάταξη. Κατόπιν της έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης του προηγούμενου εδαφίου, ο τίτλος σπουδών Integrated Master (Master of Science) θεωρείται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος. Τα δικαιώματα που πηγάζουν από τον ανωτέρω τίτλο δεν δύνανται να τύχουν αναδρομικής χρήσης ιδίως προς αμφισβήτηση κατακυρώσεων διαγωνισμών ή επιδικάσεως αναδρομικών επιδομάτων, μισθών ή αποζημιώσεων.

Καλόγηρος Βασίλειος

news.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βροχές, καταιγίδες
Έρχεται ξαφνική καταιγίδα στην Αθήνα – Τι ώρα “χτυπάει” το λεκανοπέδιο!
Ραγδαία επιδείνωση του καιρού από το μεσημέρι – Σε ποιες περιοχές της Αττικής θα πέσει δυνατή βροχή και πότε υποχωρούν τα φαινόμενα
Έρχεται ξαφνική καταιγίδα στην Αθήνα – Τι ώρα “χτυπάει” το λεκανοπέδιο!
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Τεχνητή νοημοσύνη, καινοτομία, επιχειρήσεις: ο ρόλος της κυβέρνησης και της διαφθοράς
Πώς η απουσία συνεκτικής πολιτικής και η διαφθορά επιβραδύνουν την υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ελλάδα, τι πρέπει να γίνει
Τεχνητή νοημοσύνη, καινοτομία, επιχειρήσεις: ο ρόλος της κυβέρνησης και της διαφθοράς
foto_education.jpg
Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά: Ο ρόλος των διατάξεων και των μορίων
Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών: Τι προβλέπει η νομοθεσία για τα λειτουργικά κενά - Οι διευκρινίσεις της Δημοκρατικής Συνεργασίας Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά: Ο ρόλος των διατάξεων και των μορίων
social media
Δεν θα πιστέψεις ποιες λέξεις μπήκαν φέτος στο Cambridge Dictionary – Ευθύνεται το TikTok!
Από το “delulu” μέχρι το “skibidi”, η γενιά του TikTok αλλάζει την αγγλική γλώσσα – Και οι λεξικογράφοι το καταγράφουν επίσημα
Δεν θα πιστέψεις ποιες λέξεις μπήκαν φέτος στο Cambridge Dictionary – Ευθύνεται το TikTok!