Thumbnail
της Ολυμπίας Ζαραμπούκα

Μερικές επισημάνσεις για το επιχείρημα του Υπουργείου και της Δ.Ο.Ε. υπέρ της ανάκλησης όλων των Μετατάξεων  λόγω Δικαστικών αποφάσεων, όπως ισχυρίζονται,  έχουν εκδοθεί με αιτιολογία την παρανομία,

Της Ολυμπίας Ζαραμπούκα

Μερικές επισημάνσεις για το επιχείρημα του Υπουργείου και της Δ.Ο.Ε. υπέρ της ανάκλησης των μετατάξεων σε συμμόρφωση με δικαστικές αποφάσεις που, όπως ισχυρίζονται, έχουν εκδοθεί και έχουν ως αιτιολογία την παρανομία, συλλήβδην όλων των διοικητικών πράξεων μετάταξης από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

            Εκ προοιμίου θα πρέπει να αναφέρουμε ότι δεν έχει περιέλθει εν γνώσει μας καμία δικαστική απόφαση, πόσο μάλλον με το παραπάνω περιεχόμενο.

            Οι μόνες δικαστικές αποφάσεις που πρόκειται να εκδοθούν από τα Διοικητικά Εφετεία, με εξαίρεση την αίτηση ακύρωσης των προϋπαρχουσών ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, αφορούν αιτήσεις ακύρωσης συναδέλφων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που βάλλουν κατά των πράξεων μετάταξης συναδέλφων τους που πήραν μετάταξη στην ίδια ειδικότητα και στην ίδια περιοχή που επιδίωκαν με την αίτησή τους να μεταταχθούν, οι αιτούντες την ακύρωσή τους.

            Οι αιτήσεις αυτές θα πρέπει να διαχωριστούν σε δύο ομάδες: Η μία αφορά αιτήσεις ακύρωσης εκπαιδευτικών που πήραν μετάταξη στην περιοχή της πρωτοβάθμιας που αποτελούσε την δεύτερη επιλογή τους και όχι στην πρώτη τους επιλογή, στην οποία μετατάχθηκαν άλλοι με λιγότερα μόρια, ή εκπαιδευτικοί εκτός της οικείας περιφερείας εκπαίδευσης και η άλλη αφορά αιτήσεις ακύρωσης εκπαιδευτικών που δεν πήραν καθόλου μετάταξη ενώ πήραν μετάταξη είτε στην πρώτη τους επιλογή είτε στην δεύτερή τους επιλογή άλλοι εκπαιδευτικοί είτε με λιγότερα μόρια είτε εκτός της οικείας περιφερείας εκπαίδευσης.

            Από πολλές από αυτές τις αιτήσεις οι εκπαιδευτικοί που τις άσκησαν, έχουν παραιτηθεί εξαιτίας του ότι από την άσκησή τους και μετά ικανοποιήθηκε η αίτηση ή η ένστασή τους από το Υπουργείο και μετατάχθηκαν και αυτοί στις περιοχές επιλογής τους με μεταγενέστερες υπουργικές αποφάσεις μετατάξεων, έπειτα από ικανοποίηση ενστάσεων.

            Σε όλες τις υποθέσεις που εκκρεμούν στα Δικαστήρια και είτε έχουν δικαστεί είτε έχει αναβληθεί η εκδίκασή τους είτε αυτεπαγγέλτως (οίκοθεν) από το Δικαστήριο λόγω ελλείψεων του διοικητικού φακέλου (ελλείψεις στοιχείων που έχουν αποσταλεί από το Υπουργείο) είτε με αίτηση των διαδίκων (αιτών την ακύρωση εκπαιδευτικός, Υπουργείο και τυχόν παρεμβαίνοντες εκπαιδευτικοί που έχουν μεταταχθεί) το Υπουργείο (υπό την σημερινή πολιτική του ηγεσία) έχει καταθέσει εκθέσεις απόψεων και επιχειρηματολογεί υπέρ της νομιμότητας και της εγκυρότητας της διαδικασίας των μετατάξεων του Ν. 4172/2013 και υπέρ της απόρριψης της αίτησης ακύρωσης, καταλήγοντας στο σκεπτικό του ότι οι μετατάξεις πραγματοποιήθηκαν αφενός με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και το δημόσιο σκοπό της κάλυψης αναγκών των διευθύνσεων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κάτω από την ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης και ορθολογικής διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού, ενόψει της έναρξης του νέου σχολικού έτους, ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος ευρύτερης δυσλειτουργίας της δημόσιας εκπαίδευσης.

            Όσον αφορά την πρώτη ομάδα των αιτήσεων ακύρωσης, δηλαδή των εκπαιδευτικών που πήραν μετάταξη στην περιοχή της πρωτοβάθμιας που αποτελούσε την δεύτερη επιλογή τους και όχι στην πρωτη τους επιλογή που μετατάχθηκαν άλλοι με λιγότερα μόρια ή χωρίς τις νόμιμες προϋποθέσεις, θα τολμούσαμε να πιθανολογήσουμε ότι θα απορριφθούν από τα Δικαστήρια λόγω έλλειψης εννόμου συμφέροντος, χωρίς να ελεγχθεί κανένας από τους λόγους ακύρωσης που περιέχονται στο δικόγραφο της αίτησής ακύρωσής τους.

            Το παραπάνω θα συμβεί διότι το Δικαστήριο πολύ πιθανόν να κρίνει ότι από τη διατύπωση της διάταξης της παραγράφου 11 του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013, δεν συνάγεται ότι οι δηλωθείσες εκ μέρους των εκπαιδευτικών προς μετάταξη προτιμήσεις δηλώθηκαν ιεραρχικά, με την έννοια της 1ης, 2ης επιλογής, έτσι ώστε η πρώτη επιλογή να αποκλείει την δεύτερη και επομένως δεν προκύπτει από την εφαρμογή της διάταξης αυτής επιτακτική υποχρέωση της διοίκησης να εκδώσει διοικητική πράξη μετάταξης που να μετατάσσει τον προσφεύγοντα εκπαιδευτικό στην πρώτη του προτίμηση αντί της δεύτερης και η διοίκηση (το Υπουργείο) ενήργησε νομίμως και μετέταξε στο πλαίσιο της νόμιμης διακριτικής της ευχέρειας, τον προσφεύγοντα εκπαιδευτικό σε μία εκ των δύο επιλογών του, με βάση τον συνολικό αριθμό μορίων του και με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, δηλαδή την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, καθώς και τα πραγματικά οργανικά κενά που υπήρξαν στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης από τον προσφεύγοντα εκπαιδευτικό. Επομένως η ικανοποίηση της αίτησής τους μετάταξης έστω και στην δεύτερη επιλογή τους θα αίρει την ύπαρξη εννόμου συμφέροντος και θα καθιστά την αίτησή τους απορριπτέα λόγω ελλείψεως εννόμου συμφέροντος.

            Όσον αφορά την δεύτερη ομάδα εκπαιδευτικών, δηλαδή αυτών που δεν μετατάχθηκαν καθόλου, το Δικαστήριο θα υπεισέλθει στην ουσιαστική κρίση των λόγων ακύρωσής τους και σε περίπτωση αποδοχής έστω και ενός λόγου θα ακυρώσει τις συγκεκριμένες ατομικές διοικητικές πράξεις μετάταξης μόνο του κλάδου και μόνο της περιοχής που αφορά η αίτηση ακύρωσης (π.χ. αίτηση εκπαιδευτικού ΠΕ05 για περιοχή μετάταξης πρωτοβάθμιας Λάρισας).

            Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα απλά και μόνο, μετά την ακύρωση, την αναπομπή των ακυρωθέντων διοικητικών πράξεων στη διοίκηση (Υπουργείο Παιδείας) με την επιταγή να εκδώσει νέες διοικητικές πράξεις μετάταξης που θα υπακούουν στο διατακτικό της απόφασης. Με απλά λόγια το Υπουργείο θα εκδώσει πράξεις μετάταξης που θα συμπεριλαμβάνουν και θα μετατάσσουν και τον προσφεύγοντα εκπαιδευτικό που νίκησε στη δίκη είτε με αντικατάσταση του εκπαιδευτικού που δεν έχει τις νόμιμες προϋποθέσεις σε σχέση με τον προσφεύγοντα (λιγότερα μόρια κλπ) είτε με συμπερίληψή του. Πάντως σε καμία περίπτωση το Δικαστήριο δεν θα υποκαταστήσει το Υπουργείο με την έννοια της γνωμοδότησης για το ποιό θα πρέπει να είναι το περιεχόμενο της διοικητικής πράξης που θα εκδοθεί μετά την ακύρωση.

            Σε κάθε πάντως περίπτωση δεν θα κριθεί η νόμιμη εφαρμογή των διατάξεων της παραγρ. 11 του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013 στο σύνολο των διοικητικών πράξεων μετατάξεων ούτε και πολύ περισσότερο η νομιμότητα των διατάξεων αυτών στο σύνολό τους με την κρίση για την συνταγματικότητα ή μη αυτών. Αυτή είναι αρμοδιότητα του ανώτατου Δικαστηρίου του λεγομένου και Συνταγματικού Δικαστηρίου, του Συμβουλίου της Επικρατείας. Για τον λόγο αυτόν η μόνη απόφαση Δικαστηρίου που θα κρίνει την νομιμότητα για το σύνολο της εφαρμογής των διατάξεων σε όλες τις μετατάξεις θα είναι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, στο οποίο ως γνωστόν προσέφυγαν με αίτηση ακύρωσης οι συνάδελφοι των προϋπαρχουσών ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια και δικάσιμος της αίτησής τους αυτής δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί.

            Σχετικά με την αίτηση ακύρωσης των συναδέλφων των προϋπαρχουσών ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια, στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, η εκδίκαση της οποίας έχει αναβληθεί για τον Νοέμβριο του 2015, θα μπορούσαμε ακροθιγώς να σχολιάσουμε ότι και σε αυτήν την υπόθεση το πρώτο που θα κριθεί από το Δικαστήριο είναι η ύπαρξη εννόμου συμφέροντος των προσφευγόντων, πράγμα το οποίο κατά την γνώμη μας δεν στοιχειοθετείται, δεδομένου ότι η συμμετοχή των προσφευγόντων στην διαδικασία των μετατάξεων δεν υφίσταται, προκειμένου να θίγονται άμεσα από τυχόν παράλειψη μετάταξής τους και επομένως η αίτησή τους δεν θα έπρεπε να αποτελεί αντικείμενο κρίσης από αυτό το συγκεκριμένο Δικαστήριο.

            Επομένως ανασκευάζοντας το επιχείρημα του Υπουργείου και της Δ.Ο.Ε. περί ύπαρξης δικαστικών αποφάσεων που εντοπίζουν παρανομία στο σύνολο των μετατάξεων και υποχρεώνουν το Υπουργείο σε ανάκληση όλων των μετατάξεων, εν κατακλείδι επισημαίνουμε τα παρακάτω:

            Από καμία δικαστική απόφαση δεν επιτάσσεται η ανάκληση όλων συλλήβδην των μετατάξεων, ούτε και εντοπίζεται συνολική παρανομία στην εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 11 του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013 που υποχρεώνει την διοίκηση να τις ανακαλέσει. Το μόνο που θα υποχρεωθεί το Υπουργείο να ενεργήσει σε συμμόρφωση με τυχόν αποφάσεις των Διοικητικών Εφετείων που θα εκδοθούν, θα είναι η αναμόρφωση των συγκεκριμένων πράξεων μετάταξης που θίγονται και σύμφωνα με το διατακτικό της απόφασης, που θα αφορά συγκεκριμένες και μόνο περιπτώσεις που οδηγήθηκαν σε δικαστική κρίση από τους συγκεκριμένους προσφεύγοντες, εναντίον συγκεκριμένων μεταταγμένων, σε συγκεκριμένους κλάδους και συγκεκριμένες περιοχές μετάταξης. Με απλά λόγια οι μεταβολές που θα υποχρεωθεί να κάνει το Υπουργείο θα είναι ελάχιστες και εντοπισμένες σε συγκριμένες περιοχές και ειδικότητες που δεν θα επιφέρουν καμία αναστάτωση στην διαχείριση του προσωπικού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τελικά το επιχείρημα του Υπουργείου και της Δ.Ο.Ε. σχετικά με δικαστικές αποφάσεις περί παρανομίας των μετατάξεων που άγουν σε ανάκλησή τους,  εν όψει όλων των παραπάνω καταπίπτει στο σύνολό του.

            Αυτές τις κρίσιμες στιγμές θα πρέπει όλοι οι εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης και όλων των ειδικοτήτων, να αποφύγουμε να απευθύνουμε ο ένας στον άλλον διχαστικές κορώνες και μονιασμένοι να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να απαιτήσουμε και να επιτύχουμε την επίλυση του προβλήματος με την ίδρυση όλων των προβλεπομένων και προτεινομένων οργανικών θέσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με αποτέλεσμα και οι μεταθέσεις όλων των αιτούντων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας να γίνουν και οι ευρισκόμενοι στη διάθεση να βρουν οργανική και οι μεταταγμένοι να καταλάβουν την οργανική θέση που παρανόμως επί δύο έτη δεν τους αποδίδεται. Στην εκπαίδευση όλοι χρειαζόμαστε, κανείς δεν περισσεύει.

Ολυμπία Ζαραμπούκα

Εκπαιδευτικός ΠΕ11

           

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα