1 17 - 03 - 2015
ΑΑρ. Πρωτ. 2494/19 - 3- 2015
1119/19 - 03- 2015
Επιτυχόντες Φιλόλογοι
ΑΣΕΠ Εκπαιδευτικών 2008
ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας
κ Α.Μπαλτά
Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ Α. Κουράκη
Υπουργό Διοικητικής
Ανασυγκρότησης
κ Γ.Κατρούγκαλο
[email protected]
Κοινοποίηση: α) Πρόεδρο του ΣτΕ
β) Νομικούς Συμβούλους του Υπουργείου
Παιδείας
γ) Βουλευτές Κοινοβουλίου
δ) Μ.Μ.Ε.
Θέμα: Σεβασμός στις επιταγές του Συντάγματος - διορισμός των επιτυχόντων του Α.Σ.Ε.Π.
Αξιότιμοι κ. Υπουργοί,
Με αφορμή την ομόφωνη απόφαση (527/2015) της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τη βαθιά μας αγανάκτηση ως επιτυχόντες Φιλόλογοι της προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π 2Π/2008, (ΦΕΚ 515/8-10-2008, Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) σχετικά με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που κυριαρχεί στο διαδίκτυο και στα έντυπα από αναφορές μη εφαρμογής της εν λόγω απόφασης. Έχοντας πίστη στο Νόμο και τη Δικαιοσύνη, επιζητούμε να λάβετε υπόψιν σας τις ανησυχίες μας και ευελπιστούμε να εφαρμοστεί επιτέλους ο νόμος 2525/1997 (Νόμος Αρσένη), δηλαδή 100% διορισμοί από τον πίνακα επιτυχόντων Α.Σ.Ε.Π. όσον αφορά στους διορισμούς μονίμων και την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, προκειμένου να επέλθει η δικαίωσή μας μετά από πολλά χρόνια επαγγελματικής και επιστημονικής “περιθωριοποίησης”. Παραθέτουμε το άρθρο 6, παράγραφο 7 από τον νόμο Αρσένη που αναφέρεται στον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών. Άλλωστε τα άρθρα 1 και 2 του νόμου 3848/2010, που δεν κρίθηκαν παράνομα από το ΣτΕ, αναφέρονται και αυτά στον νόμο Αρσένη.
7. Από το σχολικό έτος 1998 - 1999, προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου, από τους πίνακες διοριστέων του ν. 1566/1985 και από τους εγγεγραμμένους στους πίνακες των επιτυχόντων στον διαγωνισμό και μη διοριζόμενους σε οργανικές θέσεις. Από το έτος 2003, οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών γίνονται αποκλειστικά από τους πίνακες των επιτυχόντων στον διαγωνισμό υποψήφιων εκπαιδευτικών.
Είμαστε επιτυχόντες Φιλόλογοι ύστερα από γραπτές εξετάσεις, που θεωρούνται αξιολόγηση αντικειμενικού τύπου με την επίβλεψη, τον έλεγχο και την επικαιροποίηση των αποτελεσμάτων από το Α.Σ.Ε.Π., το οποίο αποτελεί ανεξάρτητη αρχή. Οι επιδόσεις μας είναι πάρα πολύ υψηλές, (με ποσοστό επιτυχίας 17,6%). Συνεπώς, έχουμε κριθεί ότι διαθέτουμε τα απαιτούμενα προσόντα και τις παιδαγωγικές ικανότητες, για να γίνουμε δημόσιοι εκπαιδευτικοί λειτουργοί ΚΑΙ σε ό,τι αφορά τα γνωστικά μας αντικείμενα ΚΑΙ σε ό,τι αφορά την παιδαγωγική ΚΑΙ διδακτική μας ικανότητα, ώστε να παράγουμε εκπαιδευτικό έργο ανάλογο των σύγχρονων απαιτήσεων και τούτο σε αντίθεση με τους άλλους συναδέλφους μας οι οποίοι απέτυχαν ή δεν έλαβαν ποτέ μέρος σε κανένα γραπτό διαγωνισμό, το οποίο αποτελεί και το εχέγγυο των υψηλών προσόντων και απόδειξη αυτών με τρόπο αντικειμενικό και πλέον αξιόπιστο. Αυτό διαπιστώνεται εύκολα αν συγκρίνετε τον αριθμό των αιτήσεων για συμμετοχή στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, γύρω στις 18.500, με τον αριθμό των 3.271 επιτυχόντων (αναλογία περίπου ⅙ βάσει των αιτήσεων, για την ακρίβεια 17,6%).
Ζητούμε την έμπρακτη αξιοκρατία και την ισότητα που πρεσβεύει η Δημοκρατία απέναντι σε όλους τους πολίτες του κράτους. Δεν είναι δυνατόν σε όλο το δημόσιο τομέα οι διορισμοί και οι προσλήψεις να γίνονται αποκλειστικά μέσω Α.Σ.Ε.Π. και μόνο στην Εκπαίδευση να προτάσσεται η “αδιαφανής προϋπηρεσία” και μάλιστα να υποστηρίζεται με το ψευδοεπιχείρημα επιτυχίας (λόγω βάσης) σε κάποιον διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π (24μηνο), θέση που προσβάλλει όχι μόνο τη νοημοσύνη και την αξιοπρέπειά μας, αλλά και υποτιμά τους κόπους μας. Το θέμα είναι πλέον τόσο ηθικό και νομικό, όσο και θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης και νομιμότητας.
Για την πλήρη κατανόηση των όσων προαναφέρθηκαν σας παραθέτουμε ένα σύντομο ιστορικό. Όλα ξεκίνησαν το 2008 όταν, πριν την προκήρυξη του διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. 2008, οι θέσεις των φιλολόγων με υπουργική απόφαση στις 25/08/2008 μειώθηκαν από 600 σε 480. Ο λόγος προφανής· μείωσαν τις θέσεις του διαγωνισμού για να αυξήσουν τις θέσεις εκτός διαγωνισμού με αδιαφανείς διαδικασίες, δίχως δηλαδή την επίβλεψη του Α.Σ.Ε.Π.. Λάβαμε μέρος λοιπόν σε έναν διαγωνισμό, που οι θέσεις εκ των προτέρων είχαν περιοριστεί, για να δοθούν σε εκπαιδευτικούς που δεν θα έδιναν εξετάσεις.
Εκτός από την κάλυψη των θέσεων με άτομα εκτός Α.Σ.Ε.Π, μειώθηκε δραματικά ο αριθμός των θέσεων φιλολόγων το 2008. Παραθέτουμε αριθμό θέσεων προηγούμενων διαγωνισμών: 2002:1102, 2004:880, 2006:840 και το αποκορύφωμα 2008: 480 θέσεις. Ο λόγος πάλι προφανής. Βρήκαν άλλον έναν τρόπο για να αυξήσουν τις θέσεις διορισμών για εκπαιδευτικούς που δεν είχαν συμμετάσχει στον διαγωνισμό, αλλά ούτε επρόκειτο. Επομένως, εκτός από το μεγαλύτερο όγκο ύλης (αύξηση της ύλης στην Ιστορία) και το μεγαλύτερο αριθμό των υποψηφίων στην ιστορία του διαγωνισμού (18.681), είχαμε να αντιμετωπίσουμε και το γεγονός του μειωμένου αριθμού θέσεων μέσω Α.Σ.Ε.Π. για τους λόγους που μόλις προαναφέραμε. Επομένως υπήρξε 100% αύξηση στους υποψηφίους (2002:9.300 - 2008: 18.681): 56,44% μείωση στον αριθμό των θέσεων, (2002:1.102 - 2008:480), αναλογία θέσεων διοριστέων - συμμετεχόντων 1: 33 για τους Φιλολόγους.
Κατ’ αρχάς, ο γραπτός διαγωνισμός διεξήχθη τον Ιανουάριο του 2009. Σύμφωνα με την τελεσίδικη απόφαση του ΣτΕ, η τότε υπουργός Παιδείας και ο τότε υπουργός Οικονομικών υφήρπαξαν τις πιστώσεις που θα έπρεπε να είχαν δοθεί σε εμάς και με αυτές προχώρησαν στον διορισμό άλλων εκπαιδευτικών. Στη θέση μας, λοιπόν, διορίστηκαν 780 μη επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού παράνομα, όπως έχει ήδη αποφανθεί το δικαστήριο, ο διορισμός των οποίων, πλέον, δεν έχει νομική ισχύ. Ο στόχος της παραπάνω αυθαιρεσίας ήταν οι γνωστές πελατειακές σχέσεις. Το Υπουργείο Παιδείας ονομάζει διαχρονικά τα παραπάνω “ρουσφέτια’’ “διορισμούς από πίνακες αναπληρωτών”, που δεν είναι τίποτα άλλο από συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου, οι οποίοι γίνονται μόνιμοι σε αντίθεση με το άρθρο 103 του Συντάγματος. Το 2012 ήδη η τακτική αυτή απαγορεύτηκε με την πιλοτική για όλο το δημόσιο δίκη και την εκδοθείσα γνωμοδότηση 86/2012 της Ολομέλειας του ΣτΕ. Σύμφωνα με αυτή, απαγορεύεται ρητά η τροποποίηση συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε συμβάσεις αορίστου χρόνου ή σε μόνιμο διορισμό. Στο Υπουργείο Παιδείας αυτή η τακτική συνεχίστηκε κανονικά και από την συγκυβέρνηση, αφήνοντάς μας αδιόριστους για 5 χρόνια τώρα.
Κατόπιν αυτών, στις 28/3/2014 εκδόθηκε η υπ’αριθμ.1175/2014 απόφαση της επταμελούς σύνθεσης του Γ΄ τμήματος του ΣτΕ η οποία όχι μόνο μας δικαίωνε, αλλά μας έδινε και δικαίωμα να ζητήσουμε την ανάκληση των παράνομων διορισμών, οι οποίοι έγιναν με τις δικές μας πιστώσεις. Η τελεσίδικη απόφαση για το θέμα μας εκδόθηκε στις 16/02/2015 με αριθμό 527/2015 από την Ολομέλεια του Δικαστηρίου. Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ομόφωνα (ψήφοι 29-0) πως οι διορισμοί εκπαιδευτικών εκτός των γραπτών διαδικασιών του Α.Σ.Ε.Π. είναι αντισυνταγματικοί. Με το παραπάνω νομικό επιχείρημα, κατήργησε το δικαίωμα διορισμών εκτός Α.Σ.Ε.Π. και έκρινε παράνομους 3.000 περίπου διορισμούς εκτός Α.Σ.Ε.Π. που έγιναν την περίοδο 2009-2015, συμπεριλαμβανομένων και των 780 θέσεων φιλολόγων.
Σύμφωνα λοιπόν με την απόφαση του ΣτΕ: “13. Επειδή, η μεταβατική διάταξη του άρθρου 9 παρ. 1 του ν. 3848/2010, κατά το μέρος που προβλέπει ότι οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών γίνονται, κατά το χρόνο που αυτή ισχύει, σε ποσοστό 40% από ενιαίους πίνακες αναπληρωτών με πραγματική προϋπηρεσία (πρβλ. και τη μνημονευθείσα στην ενδέκατη σκέψη ρύθμιση του άρθρου 6 παρ. 2 περ. α΄ υποπερ. ββ΄ του ν. 3255/2004), με αποτέλεσμα τον περιορισμό των διορισμών από τους πίνακες διοριστέων του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π., αντίκειται στις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας (άρθρα 4 παρ. 1 και 103 παρ. 7 Συντάγματος)...η απόκτηση όμως της προϋπηρεσίας αυτής ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής και ενόψει και των σχετικών διάσπαρτων στη νομοθεσία διατάξεων (όπως αυτές που αφορούν τις μνημονευθείσες στις δέκατη και ενδέκατη σκέψεις περιπτώσεις των άρθρων 6 παρ. 34 του ν. 3027/2002 και 41 παρ. 4 του ν. 3762/2009), δεν προκύπτει ότι έχουν γίνει με αξιοκρατικές εγγυήσεις...Τα ανωτέρω ισχύουν και όσον αφορά το διορισμό ως μόνιμων, α) εκπαιδευτικών με τριακοντάμηνη πραγματική υπηρεσία αναπληρωτών ή ωρομισθίων και β) εκπαιδευτικών με εικοσιτετράμηνη πραγματική υπηρεσία αναπληρωτών ή ωρομισθίων, οι οποίοι έχουν λάβει τη βαθμολογική βάση σε οποιονδήποτε διαγωνισμό εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π. (άρθρο 9 παρ. 8 και 9 του ν. 3848/2010)...Τέλος, όσον αφορά ειδικώς τους προαναφερθέντες εκπαιδευτικούς με εικοσιτετράμηνη πραγματική υπηρεσία, οι οποίοι έχουν λάβει τη βαθμολογική βάση σε οποιονδήποτε διαγωνισμό εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π., ανεπιτρέπτως αυτοί προτιμώνται, έναντι άλλων επιτυχόντων εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π., ως εκ της προϋπηρεσίας τους και της λήψεως απλώς της βαθμολογικής βάσης στον ίδιο ή, πολύ περισσότερο, σε προηγούμενο διαγωνισμό, διότι ελλείπει η απαραίτητη σύγκριση μεταξύ των επιτυχόντων, η οποία θα επέτρεπε το διορισμό κάθε φορά των αξιότερων υποψηφίων”.
Σύμφωνα με τα όσα προαναφέρθηκαν, θα θέλαμε να μας απαντήσετε στα ακόλουθα ερωτήματα:
1. Με ποιον τρόπο θα δικαιωθούν οι επιτυχόντες του διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. Φιλολόγων 2008, οι οποίοι στερήθηκαν τις θέσεις τους, αφού τις θέσεις αυτές τις διεκδίκησε το 40% του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών, οι εκπαιδευτικοί με τριαντάμηνη πραγματική υπηρεσία και οι εκπαιδευτικοί με εικοσιτετράμηνη πραγματική υπηρεσία;
2. Με ποιον τρόπο θα γίνουν φέτος οι προσλήψεις αναπληρωτών (2015 - 2016); Από ποιον πίνακα; Γνωρίζετε ότι υπάρχουν επιτυχόντες Α.Σ.Ε.Π. του 2008, οι οποίοι δεν έχουν εργαστεί ούτε μία χρονιά ως αναπληρωτές ή ως ωρομίσθιοι, ενώ σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ θα έπρεπε να ήταν διορισμένοι από το 2009;
Σας παραθέτουμε αναλυτικά τις προσλήψεις φιλολόγων κατά τα έτη 2009 - 2015: Τα αριθμητικά στοιχεία αποδεικνύουν πόσοι φιλόλογοι διορίστηκαν από τον πίνακα των επιτυχόντων του Α.Σ.Ε.Π. 2008 σύμφωνα με τη σειρά επιτυχίας, και πόσοι από διάφορες κατηγορίες που δεν έχουν ως κριτήριο τη βαθμολογική κατάταξη του τελευταίου διαγωνισμού εκπαιδευτικών.
Σχολικά έτη | 40% | 30μηνο | 24μηνο | ΑΣΕΠ | Σύνολο χωρίς ΑΣΕΠ | Ποσοστά με ΑΣΕΠ | Ποσοστά χωρίς ΑΣΕΠ |
2009 - 2010 | 160 | 6 | 205 | 240 | 371 | 39,28% | 60,72% |
2010 - 2011 | 136 | 0 | 85 | 204 | 221 | 48% | 52% |
2011 - 2012 | 24 | 0 | 64 | 31 | 88 | 26,5% | 73,95% |
2012 - 2013 | 0 | 0 | 70 | 10 | 70 | 6,66% | 93,34% |
2013 - 2014 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | 0% | 100% |
2014 - 2015 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Σύνολο: | 320 | 6 | 454 | 480 | 780 | 38.09% | 61.91% |
Οι επιτυχόντες φιλόλογοι του διαγωνισμού 2008 ζητούμε να δημιουργηθούν φέτος οι πίνακες αναπληρωτών σύμφωνα με την κατάταξή μας στους διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π. ώστε να καταφέρουμε επιτέλους να εργαστούμε ως εκπαιδευτικοί στο δημόσιο σχολείο, αν και το δικαιούμαστε από τον Σεπτέμβριο του 2009. Απαίτηση που βρίσκει νομικό έρεισμα στην απόφαση του ΣτΕ (527/2015).
Τέλος, επιθυμούμε να υπενθυμίσουμε ότι, αν και ο διαγωνισμός Α.Σ.Ε.Π. εκπαιδευτικών υφίσταται από το 1998 έως σήμερα, εντούτοις, 17 χρόνια μετά, εξακολουθούν να εφευρίσκονται τρόποι καταπάτησης ενός αδιάβλητου θεσμού, όπως Ναυτικά σχολεία (έως το 2006), ΟΑΕΔ (έως το 2007), Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (έως το 2008), Σιβιτανίδειο (έως το 2009), Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (έως το 2009), εικονικές απολύσεις ή απολύσεις από ιδιωτικά σχολεία, Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία, εκκλησιαστικά σχολεία εξωτερικού, δημόσια σχολεία Κύπρου, Γυμνάσιο και Λύκειο ΕΚΚΝ Αυλώνας, Ειδική αγωγή, δημιουργία 24μηνου, 30μηνου, ενιαίος πίνακας αναπληρωτών), χωρίς καθόλου να λαμβάνεται υπόψιν ότι εκπαιδευτικοί που αρίστευσαν στις εξετάσεις του Α.Σ.Ε.Π. (κάποιοι ακόμα και 3 φορές) θα έπρεπε σύμφωνα με τον Νόμο Αρσένη να εργάζονται είτε ως μόνιμοι, είτε ως αναπληρωτές στο δημόσιο σχολείο, συγκεντρώνοντας με αυτόν τον τρόπο προϋπηρεσία. Αντίθετα, εκπαιδευτικοί που είτε έχουν αποτύχει στον διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. είτε δεν έχουν λάβει ποτέ μέρος, εργάζονται ως αναπληρωτές στη θέση των επιτυχόντων, των αντίστοιχων κάθε φορά διαγωνισμών, και διεκδικούν διορισμό προβάλλοντας ως επιχείρημα την πολυετή προϋπηρεσία που σε πολλές περιπτώσεις δεν προκύπτει από επιτυχία στον διαγωνισμό, όπως ορίζει ο Νόμος. Ο εμπαιγμός μας πρέπει να σταματήσει πάραυτα και το Υπουργείο να μας διορίσει ξεκινώντας άμεσα και αποκλειστικά, όπως προβλέπεται και από την απόφαση του ΣτΕ. Μια διαφορετική απόφαση θα είναι πλήγμα για την ίδια τη Δημοκρατία. Η δικαίωσή μας δεν είναι μόνο κοινωνική και ηθική επιταγή, είναι μια απόφαση που συντάσσεται με τη Δικαιοσύνη και την Αξιοκρατία.
Σε περίπτωση που δεν επιθυμείτε να εφαρμοστεί η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (527/2015), θα προστατεύσουμε τα δικαιώματά μας με κάθε νόμιμο και ένδικο τρόπο σε Ελλάδα και Ευρώπη. Αυτονόητα σκόπιμη και καταδικαστέα θα είναι και η εφεξής νέα τοποθέτηση εκπαιδευτικών με τον παραπάνω τρόπο. Σε αντίθετη περίπτωση θα πρόκειται για σκόπιμη παραβίαση του Συντάγματος.
Με τιμή,
οι επιτυχόντες Φιλόλογοι
του Α.Σ.Ε.Π. Εκπαιδευτικών 2008
Κάνε εγγραφή στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε 200€
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη