Thumbnail
Bullying

Η δολοφονία του Βαγγέλη ξύπνησε συνειδήσεις, προκάλεσε θλίψη, οργή, καταιγισμό μηνυμάτων στο facebook, κυβερνητικές αποφάσεις για ποινικοποίηση του bulling στα σχολεία. Όλοι, απλοί πολίτες αλλά και πολιτικές αρχές καταδίκασαν ομόφωνα τη βία και τους «νταήδες» που οδήγησαν ένα νέο παιδί στο θάνατο.

Το ερώτημα όμως που τίθεται είναι το εξής:

Ποιος δημιούργησε και έθρεψε αυτή τη βία;

Ως γονέας θέτω ευθέως το ερώτημα:

Είναι το εκπαιδευτικό μας σύστημα  και οι εκπρόσωποι του άμοιροι ευθυνών;

Πώς είναι αλήθεια το σχολικό περιβάλλον στο οποίο στέλνουμε τα παιδιά μας;

Όλοι μας  αναγνωρίζουμε ότι θα έπρεπε να είναι φιλικό, δημιουργικό, φιλόξενο. Όλοι μας συμφωνούμε ότι θα έπρεπε να ενθαρρύνει το πνεύμα συνεργασίας, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, μέσα από προγράμματα και δραστηριότητες που πλαισιώνουν και εμπλουτίζουν το εκπαιδευτικό έργο αλλά και διαμορφώνουν την προσωπικότητα των μαθητών.

Εμείς οι γονείς τί κάνουμε γι’ αυτό;

Μετέχουμε έμπρακτα σε αυτήν την προσπάθεια;

Γνωρίζουμε  το σχολικό περιβάλλον στο οποίο στέλνουμε το παιδί μας;

Γνωρίζουμε αν η Διεύθυνση του σχολείου, ως ανώτατη αρχή, ενθαρρύνει την κοινωνική, παιδαγωγική, ανθρωπιστική διάσταση της λειτουργίας του ή, αντίθετα, αν διοικεί το σχολείο υιοθετώντας έναν λόγο «αυταρχικό», «τιμωρητικό», «απειλητικό», ασκώντας «λεκτικό bulling» στα παιδιά μας και ακυρώνοντας κάθε προσπάθεια για ένα «ανοιχτό» σχολείο;

Κι αν συμβαίνει το δεύτερο, κάνουμε υπομονή ή το καταγγέλλουμε;

Κι αν ο πειθαρχικός της προϊστάμενος κλείνει τα μάτια στο πρόβλημα, αναζητούμε λύση  πιο πάνω, στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ή ακόμη στον αρμόδιο Υπουργό;

Κι αν επανειλημμένα εισπράττουμε τη στερεότυπη απάντηση ότι δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο που να ποινικοποιεί έναν Διευθυντή Σχολικής Μονάδας;

Μήπως τελικά, πίσω από κάθε «νταή» υπάρχει μια Διοικητική ιεραρχία η οποία εθελοτυφλεί μπροστά στη θλιβερή σχολική πραγματικότητα που βιώνουν τα παιδιά μας;

Μήπως η ιστορία του Βαγγέλη γίνει αφορμή για να ασχοληθεί η Πολιτεία με την ουσιαστική αξιολόγηση και τοποθέτηση εμπνευσμένων Διοικητικών Στελεχών της Εκπαίδευσης;

Μήπως η ιστορία του Βαγγέλη μας κάνει , εμάς τους γονείς, να αναρωτηθούμε αν η συμβολή μας στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού κλίματος που αρμόζει στα παιδιά μας είναι ουσιαστική;

Μήπως η ιστορία του Βαγγέλη μας κάνει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, Δάσκαλοι, Γονείς, Μαθητές, για να οικοδομήσουμε από κοινού το σχολείο που ονειρευόμαστε, το σχολείο που δεν προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, το σχολείο που δεν δίνει βήμα στους «νταήδες».

Είναι το ελάχιστο χρέος μας απέναντι στο Βαγγέλη, απέναντι στα παιδιά μας!

Πόλυ Μακροπούλου

Εκπαιδευτικός και μέλος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 9ου Γυμνασίου Καλαμαριάς.

Τα πιο φθηνά αεροπορικά εισιτήρια αν τα κλείσετε από ΕΔΩ

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 5/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eep_evp.jpg
8.480 προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι απαντά το Υπουργείο για τις οργανικές θέσεις των σχολικών νοσηλευτών
8.480 προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2024-2025 – Τι προβλέπεται για τους σχολικούς νοσηλευτές ΠΕ25
8.480 προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι απαντά το Υπουργείο για τις οργανικές θέσεις των σχολικών νοσηλευτών
paideias
Υπουργείο Παιδείας - ΙΕΠ: Μειώνουν την διδακτέα ύλη - Αλλάζουν τους μαθησιακούς στόχους
Στο πλαίσιο του νέου σχεδιασμού οι μαθησιακοί στόχοι χωρίζονται σε "βασικούς  -υποχρεωτικούς " και σε "πρόσθετους - προαιρετικούς".
Υπουργείο Παιδείας - ΙΕΠ: Μειώνουν την διδακτέα ύλη - Αλλάζουν τους μαθησιακούς στόχους