Thumbnail
Bullying

Η δολοφονία του Βαγγέλη ξύπνησε συνειδήσεις, προκάλεσε θλίψη, οργή, καταιγισμό μηνυμάτων στο facebook, κυβερνητικές αποφάσεις για ποινικοποίηση του bulling στα σχολεία. Όλοι, απλοί πολίτες αλλά και πολιτικές αρχές καταδίκασαν ομόφωνα τη βία και τους «νταήδες» που οδήγησαν ένα νέο παιδί στο θάνατο.

Το ερώτημα όμως που τίθεται είναι το εξής:

Ποιος δημιούργησε και έθρεψε αυτή τη βία;

Ως γονέας θέτω ευθέως το ερώτημα:

Είναι το εκπαιδευτικό μας σύστημα  και οι εκπρόσωποι του άμοιροι ευθυνών;

Πώς είναι αλήθεια το σχολικό περιβάλλον στο οποίο στέλνουμε τα παιδιά μας;

Όλοι μας  αναγνωρίζουμε ότι θα έπρεπε να είναι φιλικό, δημιουργικό, φιλόξενο. Όλοι μας συμφωνούμε ότι θα έπρεπε να ενθαρρύνει το πνεύμα συνεργασίας, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, μέσα από προγράμματα και δραστηριότητες που πλαισιώνουν και εμπλουτίζουν το εκπαιδευτικό έργο αλλά και διαμορφώνουν την προσωπικότητα των μαθητών.

Εμείς οι γονείς τί κάνουμε γι’ αυτό;

Μετέχουμε έμπρακτα σε αυτήν την προσπάθεια;

Γνωρίζουμε  το σχολικό περιβάλλον στο οποίο στέλνουμε το παιδί μας;

Γνωρίζουμε αν η Διεύθυνση του σχολείου, ως ανώτατη αρχή, ενθαρρύνει την κοινωνική, παιδαγωγική, ανθρωπιστική διάσταση της λειτουργίας του ή, αντίθετα, αν διοικεί το σχολείο υιοθετώντας έναν λόγο «αυταρχικό», «τιμωρητικό», «απειλητικό», ασκώντας «λεκτικό bulling» στα παιδιά μας και ακυρώνοντας κάθε προσπάθεια για ένα «ανοιχτό» σχολείο;

Κι αν συμβαίνει το δεύτερο, κάνουμε υπομονή ή το καταγγέλλουμε;

Κι αν ο πειθαρχικός της προϊστάμενος κλείνει τα μάτια στο πρόβλημα, αναζητούμε λύση  πιο πάνω, στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ή ακόμη στον αρμόδιο Υπουργό;

Κι αν επανειλημμένα εισπράττουμε τη στερεότυπη απάντηση ότι δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο που να ποινικοποιεί έναν Διευθυντή Σχολικής Μονάδας;

Μήπως τελικά, πίσω από κάθε «νταή» υπάρχει μια Διοικητική ιεραρχία η οποία εθελοτυφλεί μπροστά στη θλιβερή σχολική πραγματικότητα που βιώνουν τα παιδιά μας;

Μήπως η ιστορία του Βαγγέλη γίνει αφορμή για να ασχοληθεί η Πολιτεία με την ουσιαστική αξιολόγηση και τοποθέτηση εμπνευσμένων Διοικητικών Στελεχών της Εκπαίδευσης;

Μήπως η ιστορία του Βαγγέλη μας κάνει , εμάς τους γονείς, να αναρωτηθούμε αν η συμβολή μας στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού κλίματος που αρμόζει στα παιδιά μας είναι ουσιαστική;

Μήπως η ιστορία του Βαγγέλη μας κάνει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, Δάσκαλοι, Γονείς, Μαθητές, για να οικοδομήσουμε από κοινού το σχολείο που ονειρευόμαστε, το σχολείο που δεν προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, το σχολείο που δεν δίνει βήμα στους «νταήδες».

Είναι το ελάχιστο χρέος μας απέναντι στο Βαγγέλη, απέναντι στα παιδιά μας!

Πόλυ Μακροπούλου

Εκπαιδευτικός και μέλος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 9ου Γυμνασίου Καλαμαριάς.

Τα πιο φθηνά αεροπορικά εισιτήρια αν τα κλείσετε από ΕΔΩ

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kok
Αλλαγές στον ΚΟΚ: Αυστηρά πρόστιμα για μοτοσικλετιστές και νέοι κανονισμοί ταχύτητας
Νέα δεδομένα για τους μοτοσικλετιστές - Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ για ηλεκτρονικά πρόστιμα, όρια ταχύτητας και κράνος
Αλλαγές στον ΚΟΚ: Αυστηρά πρόστιμα για μοτοσικλετιστές και νέοι κανονισμοί ταχύτητας