Thumbnail
Αναζητούνται τρόποι διεύρυνσης των επιλογών των υποψηφίων

Μεγάλη είναι η αγωνία των μαθητών της Β Λυκείου για το τι «μέλλει γενέσθαι» με τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016. Σύμφωνα με τα άμεσα μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι μαθητές που σήμερα φοιτούν στη Α και Β’ Λυκείου θα συμμετέχουν στις εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως ορίζει ο αντίστοιχος νόμος με τον οποίο ξεκίνησαν τη φοίτηση τους στο λύκειο.

Ωστόσο τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια για το νέο σύστημα εξετάσεων των 6 επιστημονικών πεδίων και των 4 μαθημάτων έφεραν στο προσκήνιο και το σενάριο για την εφαρμογή του παλιού συστήματος εξετάσεων το οποίο όμως παρουσιάζει δυσκολίες στην εφαρμογή του αφού οι μαθητές της Β Λυκείου δεν έχουν παρακολουθήσει μαθήματα που διδάσκονταν στο προηγούμενο σύστημα οι μαθητές στις κατευθύνσεις ενώ έρχεται και σε αντίθεση με όσα προεκλογικά είδαν το φως της δημοσιότητας.
 
Aυτό που σίγουρα επιθυμούν στο Υπουργείο Παιδείας, και το οποίο είναι σύμφωνο με τις προεκλογικές εξαγγελίες, είναι η διεύρυνση των επιλογών των υποψηφίων γεγονός που αναφέρθηκε σε δημοσίευμά του news.gr.  Μάλιστα πριν τις εκλογές Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ανάμεσά τους και ο νέος αναπληρωτής υπουργός Παιδείας κ. Κουράκης είχαν καταθέσει ερώτηση για τον περαιτέρω  περιορισμό των επιλογών των υποψηφίων με την αύξηση των επιστημονικών πεδίων εξειδίκευσης από 5 σε 6.
Σύμφωνα με πληροφορίες του news.gr  το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι είναι αναγκαίες οι τροποποιήσεις στο Ν4186/2013 ώστε να θεσμοθετηθεί η δυνατότητα επικοινωνίας των επιστημονικών πεδίων μεταξύ τους. Η πρόσβαση στις Παιδαγωγικές Επιστήμες να μπορεί να γίνει από όλα τα επιστημονικά πεδία, ενώ να δοθεί η δυνατότητα πρόσβασης σε  σχολές των Θετικών, Τεχνολογικών και Επιστημών Υγείας από τη Β' αλλά και από τη Γ' ομάδα προσανατολισμού. Με την ίδια λογική να υπάρχει η ίδια δυνατότητα σε απολυτηριούχους της Α' και της Δ' ομάδας προσανατολισμού.
Η επικοινωνία ανάμεσα στα επιστημονικά πεδία θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί με την εισαγωγή ενός 5ου  μαθήματος επιλογής το οποίο θα ξεκλειδώνει άλλο ένα επιστημονικό πεδίο όπως συμβαίνει και με το τωρινό σύστημα και το 6ο μάθημα επιλογής. Ωστόσο η ρύθμιση του 5ου μαθήματος απαιτεί ενδεχομένως αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ τάξης και γι’ αυτό υποστηρίζουν κάποιοι ότι θα πρέπει να διατηρηθεί το σύστημα των 4 μαθημάτων το οποίο με τη σειρά του θέτει εμπόδια στην ουσιαστική διεύρυνση των επιλογών των υποψηφίων, καθώς ακόμα και αν δοθεί η δυνατότητα να επιλέγουν σχολές ενός άλλου πεδίου, πιθανόν να υπάρχει περιορισμός με βάση τα μαθήματα που εξετάστηκαν οι μαθητές με αποτέλεσμα να μη μπορούν να επιλέξουν όλες τις σχολές του πεδίου αυτού.
Πολλά αναμένεται να ξεκαθαρίσουν τις επόμενες μέρες καθώς δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις.
Πάντως αυτοί που δεν αγωνιούν είναι οι μαθητές που φοιτούν ήδη στη Γ Λυκείου αφού όπως αναφέρει πρόσφατο δελτίο τύπου του Υπουργείου για το τρέχον σχολικό έτος (2014-2015) οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ Λυκείου παραμένουν ως έχουν. 
Καλόγηρος Βασίλειος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nikolopoylos-
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
«Σε ρόλο άτυπης τριμελούς μονάδας εφόδου και μετά από συνοπτικές διαδικασίες ελέγχου ανακοινώνουν προφορικά την κατάργηση τμημάτων ολοήμερου στη μέση...
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής