Thumbnail
Χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι - Μετεγγραφες - Αξιολόγηση - Εξ αποστάσεως διδασκαλία - Για τις αναπληρώσεις κενών

Εφ' όλης της ύλης συνέντευξη έδωσε ο Ανδρέας Λοβέρδος του στην τηλεοπτική εκπομπή «Πρωινό Mega» και στους δημοσιογράφος Ι. Χασαπόπουλο, Λ. Δουκακάρου. Ο κ. Λοβέρδο απάντησε σε ερωτήσεις:

Για την χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι: «Αρχικά να πούμε ότι μειώθηκε ως προς όλους η χρηματοδότηση, παρότι πέρυσι η Πολιτεία τους είχε υποσχεθεί ότι είναι η τελευταία μείωση, φέτος πήγαμε σε μείωση 12% με 18% για να συγκρατήσουμε τα δημόσια οικονομικά.

Είναι πολλά τα ιδρύματα της ανώτατης, τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ, τα ερευνητικά κέντρα κι επειδή το συνολικό ποσό που πήρε το Υπουργείο Παιδείας είναι πολύ κάτω έγινε ένας καταμερισμός 12 με 18 κάτω στα πανεπιστήμια και στα ερευνητικά κέντρα μειώσεις που φτάνουν το 30%.

Τα ερευνητικά κέντρα μπορούν να είναι βιώσιμα με αυτά τα ποσοστά , διότι η κρατική χρηματοδότηση είναι ένα ελάχιστο μέρος από τον προϋπολογισμό τους, διότι αφού κάνουν έρευνα βγαίνουν στην αγορά. Τα πανεπιστήμια δε βγαίνουν, δηλαδή αυτά τα χρήματα που παίρνουν τώρα δεν αρκούν όχι μόνον να κάνουν νέα τμήματα όπως κάποιοι διάφοροι που κινούνται στο δημόσιο χώρο με ψεύδη λένε, δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει νέο τμήμα.

Προσπαθούμε να βρούμε μια λύση και γι αυτό και σήμερα υπό τον Πρωθυπουργό σε λίγη ώρα θα γίνει μία σύσκεψη για τα οικονομικά των ερευνητικών κέντρων και των πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι. ποια οικονομικά τους; Αυτά που μπορούμε να τους αφήσουμε ελεύθερα να κάνουν.

Δηλαδή έχουν ένα λογαριασμό έρευνας, αυτό φέρνει χρήματα. Αν το βάλεις στο δημόσιο λογιστικό και το περιορίσεις σε ότι αφορά την αγορά του υλικού, σε ότι αφορά τα ταξίδια τους, αν τα περιορίσεις κατά το δημόσιο λογιστικό τα πέθανες. Άρα θα ανοίξουμε δρόμους, αυτή είναι σήμερα η σύσκεψή μας, για να μπορέσουν να αυτοχρηματοδοτηθούν τα ιδρύματα, διότι δεν υπάρχει καμία άλλη δυνατότητα να επιβιώσουν.

Οι έρευνες μπορούν να ενεργοποιηθούν αμέσως, η ελευθερία τους, τους βοηθάει να λειτουργήσουν από τώρα και το θέλουν. Δηλαδή τα ερευνητικά κέντρα τα δύο μεγαλύτερα, ένα της Κρήτης, ένα της Θεσσαλονίκης, πριν από τρεις μέρες οι άνθρωποι μου έφεραν τους προϋπολογισμούς και των δέκα και μου είπαν ότι "εσείς μας δίνετε στην Κρήτη 5 εκατομμύρια ευρώ, φέτος το πάτε στα 4, ο δικός μας προϋπολογισμός είναι 50, αφήστε μας λοιπόν να φέρουμε λεφτά".

Η έρευνα, η διαχείριση της περιουσίας τους, τα νομικά πρόσωπα που ο νόμος τους δίνει τη δυνατότητα να μπορούν να ιδρύσουν, είναι οι μόνες μορφές να επιβιώσουν τα ανώτατα ιδρύματά μας και τα ΤΕΙ και τα ΑΕΙ».

Για τα τμήματα αρχιτεκτονικής για τα οποία γίνεται λόγος: «Δύο τμήματα αρχιτεκτονικής στα Ιωάννινα και στην Κοζάνη δε θα γίνουν. Έγιναν το 2009 και το 2010, το 2013 από την Καστοριά πήγε στην Κοζάνη το δεύτερο και ταξινομήθηκαν κατά την ύλη των εισαγωγικών. Ούτε αυτά ούτε άλλα τμήματα ΤΕΙ ή ΑΕΙ που ίδρυσε η Αθηνά, γιατί η Αθηνά έκλεισε τμήματα, συγχώνευση, αλλά και ίδρυσε κάποια. Αυτά τα καινούρια δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσουν, εδώ δεν μπορούν να λειτουργήσουν τα παλιά. Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνετε, με αυτές τις μειώσεις.

Ειδικά στα Ιωάννινα το οικονομικό τους πρόβλημα είναι πάρα πολύ μεγάλο και έχουμε προβλέψει φέτος γι΄ αυτό το πανεπιστήμιο, μετά από τη συνάντηση που είχαμε κα με τις δύο Πρυτάνεις, ειδικό κονδύλι για τη θέρμανσή τους, γιατί είναι ειδικές οι καιρικές συνθήκες εκεί. Πως θα γίνουν νέα τμήματα, πως θα γίνουν προσλήψεις Καθηγητών; Μπορεί ο άλλος να υπολογίζει ότι θα προσλάβει Καθηγητές, μα ο καταμερισμός που θα γίνει στα πανεπιστήμια στα σχολεία και στα δημοτικά θα αφορά ελάχιστο προσωπικό. Άρα δεν υπάρχουν αυτά, δεν υπάρχουν πουθενά.

Περί ιδρύσεων νέων τμημάτων και τα λοιπά, ή διακινούν κάποιοι ψεύδη για να έχουν ένα ρόλο στο δημόσιο βίο ή πρόκειται για όνειρα που δεν μπορούν να γίνουν δυστυχώς πράξη.

Για τις μετεγγραφες: «Η Βουλή το Μάιο πριν τις ευρωεκλογές ψήφισε μια ρύθμιση που έδωσε δικαίωμα μετεγγραφής σε όλους. Δηλαδή δεν έβαλε κριτήρια οικονομικά ή άλλα, είπε ανάπηροι ή τέκνα αναπήρων, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, θύματα τρομοκρατίας, άνθρωποι που έχουν δυο παιδιά.

Όταν όμως βάζεις δικαίωμα μετεγγραφής σημαίνει ότι κάθε ένας που θέλει το ασκεί το δικαίωμά του. Αυτό ικανοποίησε μία υποχρέωση των Βουλευτών να σταθούν απέναντι στους πολίτες, αφού δεν μπορούν να τους σταθούν αλλιώς. Γι΄ αυτό πολύ μεγάλη πλειοψηφία είπε ναι.

όλοι έχουμε αιτήματα από τον κόσμο για δουλειά, 28% είναι η ανεργία, 27,2 είναι λίγο μειωμένη σήμερα, αν είδα καλά τους αριθμούς πριν έρθω, μεγάλη ανεργία, δηλαδή πρωτοφανής ανεργία και φτώχεια. Σου λένε "όλο αφαιρείς, διευκόλυνέ μας".

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει τις εισαγωγικές, ίσως κακώς, να στηρίζονται στην επίδοση. Η επίδοση καθορίζει σε ποια πόλη θα πας και πολλές φορές και τι θα σπουδάσεις. Η μετεγγραφή ως δικαίωμα, το ανατρέπει αυτό και απειλεί μικρά πανεπιστήμια με συρρίκνωση και τα μεγάλα με πλημμυρίδα. Έχεις παντού δυσαρεστημένους από αυτή τη ρύθμιση. Δεν την είχε ψηφίσει η Αντιπολίτευση, κάναμε μια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων πριν από δυο εβδομάδες, όπου και τα κόμματα που δεν είχαν ψηφίσει είπαν ότι "εμείς δεν είχαμε ψηφίσει εκείνη την τροπολογία γιατί είχε 16 άρθρα, είχαν όμως οι εισηγητές μας πει ναι στις μεταγραφές".

Με βάση τις τοποθετήσεις που άκουσα υπολογίζω ότι 280 Βουλευτές λένε ναι στη ρύθμιση αυτή περί μετεγγραφής και βρείτε λύσεις. Με τα πανεπιστήμια έχουμε καθίσει τρεις φορές και στη Σύνοδο Πρυτάνεων και δεν μπορούμε να βρούμε λύσεις και είπαμε να σκεφτούμε κι άλλο και να περιμένουμε να δούμε πως θα γίνουν οι αιτήσεις το Σεπτέμβριο για μετεγγραφές, για να δούμε ποιο είναι ακριβώς το πρόβλημά μας».

Για την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων και των οργανογραμμάτων των Πανεπιστημίων και την δυνατότητα να καθορίζουν τα ιδρύματα τα μεταπτυχιακά τους προγράμματα: «Συζήτησα χθες με τον νέο Πρόεδρο του συντονιστικού των Πανεπιστημιακών, τον κ. Γάτσιο, Πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενός πάρα πολύ καλού πανεπιστημίου, η παλιά ΑΣΟΕΕ, πάρα πολύ καλό πανεπιστήμιο.

Και καταλήγουμε, αυτή είναι μία συμφωνία βέβαια που δεν έχει άμεσα πρακτικά αποτελέσματα, είναι μία συμφωνία αντίληψης, ότι το κράτος επιχορηγεί και αξιολογεί, καμιά άλλη δουλειά δεν πρέπει να κάνει. Δεν έχει δουλειά με τα πανεπιστήμια να καθορίζει τα μεταπτυχιακά τους, να καθορίζει.

Αφού πια τα πανεπιστήμια αξιολογήθηκαν, το Φεβρουάριο ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, δε θα γινόταν ποτέ έτσι, είναι μια καλή δουλειά Αρβανιτόπουλου αυτή, έγινε αυτό. Καταθέτουμε στη Βουλή την Τρίτη το πόρισμα, την έκθεση της αξιολόγησης. Αφού αξιολογούνται, ας καθορίζουν μόνοι τους τα μεταπτυχιακά τους είναι η σκέψη μου, δε θα καθορίζουμε εμείς.

Για την αξιολόγηση των οργανογραμμάτων, τους είχα πει ότι θα πάω από τις διαδικασίες του ΕΣΠΑ, πήγα, ήρθε αξιολογητής, τον χαιρέτησα, τον καλωσόρισα, του είπα ότι από σήμερα σας παρακαλώ να μη σας ξαναδώ ποτέ, θα καταθέσετε την έκθεση και δε θέλω ούτε να ξέρω πως σας λένε. Τον πήρε το ΕΣΠΑ, όχι ο Υπουργός Παιδείας. Και η σύμβασή σας λέει να δείτε τα πανεπιστήμια τα οχτώ που έχουν πρόβλημα, να δείτε τους φορείς και να το καταθέσετε 4 Αυγούστου. Δευτέρα θα πάει στη Βουλή, όχι σε χέρια. Στη Βουλή θα παραδοθεί αμέσως μόλις το παραλάβει το Υπουργείο, εγώ δε θα το δω, κατευθείαν στη Βουλή, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων».

Για την εξ αποστάσεως διδασκαλίας στα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι.: «Υπάρχουν ιδρύματα έτοιμα, ας πούμε μου έφεραν μια πρόταση τα ΤΕΙ για ένα πρόγραμμα διαδικτυακό ψηφιακό για όλη την Ελλάδα από όλα τα ΤΕΙ. Μου φέρνουν προτάσεις ορισμένα ιδρύματα, αυτά χωρίς να έχουν σχέση με τις μεταγραφές, ότι μπορούν να κάνουν ένα μέρος των μαθημάτων τους. Αλλά αυτό δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο και δεύτερον δεν μπορεί να καλύψει τα εργαστήρια. Βγήκε ένα παιδί με παραπληγία, σε σας και είπε ότι "εγώ θέλω να μένω στο σπίτι, δεν μπορώ να πηγαίνω και θα με εξυπηρετούσε". Άκουσα το διάλογο, είπε "θα με εξυπηρετούσε να μπορώ από το σπίτι μου να παρακολουθήσω κάτι". Αυτό θα γίνει, δεν ξέρω αν είμαστε σε θέση να το ξεκινήσουμε σε πολλές περιπτώσεις το Σεπτέμβριο, μα το Φεβρουάριο θα μπορούμε».

Για την λειτουργία αγγλόφωνων, προπτυχιακών τμημάτων για αλλοδαπούς επί πληρωμή σε Ρόδο και Κρήτη: «Ζήτησα να γίνουν οι Σύνοδοι των Πρυτάνεων και των ΤΕΙ τώρα το Σεπτέμβριο εκτάκτως και για να τους ζητήσω. Συναντηθήκαμε με την κα Κεφαλογιάννη και θα σας πω τι μπορούμε να κάνουμε. Δηλαδή η συνάντηση με την κα Κεφαλογιάννη έδειξε αυτό που μπορούμε να κάνουμε, ούτε τμήματα καινούρια μπορούμε να λειτουργήσουμε, όλα όσα λένε τα λένε για να δημιουργήσουν θέματα τώρα και να συζητάνε.

Τι μπορούμε να κάνουμε; Μπορούμε να δώσουμε τη δυνατότητα στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ να κάνουν προπτυχιακά με δίδακτρα στην αγγλική γλώσσα για αλλοδαπούς και είπε η κα Κεφαλογιάννη και το δέχθηκα να κάνουμε στη διαχείριση του τουρισμού, διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων και της λέω που να τα κάνουμε; Μου λέει να πάμε εκεί που έχουμε παγκόσμιους τουριστικούς προορισμούς κι είπαμε ναι στη Ρόδο και στην Κρήτη. Δηλαδή δεν μπορείς να πας σε ένα νησί που δεν το ξέρει ο άλλος. Για να φέρεις κόσμο. Προπτυχιακά θα γίνονται, διότι μεταπτυχιακά είναι ελεύθερα και τώρα να γίνουν. Να σπουδάζουν εδώ για τον τετραετή κύκλο σπουδών, να είναι αλλοδαποί γιατί εδώ έχουμε το άρθρο 16, με δίδακτρα και η διδασκαλία θα γίνεται στην αγγλική. και είπαμε να γίνει στον τουρισμό, γιατί είναι συνυφασμένος με την Ελλάδα και θα είναι ελκυστικές, πώς να πω, οι πόλεις που θα γίνουν, τα μέρη που θα γίνουν τα μαθήματα. Συμφωνήσαμε σε αυτό, οι τοπικές κοινωνίες το θέλουν δεν το συζητώ, τα πανεπιστήμια έχουν τρομερές εγκαταστάσεις που μπορούν να το δεχτούν αυτό, της Κρήτης κυρίως. Της Ρόδου, το θέλει η Ρόδος αλλά το θέμα των εγκαταστάσεων θα το δούμε.

Να το προτείνουμε στους Πρυτάνεις, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου θέλει τμήμα τουρισμού, νέα τμήματα δεν μπορούμε να ιδρύσουμε, είναι η προηγούμενη συζήτηση που κάναμε, αλλά αφού θέλει τμήμα τουρισμού ας κάνει αυτό».

Για το «κοινωνικό σχολείο»: Προσπαθούμε να βρούμε παράπλευρες λειτουργίες, να βοηθήσουμε τους γονείς. Θα γίνουν πάρα πολλά πράγματα με τα σχολεία γονέων, με τον κ. Κουκοδήμο έχουμε οργανώσει και θα το δείτε, είναι και αθλητής ο άνθρωπος και μπορεί πάρα πολύ να βοηθήσει, έχει έρθει ο ΣΕΓΑΣ, έχουμε μια σειρά από δράσεις, μη σας κουράζω, που αφορούν την κοινωνική λειτουργία του σχολείου.

Επειδή τα παιδιά δεν μπορούν άλλα μαθήματα, στο δημοτικό έχουμε 18 μαθήματα, 18 εννοώ μονάδες, δεν εννοώ την ιστορία επί τέσσερα. Είναι παραλογισμός αυτό που γίνεται, γι΄ αυτό τα παιδιά μισούν το σχολείο και δεν μπορείς να τους προσθέσεις ώρες. Οι δε καθηγητές και δάσκαλοι είναι κακοπληρωμένοι και σε αδιέξοδα, λοιπόν δεν μπορείς να πεις κατά τη φιλοσοφία μου βάλε τους και άλλες δυο ώρες, θα το τινάξεις στον αέρα.

Πρέπει ορισμένα πράγματα να τα περάσεις στα παιδιά, έχουμε ελεύθερη σεξουαλική ζωή από τα 13 και είναι με τις σεξουαλικά μεταδιδόμενες ασθένειες γεμάτο το σχολείο. Με ενημερώνουν δηλαδή ότι τα παιδιά, όχι, αθώα πράγματα..

Αθώα πράγματα, μη φαντάζεστε διάφορα. Όταν είχαμε κλείσει εκείνα τα σπίτια, τους οίκους ανοχής, με τις εκδιδόμενες κυρίες που είχαν aids, το βασικό κύμα των ερωτημάτων στο ΚΕΕΛΠΝΟ ήταν από μαθητές, οι οποίοι πηγαίνανε και ζητούσαν με καταβολή περισσότερων χρημάτων έρωτα χωρίς προφύλαξη. Αυτό είναι χρέος και της Πολιτείας, καλά και των γονιών, αλλά πολλές φορές οι γονείς βάζουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί, δε θέλουν να ασχολούνται, φοβούνται να ασχοληθούν, ντρέπονται να ασχοληθούν.

Αν καλέσετε τον κ. Ασκητή θα σας τα πει αυτά ή την κα Κρεμαστινού. Γι΄ αυτό λέμε να ενεργοποιήσουμε τα σχολεία γονέων πολύ δυνατά και με τρόπο που να πιάνει και παράλληλα παράπλευρες δραστηριότητες. Ο κ. Ιωαννίδης, όχι εγώ ξεκίνησε τη συνεργασία με το πρόγραμμα «ευ ζην» του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου. Δίνει πολύτιμες πληροφορίες αυτό το πρόγραμμα. Το κάνει ψηφιακά το «ευ ζην», διότι θα ήταν καλύτερα να πάει στα σχολεία και να κάνει με κάθε παιδάκι ένα δεκάλεπτο, αλλά δεν το προλαβαίνουν.

Οι μαθητές μας όμως είναι πάνω από μισό εκατομμύριο. Άρα υπάρχει περιθώριο κι εγώ καλώ τους γονείς να επισκεφθούν το πρόγραμμα, όλο και κάτι θα έχουν να κερδίσουν για το παιδί. Αυτού του είδους τις λειτουργίες θα τις πολλαπλασιάσουμε και γιατί ως προς αυτά λόγω του ΕΣΠΑ υπάρχουν κάποια λίγα χρήματα που μπορείς να δώσεις και γιατί είναι απαραίτητες λειτουργίες για να είναι το παιδί κοινωνικά ενσωματωμένο.

Έχουμε τα πιο παχύσαρκα παιδιά στον κόσμο, θα έλεγα όπως με ενημερώνουν υπέρβαρα και παχύσαρκα, όχι μόνο παχύσαρκα. Δεύτερη στον κόσμο η ισπανόφωνη Αμερική, δηλαδή η φτωχή Αμερική, Ηνωμένες Πολιτείες εννοώ. Δε γίνεται η Ελλάδα μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τόσα αθλητικά πρότυπα να έχει τα πιο παχύσαρκα παιδιά.

Είναι κακή διατροφή, μα ήταν πάντα πρόβλημά μας, ακόμα και τον καιρό που ήμασταν σε ακμή, όχι τώρα που είμαστε στην παρακμή. Θυμάστε μια διαφήμιση που είχε μια γιαγιά που μπούκωνε ένα παιδί; Εγώ το θυμάμαι χαρακτηριστικά. Δεν την καταλάβαινα τη διαφήμιση τότε, δεν είχα παιδιά και δεν την καταλάβαινα τη διαφήμιση και τώρα βλέποντας τα στοιχεία, πρώτη η Ελλάδα σε παχυσαρκία;

Κι εκεί τι τους λες; Λες άθληση στο παιδί κι ένα παιδάκι ας πούμε το οποίο είναι υπέρβαρο θα το βάλεις στο πρόγραμμα του ΣΕΓΑΣ, «kidsAthletics» που είναι ένα πρόγραμμα με το οποίο συμφωνήσαμε να το κάνουμε με τον ΣΕΓΑΣ με μηδέν δαπάνη, όπου ακόμα και γι΄ αυτό το παιδάκι μπορεί να γίνει χρονομέτρηση, μπορεί να μπει μέσα στην αγωνιστική διαδικασία κι έτσι να καταλάβει βλέποντας και τα άλλα παιδάκια ότι έχει μία λογική. Τα είπαμε χθες στη Βουλή και έχουμε και τη συμφωνία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Τη γυμναστική τη σταματάμε ως πάρεργο και του γυμναστή πάρτε μπάλες και παίξτε και μην κάνετε γυμναστική δηλαδή και του αναλυτικού προγράμματος η γυμναστική είναι πάρεργο. Αυτό αλλάζει. Αυτό είναι παρέμβαση από φέτος και έχουμε τη συμφωνία όλων. Μα αν δεν έχει ο γονιός ενημέρωση για θέματα άθλησης και διατροφής είναι αδύνατον να έχουμε καλή αντιμετώπιση».

Για τις αναπληρώσεις κενών με δασκάλους και καθηγητές στα σχολεία; «Είναι ένας αγώνας δρόμου, εγώ κ. Χασαπόπουλε αυτή τη στιγμή αν σας έδινα ορισμένα στοιχεία θα μπορούσα να κάνω τη συζήτηση άνω-κάτω και αυτούς πάλι "τους άθλιους" που λένε για τα πανεπιστήμια τα καινούρια και τα ΤΕΙ και λοιπά, η αλήθεια δίνεται από τα πράγματα.

Δεν έχουμε Καθηγητές στα σχολεία και δεν μπορούμε να φορτώνουμε τον κ. Μητσοτάκη με αιτήματα που δεν μπορούν να διεκπεραιωθούν, δε γίνεται. Όταν έχουμε το 1 προς 10, έχουμε το 1 προς 10 και θα το σεβαστούμε όλοι. Τι θα του πούμε, δώσε μου προσλήψεις;

Εάν πάντως μπορούσαμε, πείτε ότι μπορούσαμε, ερχόταν ο Μητσοτάκης κι έλεγε έχετε, δε θα κοιτάγαμε την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που κι αυτή έχει οδυνηρά προβλήματα στα υφιστάμενα, όχι στα καινούρια που δε θα υπάρξουν καινούρια. Θα κοιτάγαμε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση κυρίως, που τα κενά είναι πάρα πολλά.

Σήμερα στη Βουλή θα κατατεθεί νόμος, πρόταση δική μας, που έχει μια ρύθμιση όπου μοριοδοτεί με διπλάσιο τρόπο αυτούς που δέχονται να πάνε παραμεθόριες περιοχές, κατά το 101 παράγραφος 4 του Συντάγματος, που πολλοί συνάδελφοι στο Υπουργείο Παιδείας περιφρόνησαν. Το 2000 με τον κ. Βενιζέλο και τον κ. Παυλόπουλο βάλαμε αυτή τη ρύθμιση στο Σύνταγμά μας.

Πρέπει να καταλάβει ένα πράγμα ο κόσμος και ο δημοσιογραφικός κόσμος που κάνει εκθέσεις ιδεών κατά καιρούς, μη συναισθανόμενος τα προβλήματα και ο υπόλοιπος κόσμος που ζητάει και ο πολιτικός κόσμος εμείς, όλοι χρειαζόμαστε μία κατάρτιση πάνω στο που ακριβώς βρισκόμαστε.

Λέει ένας συνάδελφος πολύ ευπρεπής του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, ο κ. Μαντάς από τα Ιωάννινα νομίζω από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και Καθηγητής είναι, ότι "το μοντέλο σας πέτυχε, πέτυχε αυτό που εφαρμόσατε τέσσερα χρόνια"; Και η απάντησή μας ήταν, "είναι μοντέλο αυτό";

Όταν πτωχεύεις, η Αργεντινή σήμερα που κάποιοι την ήθελαν από το χώρο αυτό του κ. Μαντά να είναι και καλή προοπτική, η Αργεντινή σήμερα μετά από 14 χρόνια είναι σχεδόν στην ίδια κατάσταση. Όταν πτωχεύεις, η Ελλάδα δεν πήγε εκεί ευτυχώς γιατί κάποιοι βάλαμε πλάτη, όχι ότι έλυσε τα προβλήματά της αλλά δεν πήγε εκεί, όταν η Ελλάδα πτωχεύει κατ΄ ουσίαν και κρατάει με πολύ-πολύ μεγάλη πίεση την κατάσταση όπως είναι σήμερα κι όχι χειρότερα, πρέπει να καταλάβει ταυτόχρονα ότι οι κοινωνικές υποδομές της ακμής κάνουν πολλά λεφτά και δεν μπορούμε να τη συντηρήσουμε.

Η Κυβέρνηση πραγματικά μας βοηθάει και ο Πρωθυπουργός, προσωπικά ο Πρωθυπουργός και ο κ. Βενιζέλος, προσωπικά και οι δύο, με επίλυση προβλημάτων που δημιουργούν οι συναρμοδιότητες, διότι ο κάθε Υπουργός έχει τα δικά του βάσανα και σου λέει δεν μπορώ να το κάνω αυτό».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αγωνιστικη παρεμβαση
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
«Αποτελεί όμως επικίνδυνη αυταπάτη να πιστεύουμε ότι το σωματείο μας θα έχει αγωνιστική κατεύθυνση όταν η πλειοψηφία στο ΔΣ αποτελείται από...
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
κινητοποιηση
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
«Η υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας»
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
ασλανιδης
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
Ασλανίδης και Καρυστιανού είχαν ζητήσει προ ημερών την αντικατάσταση του ανακριτή Μπαϊκάμη για παράβαση καθήκοντος
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του